ایرانیان رتبه نخست حضور در اینترنت

رئيس پليس فتاي اصفهان گفت: بالاترين نرخ حضور در اينترنت در شبانه‌روز با هشت ساعت مربوط به ايران است.

رئيس پليس فتاي اصفهان گفت: بالاترين نرخ حضور در اينترنت در شبانه‌روز با هشت ساعت مربوط به ايران است.
به گزارش ایسنا، سید مصطفی مرتضوی گفت: ضريب نفوذ اينترنت و شبکه‌های اجتماعي در اين استان 74 درصد است در حاليکه در کشور 69.8 درصد است.
رئيس پليس فتای فرماندهي انتظامي اصفهان افزود: وضعيت نفوذ اينترنت و شبکه‌های اجتماعي در کشور 10 درصد بالاتر از ميانگين جهاني است و براي استفاده از اين فضا بايد برنامه‌ریزی کنيم.
وي ادامه داد: بالاترين نرخ حضور در اينترنت در شبانه‌روز با هشت ساعت مربوط به ايران است. دختران با 965 دقيقه و پسران با 1025 دقيقه حضور هفتگي، بهترين و طلایی‌ترین زمان زندگي خود را در اينترنت می‌گذرانند.
رئيس پليس فتاي اصفهان به آمار جرائم رایانه‌ای طي دو سال اخير اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2024 اينترنت حق اوليه بشر شناخته شود و کليه خدمات از اين بستر ارائه شود.
مرتضوی اضافه کرد: افزايش جرائم رایانه‌ای با شاکي خصوصي در سال گذشته نسبت به سال قبل آن 63 درصد رشد يافت و در سه‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 122 درصد رشد داشته است.
مرتضوي خاطرنشان كرد: با مشارکت دستگاه‌های مختلف می‌توان از ظرفيت استان اصفهان براي پيشگيري و مقابله با اين تهديدها استفاده کرد. ارائه آموزش‌های لازم به مردم براي استفاده صحيح از فضاي مجازي را ازجمله اقدام‌های مؤثر براي پيشگيري و مقابله با تهديدهاي اين حوزه است.
وی افزود: گرچه در حوزه آموزش فضاي مجازي اقدامات آموزشي خوبي انجام‌شده اما اين اقدامات منسجم نبوده و نياز است که نهادي متولي اين امر باشد، همچنين بهره‌گیری از ظرفيت فرمانداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، روحانيون، کانون‌های فرهنگي و هنري مساجد، سازمان بهزيستي، دانشگاه علوم پزشکي، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌های استان، صداوسیما، اتاق اصناف و سمن‌ها به‌صورت هماهنگ می‌تواند در پيشگيري از آسیب‌های فضاي مجازي نقش مؤثری داشته باشد.

ارسال نظر