روایت حسین چرخابی از بی تحرکی خطرناک طلایی پوشان اصفهانی

شرایط سپاهان در پلی اف آسیا نگران کننده است

حسین چرخابی نامی شناخته شده در فوتبال اصفهان و ایران است.

شرایط سپاهان در پلی اف آسیا نگران کننده است

کسی که زندگی اش با فوتبال گره خورده و هم تحولات این حوزه را به گونه ای ریز بینانه دنبال می‌کند.در این میان علاقه شخصی او به تیم سپاهان هم هرچند نه آشکار، نمایان است.کافی است نامی از این تیم به میان آید تا صحبت های چرخابی گل بیندازد.شرایط فصل جدید و دوبازی سرنوشت ساز این تیم در پلی اف لیگ نخبگان آسیا بهانه خوبی است تا پای صحبت های کارشناس خبره فوتبال اصفهان بنشینیم.کسی که نمی‌تواند نگرانی خودش را از شرایط کنونی سپاهان و نزدیکی زمان برگزاری پلی اف لیگ نخبگان آسیا پنهان کند.

* شرایط این روزهای سپاهان را چگونه می‌بینید؟

به نظر من آن‌ها باید بدانند که هنوز قهرمان جام حذفی نشده‌اند چرا که اگر این گونه بود باید بدون پلی اف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شدند.

* به نظر می‌رسد حسابی نگران شرایط این تیم شده‌اید؟

بله. شرایط اصلا خوب نیست.شباب الاهلی امارات حریف نخست سپاهان در پلی اف تیم بسیار قدرتمندی است. آن‌ها هفت بازیکن برزیلی دارند که چند نفر از آن‌ها تابعیت امارات را گرفته اند.یک بازیکن صربستانی هم در ترکیب این تیم حضور دارد.از سوی دیگر تیم الغرافه حریف احتمالی سپاهان  در صورت شکست شباب الاهلی از این تیم اماراتی هم قوی تر است.این در حالی است که سپاهانی‌ها هنوز تمریناتشان را هم آغاز نکرده‌اند.

*پس فکر می‌کنید سپاهان زمان آماده سازی لازم را برای این دوبازی حساس از دست داده است؟

متاسفانه بله.سپاهان حدود 30 روز دیگر در یک جام مهم بازی دارد اما هنوز وارد فاز تمرینی نشده است.تکلیف برخی بازیکنان هم همچنان نامشخص است و باید هر چه زودتر سرنوشت آن‌ها روشن شود.پیش فصل آماده سازی هر تیمی 6 الی 8 هفته است.تا 16 زمان باقی نمانده و عملا آن‌ها  یک هفته از زمان آماده سازی خودشان را از دست داده‌اند. تازه اگرهمین امروز تمریناتشان را آغاز کنند. تازه این در مورد تیمی صدق می‌کند که ترکیب بازیکنانش تغییر چندانی نکرده باشد.اگر تیمی بخواهد نفرات جدیدی را جذب کند باید هشت هفته با حساب و کتاب تمرین کند.ضمن آن که باید حداقل دو الی سه بازی تدارکانی با تیمی شبیه رقیبی که با آن بازی دارد، انجام دهد.آیا این پروسه تاکنون برای سپاهان طی شده است؟ جواب منفی است و همین موضوع می‌تواند برای سپاهان دردسرساز شود.

*آیا شما راهکاری برای برون رفت از این وضعیت در نظر دارید؟

 به نظر من سپاهان یا باید قید آسیا را بزند و یا اگر می‌خواهند این کار را انجام ندهند باید تمام تمرکزشان را بروی لیگ فصل آینده متمرکز شود و تیمشان را با حوصله ببندند. البته لیگ نخبگان آسیا موقعیت ویژه ای برای سپاهان به شمار می‌رود و حیف است که آن‌ها از این امتیاز استفاده نکنند.به هر حال سپاهان اگر همین الان هم برای پلی اف لیگ نخبگان آسیا هم تمریناتش را آغاز کند، دیر است.تیمی که تقریبا یک ماه دیگر در یک لیگ دشوار بازی دارد باید خیلی زودتر دست به کار شده و زمان را از دست نمی داد.در حال حاضر زمان برای سپاهان از طلا با ارزش تر است و تیم تا به آمادگی مطلوب برسد باید یک بازه زمانی حداقلی شش هفته‌ای را پشت سر بگذارد که سپاهان این زمان را از دست داده است.

 

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار