بیوگرافی فرزانه فصیحی دوومیدانی از اصفهان تا المپیک با عکس

بیوگرافی فرزانه فصیحی دوومیدانی را با اطلاعاتی از خانواده، همسر،اصالت،قد،اینستاگرام، مدال های وی را با مصاحبه و عکس خانوادگی آورده ایم.

بیوگرافی فرزانه فصیحی دوومیدانی از اصفهان تا المپیک با عکس

فرزانه فصیحی( Farzaneh Fasihi) دونده و عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران است که سهمیه المپیک 2024 وی قطعی شده است.

از افتخارت این بانوی ورزشکار می توان به مدال طلا رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا در ماده ۶۰ متر زنان در سال 2024، مدال نقره دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی آسیا در ماده 100 متر 2023، صدرنشین رنکینگ دوی 100 متر آسیاو....اشاره کرد.اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی از  بیوگرافی فرزانه فصیحی دونده تیم ایران هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

فرزانه فصیحی
عکس جدید  فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

فرزانه فصیحی

تاریخ تولد

۱۳ دی ۱۳۷۱

محل تولد

اصفهان

شغل

دونده

نماد ماه تولد

جدی

مشخصات فیزیکی

قد

۱٫۶۱ متر

وزن

51 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام برادران

یک برادر

نام همسر

امیر حسینی

تاریخ ازدواج

 اردیبهشت ۱۳۹۸

شغل پدر

والیبالیست

شغل مادر

خانه دار

شغل همسر

خبرنگار

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه اصفهان

رشته تحصیلی

رشته تربیت بدنی

مدرک

کارشناسی

فرزانه فصیحی
عکس  فرزانه فصیحی

بیوگرافی فرزانه فصیحی دوومیدانی

کودکی و اوایل زندگی

فرزانه فصیحی در روز یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۷۱(سال میمون) مصادف با 3 ژانویه سال 1993 میلادی و 9 رجب سال 1413 هجری قمری در اصفهان به دنیا آمد و هم اکنون 31 سال سن دارد.اصالت فرزانه فصیحی اصفهانی است.

قد فرزانه فصیحی ۱٫۶۱ متر است و 51 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بانوی ورزشکار می توان به موی مشکی، چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده فرزانه فصیحی کم جمعیت و چهار نفره است.پدر فرزانه فصیحی والیبالیست و تنها برادرش مربی شطرنج است و اطلاعات بیشتری از این که وی فرزند چندم خانواده است و اسم والدین وی چیست در دسترس نیست.

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی و مادرش
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی و پدرش

تحصیلات

تحصیلات فرزانه فصیحی در مقطع کارشناسی در رشته تربیت بدنی از دانشگاه اصفهان است.

شروع ورزش

شروع ورزش فرزانه فصیحی از سال 1376 در سن 5 سالگی با ژیمناستیک شروع شد و در سن 12 سالگی قهرمان کشور در این رشته شد اما در مدرسه با تشویق و حمایت معلمش در مسابقات دومیدانی شرکت کرد و  مدال طلا را در آن مسابقات به خود اختصاص داد.وی به صورت کاملا حرفه ای به رشته دو و میدانی رفت و تمرکز خود را بر آن گذاشت.

این ورزشکار اصفهانی در سال 1395 در سن 24 سالگی توانست برای اولین بار مدال نقره بخش تیمی در مسابقه دوی 4 در 400 آسیا در سال 2016  را کسب کند.وی در سال 1398 مدال برنز مسابقه دوی ۶۰ متر قهرمانی داخل سالن آسیا را به دست آورد و و لقب «دختر باد» را از آن خود کند

فصیحی در مسابقات بین المللی صربستان رکورد جدیدی در دوی 60 متر ایران با زمان 7.29 ثانیه به ثبت رساند و توانست به عنوان اولین زن ایرانی به مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن راه یابد.

 وی  در مسابقات بین المللی کاپ استانبول موفق شد در زمان 7.25 ثانیه عنوان قهرمانی را کسب کند و همچنین رکورد ملی ایران را بهبود بخشد.

فصیحی توانست در تیر 1400  با هماهنگی کمیته ملی المپیک ایران با استفاده از بند یونیورسالیتی سهمیه المپیک 2020 در ماده 100 متر را دریافت کند.وی  نهمین سهمیه زنان در بازی های توکیو محسوب می شود.

وی توانست در مسابقه قهرمانی کشور ترکیه در شهر بورسا با رکورد 11.44 پس از 8 سال رکورد 100 متر مریم طوسی را بشکند تا سریع ترین زن ایرانی در 60 متر و 100 متر ایران باشد.

وی در سال 2021 موفق شد با رکورد 7.29 در 60 متر ورودی قهرمانی جهان را بدست بیاوردو

این ورزشکار ایرانی در سال 2024 برای دومین سال پیاپی موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا در ماده ۶۰ متر زنان شد. او با ثبت رکورد ۷ ثانیه و ۲۰ صدم ثانیه به رکورد آسیا که در اختیار دونده چینی بود رسید. فصیحی همچنین به اولین ورزشکار ایرانی این رشته تبدیل شد که در ۲ سال پیاپی قهرمان این رقابت‌ها شده است.

فرزانه فصیحی

مربی فرزانه فصیحی

مربی فرزانه فصیحی در اصفهان آقای مسعود رحمانی است.وی در این باره گفت: "من از سال ۹۳ تا الان با آقای رحمانی کار می کنم. پدرم همیشه سر تمرینات من حضور دارد.خدا را شکر مشکلی وجود ندارد. اتفاقات خوبی رخ داده و ما روابط خانوادگی هم داریم. شاید بیراه نباشد که بگویم مربی من از خانواده‌ام به من نزدیک‌تر است."

 فرزانه فصیحی و همسرش

فرزانه فصیحی در روز یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 در سن 27 سالگی ازدواج کرد.امیر حسین حسینی همسر فرزانه فصیحی خبرنگار ورزشی است که مدتی مدیر روابط عمومی فدارسیون والیبال بود.او درباره نحوه آشنایی با همسرش گفت: "زمانی که من رکورد ۶۰ متر را زدم ، همسرم که خبرنگار است از من مصاحبه ای گرفت و همان بابی شد که آشنا شویم و تا اینجا پیش برویم.در کل از نظر من زندگی با یک خبرنگار ورزشی اتفاق خیلی خوبی است بخاطر اینکه همسرم می تواند مرا بعنوان یک ورزشکار درک کند."

فرزانه فصیحی
عکس عروسی فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
امیر حسین حسینی همسر فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی و همسرش امیر حسین حسینی

اینستاگرام فرزانه فصیحی

اینستاگرام فرزانه فصیحی که با عبارتی چون فرزانه فصیحی اینستا نیز جست و جو شده است به آدرس farzanehfasihi1 است که 265 هزار فالور دارد، 51 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 652 پست بارگذاری کرده است. وی در نوامبر سال 2013 صفحه شخصی خود در اینستاگرام را ایجاد کرد و در نوامبر 2019تیک آبی دریافت کرد.چهره های چون حسن یزادانی، مجتبی شکوری، سروش صحت، پریناز ایزدیار، ساعد سهیلی، مهدی پاکدل، طناز طباطبایی و...صفحه وی را دنبال می کنند.

فرزانه فصیحی
صفحه اینستاگرام

فرزانه فصیحی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

farzanehfasihi1

وبسایت

ویکی پدیا فرزانه فصیحی

مدال های فرزانه فصیحی

مدال سال مسابقات
مدال نقره 2016 بخش تیمیِ رشته ی دوی 4 در 400 متر امدادی در هفتمین دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا
مدال برنز 2018 رشته ی دو 60 مترِ هشتمین دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا
مدال طلا 2020 مسابقات دومیدانی 60 متر داخل سالن استانبول
مدال نقره 2021  مسابقه دوی 100 متر در بازی‌های همبستگی اسلامی
مدال نقره 2023 دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی آسیا در ماده 100 متر
مدال طلا 2023 مسابقات داخل سالن آسیا در ماده 60 متر زنان
مدال طلا 2024 رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا در ماده ۶۰ متر زنان
     
فرزانه فصیحی
عکس جدید فرزانه فصیحی

11 حقیقیت کمتر شنیده شده درباره فرزانه فصیحی

  1. فرزانه فصیحی به دختر تندباد ایران معروف است.
  2. وی بعد از ۵۷ سال بعنوان دومین بانو جواز حضور در دوی صد متر المپیک 2021 را کسب کرد.
  3. به نظرش یوسین بولت الگوی ورزشی همه دونده های سرعت است.
  4. روزی دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرین می کند و  بعضی وقت ها در پیست و بعض وقت ها در کوه می دود.
  5. در طول سال ورزش های چون شنا و تنیس هم انجام می دهد.
  6. به فوتبال خیلی علاقه ای ندارد زیرا معتقده این رشته حق رشته های دیگر را ضایع می کند.
  7. طرفدار تیم پرسپولیس و سپاهان است.
  8. فرزانه فصیحی درباره حجابش به رسانه ها گفته: من یک دختر ایرانی هستم و اغلب همه رقبایم در مسابقات بین المللی در مورد پوششم سوال می پرسند و من توضیح می دهم که این پوشش زنان ایرانی است و خوشحالم با همین لباس ها توانسته رکورد بزنم.
  9. فرزانه فصیحی در 18 خرداد 1403 صدرنشین رنکینگ دوی 100 متر آسیا شد.
  10.  ستاره دومیدانی ایران در اسنفند سال 1402 به دلیل چک نشدن ایمیل‌ از سوی فدراسیون دوومیدانی و سهل‌انگاری مسئول، فرصت شرکت در مسابقات لندن را از دست داد.او در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: از یک مسابقه دیگه هم جا ماندم؛ قهرمانی جهان. بدون اینکه خطایی کرده یا تقصیری داشته باشم. شاید درک ارزش حضور و سختی کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان برای عده‌ای قابل لمس نباشد اما من هیچ وقت بابتش نه پاداش خواستم، نه حواله‌ای، نه حتی اینکه خبرش را در سایت فدراسیون بزنند.من فقط توقع داشتم‌ تو آماده‌ترین سال ورزشی‌ام و بعد از‌ رکورد شکنی بروم با بزرگان جهان مسابقه بدهم و کاری کنم که در تاریخ ورزش بی سابقه بوده؛ اما این اجازه به من داده نشد.
  11. این بانوی دونده ایرانی درباره میزان حقوق خود از فدراسیون دوومیدانی در اسفند 1402 در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: سه ماه است که ۱۵ میلیون حقوق برای ما مصوب کرده‌اند که کفاف تمرین ما را نمی‌دهد. ۶ سال است که خارج از ایران تمرین می‌کنم و این میزان حقوق اصلا کفاف هزینه‌های ما را نمی‌دهد. به هر حال این مقدار از فدراسیون ما برمی‌آید. امیدوارم شرایط بهتر شود. ما در برهه انتخابات فدراسیون هستیم و نیاز به حمایت بیشتری داریم.

 

مصاحبه فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی در دورهمی

 

 

عکس فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

پرسش های متداول

فرزانه فصیحی اهل کجاست؟

فرزانه فصیحی اهل شهر اصفهان است.

سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی فرزانه فصیحی بانوی ورزشکار اصفهان را بررسی کرده ایم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی هاجر صفرزاده ورزشکار دوومیدانی اصفهانی با عکس را نیز بخوانید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی او دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار