بیوگرافی مریم مومن و همسرش از بازیگری و شهرت تا مافیا

بیوگرافی مریم مومن را با اطلاعاتی از پدر و مادر، همسر، قد و وزن، آدرس اینستاگرام را با لیست آثار وی و عکس های جدید آورده ایم.

بیوگرافی مریم مومن و همسرش از بازیگری و شهرت تا مافیا

مریم مومن(Maryam Momen ) بازیگر ایرانی است که در جدیدترین اثرش در تلویزیون با سریال ماه عسل منوچهر هادی حضور موفقی دارد.

مریم بازیگری را با تئاتر در زمان دانشجویی آغاز کرد اما در سن 19 سالگی با ایفای نقش فخر الزمان در سریال بانوی عمارت به شهرت رسید و تندیس بازیگر منتخب زن از نگاه مردم را در پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم کسب کرد.

 همچنین او تجربه بازی در آثاری چون  به «سرزده»، «همبازی»، « دردسرهای شیرین»، «شب‌های مافیا»، «جادوگر»، « نمایش اتاق عروس»، «تن سایه»، و...را در کارنامه هنری خود دارد.

Maryam Momen (6)

مریم مؤمن کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

مریم مؤمن

تاریخ تولد

۶ مرداد ۱۳۷۷

محل تولد

لاهرود شهرستان مشگین شهر، استان اردبیل

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

اسد

مشخصات فیزیکی

قد

177 سانتی متر

وزن

حدودا 68 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

چپ دست

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

رشته بازیگری

مدرک

کارشناسی

Maryam Momen (3)

بیوگرافی کامل مریم مؤمن

کودکی و اوایل زندگی

مریم مومن در روز سه شنبه 6 مرداد 1377(سال پلنگ) مصادف با 28 ژولای 1988 میلادی و 3 ربیع الثانی سال 1419 هجری قمری در در محله قروه درویش شهر لاهرود شهرستان مشگین شهر استان اردبیل به دنیا آمد و هم اکنون 26 سال سن دارد.این بازیگر اصالتا ترک زبان می باشد.

نماد ماه این بازیگر اسد است و متولدین مرداد افرادی سخاوتمند، دست و دلباز،  بسیار روشنفکر، خلاق و باهوش هستند.

اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی از قد و وزن مریم مومن هستید باید بدانید که وی 177 سانتی متر قد دارد و حدودا 68 کیلو وزن.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به موی مشکی، چشم قهوه ای  چپ دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده مریم مومن کم جمیعت است و وی تک فرزند خانواده می باشد و پدر و مادرش زمانی که او ۹ سال سن داشت از هم طلاق گرفتند.

او در مصاحبه ای گفت: فرزند طلاقم. طلاق شاید الان خیلی مرسوم شده است اما در تایمی که من در یک محیط کوچکی تجربه کردم اصلا راحت نبود و نگاه ها را می فهمیدم. من یک شبه بزرگ شدم، آن هم در ۹ سالگی و اوج بچگی ام، حامی مامانم شدم و سعی کردم کسی به مامانم توهین نکند.

هیچ وقت ترجیح ندادم مادرم یا پدرم را بعد طلاق انتخاب کنم. زمانی که بردنم دادگاه و گفتند دوست داری با مادرت زندگی کنی یا پدر، من از حد فشار خون دماغ شدم یادمه قاضی به حالم گریه کرد و در نهایت به مادرم سپرده شدم با این حال جایگاه الان زندگی ام را مدیون قلب مهربان بابام و زحمت های مامانم هستم.که در ادامه کلیپ مریم مومن درباره طلاق پدر و مادرش را مشاهده می کنید: 

تحصیلات

تحصیلات مریم مومن در مقطع کارشناسی در رشته بازیگری است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت مریم مومن در بازیگری با تئاتر دانشجوی آغاز شد تا اینکه در سن 19 سالگی در سال ۱۳۹۶  از طریق مریم خدارحمی برای از تست سریال جدیدی به نام بانوی عمارت مطلع شد و در آن شرکت کرد.او با ایفای نقش فخر الزمان برای نخستین بار جلوی دروبین رفت و به شهرت رسید.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات مریم مومن را می توان از عکس های که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک می گذارد فهمید که به سفر، مدلینگ، بازیگری، سوار کاری علاقمند است.

Maryam Momen (8)

مریم مؤمن و همسرش

مریم مؤمن و همسرش، مریم مومن و همسرش سامان، ازدواج مریم مومن و سهیل قاصدی، عروسی مریم مومن و...از عبارت های جست و جو شده درباره مجرد یا متاهل بودن این بازیگر است اما این بازیگر مجرد است.

وی در سال ۱۳۹۹ در یک مصاحبه اینترنتی اعلام کرد در یک رابطه عاشقانه بوده و دلش برای طرف که اسم اولش (س) هست قنج می رود.او حتی در این گفتگو جزئیات بیشتری از این رابطه افشا کرد و مادرش خانم «علیزاده» هم صحبتی هایی داشت با این حال شهریور سال ۱۴۰۲ در برنامه چیدانه خبر ازدواج خود را کاملا تکذیب کرد!

اینستاگرام مریم مؤمن

اینستاگرام مریم مؤمن به آدرس maryam.momen است که 616 هزار فالور دارد، 689 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 105 پست بارگذاری کرده است.این بازیگر در نوامبر 2020 صفحه شخصی خود در اینستاگرام را ایجاد کرد و در ژوئن 2023 صفحه وی تیک آبی دریافت کرد. هنرمندانی چون احمد مهران فر و بهرام افشاری صفحه وی را دنبال می کنند.

Maryam Momen (9) صفحه اینستاگرام مریم مومن

مریم مؤمن در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

maryam.momen

وبسایت

ویکی پدیا مریم مومن

 

فیلم های مریم مؤمن

بانوی عمارت

بانوی عمارت، اولین تجربه بازی مریم مومن در قاب دوربین و  تلویزیون است که با ایفای نقش فخرالزمان شالچی در کنار ستارگانی چون پانته‌آ پناهی‌ها و حسام منظور به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد به شهرت رسید.

مریم مومن درباره چگونگی انتخاب او به عنوان نقش فخری می گوید: من واقعا نمی‌دانم چگونه برای این نقش انتخاب شدم، اما بیش از هر چیزی اطلاعیه یک تست بازیگری را دیدم که در آن مطرح شده بود به یک بازیگر خانم با این رده سنی نیاز داریم. با توجه به اینکه من تست‌های دیگری را هم رفته بودم و آنها را تجربه کرده بودم احساس می‌کردم این تست نیز سرکاری است و قرار است سوء استفاده مالی شود. از طرفی من به این اعتقاد نداشتم این که می‌گویند، برای اینکه وارد دنیای بازیگری شوی باید کلاس‌های بسیاری را دوره ببینید. برای تست این مجموعه نیز دو عکس سنتی ارسال کرده بودم و منتظر بودم تا نتیجه را اعلام کنند، صبح آن روز قرار بود برای جواب به دفتر این مجموعه بروم اما این کار را نکردم، عصر همان روز با من تماس گرفتند که چرا برای جواب‌دهی به دفترشان نرفتم. آنجا بود که احساس بدی نداشتم و حتی به این هم فکر کردم که اگر دوره بازیگری و کلاس هم گذاشته شود آن را می پذیرم، در واقع با چشمان بسته این کار را پذیرفتم. قرار ملاقات گذاشته شد و من به دفتر آقای حمید نژاد آمدم، سپس تست های مختلفی برای بازیگری از من گرفته شد و بیرون آمدم. دوباره این حس را داشتم که این هم مثل تست‌های قبلی خروجی نخواهد داشت در مترو بودم که با من تماس گرفته شد که برای قرار داد به دفترشان بروم، حتی نمی‌دانستم قرار است چه نقشی را ایفا کنم. پس از آن بود که با خوشحالی و حتی گریه به خانه رفتم، مادرم نگران بود که چه اتفاقی برایم افتاده است و من گفتم باورم نمی‌شود که پس از این همه تلاش قرار است به آرزویم برسم. سپس به صحبت‌های اولیه، تمرین به این نقطه رسیدیم که برای نقش فخرالزمان انتخاب شدم. از همان ابتدا دیالوگ‌های مربوط به تست شخصیت فخرالزمان را از من تست گرفتند. 

مریم مومن در فیلم بانوی عمارت (1) مریم مومن در فیلم بانوی عمارت

سرزده

سرزده یک مینی سریال به کارگردانی بهادر اسدی بود که مریم مومن بازیگر نقش پریناز با بهرنگ علوی، علی انصاریان، نسیم ادبی، رحیم نوروزی، رامبد شکرابی هم بازی شد.

مریم مومن در سریال سرزده (2) مریم مومن در سریال سرزده
مریم مومن در سریال سرزده (1) عکس مریم مومن در سریال سرزده

همبازی

همبازی، عنوان سریال تلویزیونی در ژانر کمدی-رومانتیک است که مریم مومن نقش نوشین رستگار را به عهده داشت و حسین مهری، دیبا زاهدی، کامران تفتی و...نیز در آن حضور داشتند.

مریم مومن در سریال همبازی مریم مومن در سریال همبازی

دردسرهای شیرین

دردسرهای شیرین, عنوان سریال تلویزیونی به کارگردانی سهیل موفق است که مریم مومن بازیگر نقش شیرین تمدن با  پوریا پورسرخ، پاشا جمالی هم بازی شد.

مریم مومن در سریال دردسرهای شیرین مریم مومن در سریال دردسرهای شیرین

سینما

نام

سال

توضیحات

کادون

1399

کارگردان: کمال مقدم

بازیگران: میرطاهر مظلومی، بهنوش بختیاری

مجموعه تلویزیونی

نام

سال

توضیحات

بانوی عمارت

1397

نقش فخرالزمان شالچی

کارگردان: عزیزالله حمیدنژاد

بازیگران: پانته‌آ پناهی‌ها، حسام منظور

سرزده

1399

نقش پریناز

کارگردان: بهادر اسدی

بازیگران:  بهرنگ علوی، علی انصاریان

همبازی

1399

نقش نوشین رستگار

کارگردان: سروش محمدزاده

بازیگران:  حسین مهری، دیبا زاهدی

دردسرهای شیرین

1400

نقش شیرین تمدن

کارگردان: سهیل موفق

بازیگران:  پوریا پورسرخ، پاشا جمالی

نمایش خانگی

نام

سال

توضیحات

شب‌های مافیا 1399

شرکت کننده

کارگردان: سعید ابوطالب

جادوگر 1401 پری

کاگردان: مسعود اطیابی

ارتش سری 1401 شرکت کننده

کارگردان: سعید ابوطالب

تی ان تی 1402 شرکت کننده

کارگردان: حامد آهنگی

شب‌های مافیا:زودیاک 1402 شرکت کننده

کارگردان: محمدرضا رضاییان

چیدمانه 1402

مجری/

کارگردان: ایرج طایفه

ضد 1402 شرکت کننده

کارگردان: سعید ابوطالب

تئاتر

نام

سال

توضیحات

اتاق عروس 1400

کارگردان: محمد قنبری

تن سایه 1401

کارگردان: مریم یاسین‌زاده

جوایز و افتخارات مریم مؤمن

عنوان

سال

توضیحات

تندیس بازیگر منتخب زن از نگاه مردم 

-

برای «بانوی عمارت» در پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم

Maryam Momen (14)

حقایق کمتر شنیده شده درباره مریم مؤمن

  • شیطونی و بازیگوشی دوران کودکی اش آنقدر زیاد بود که پدرش او را به ترکی (اوغلوم) «یعنی؛ پسرم» صدا می زد
  • عشق او به بازیگری از ۵ سالگی شروع شد، زمانی که پسرعموی پدرش برای ساخت یک فیلم کوتاه از او دعوت کرد.
  • تا ۸ سالگی اردبیل بود تا اینکه به تهران مهاجرت کردند.
  • تئاتر را از از سال دوم راهنمایی شروع کرد.
  • از هنرمندان مورد علاقه ویخانم ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، لیلا حاتمی، هدیه تهرانی و پانته‌ آ پناهی‌ هستند.
  • به گفته خودش معتاد لواشک و آلوچه خشک می باشد
  • قبل از ورود به بازیگری یک دوره یک ماهه در کلاس های بازیگری شرکت کرد اما خیلی زود متوجه شد آن آموزشگاه کاملا بی کیفیت است.
  • وی از سوم راهنمایی بخاطر طلاق پدر و مادرش برای اینکه روی پا خود بایستد بعنوان دستیار کنار دنداپزشک کار کرد و مدتی هم در کار اینترنتی مشغول بود.
  • در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در سری مسابقات «شب های مافیا» با هوش و ذکاوت خود در این بازی خیلی مورد توجه قرار گرفت.
  • در سال 1402 اجرای برنامه چیدمانه را به عهده گرفت.
  • وی بعد از حوادث مرگ مهسا امینی و در واکنش به اتفاقات در اینستاگرام خود نوشت؛ خداوندا رزق ما را از جایی مقرر کن که لقمه هایمان مجبورمان نکند چشم هایمان را بر حق ببندیم.

 

عکس مریم مؤمن

Maryam Momen (2)

Maryam Momen (3)

 

Maryam Momen (4)

Maryam Momen (5)

Maryam Momen (7)

Maryam Momen (10)

Maryam Momen (11)

Maryam Momen (12)

Maryam Momen (13)

مریم مومن در شب‌های مافیا مریم مومن در شب‌های مافیا
مریم مومن در شب‌های مافیا زودیاک مریم مومن در شب‌های مافیا زودیاک

پرسش های متداول

اسم مریم مومن در جادوگر چی بود؟

مریم مومن در جادوگر نقش زنی خلافکار و باج گیر را به عهده داشت.


سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی مریم مومن و همسرش را در اختیار شما قرار دادیم.آیا شما اطلاعات بیشتری از وی دارید که با ما در میان بگذارید؟

ارسال نظر