بیوگرافی آرین سلیمی تکواندوکار از بیماری تا طلای المپیک

بیوگرافی آرین سلیمی و همسرش را با اطلاعاتی از خانواده، مذهب، اصالت، قد و وزن، اینستاگرام، بیماری، مصاحبه و لیست جوایز و افتخارات وی را آورده ایم.

بیوگرافی آرین سلیمی تکواندوکار از بیماری تا طلای المپیک

آرین سلیمی(Arian Salimi) تکواندو کار ایرانی است که شنبه 20 مرداد 1403 با شکست حریف بریتانیایی خود به مدال طلا رسید و قهرمان المپیک 2024 پاریس شد.

آرین در مسابقات قهرمانی تکواندو جهان ۲۰۲۳ موفق به کسب مدال برنز در وزن ۸۷- کیلوگرم شد و در یونیورسیاد تابستانی ۲۰۲۱ مدال برنز در وزن ۸۷− کیلوگرم را به دست آورد.در ادامه این مطلب بیوگرافی آرین سلیمی و خانواده اش را می خوانید: 

آرین سلیمی (10) آرین سلیمی در المپیک پاریس 2024

آرین سلیمی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

آرین سلیمی

تاریخ تولد

 ‎۲۵ آذر ۱۳۸۲

محل تولد

کرمانشاه

شغل

تکواندوکار

نماد ماه تولد

قوس

مشخصات فیزیکی

قد

180 سانتی متر

وزن

80 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

سیروس

آرین سلیمی (6)

بیوگرافی کامل آرین سلیمی

کودکی و اوایل زندگی

آرین سلیمی در روز سه شنبه  ‎۲۵ آذر ۱۳۸۲(سال بز) مصادف با 16 دسامبر سال 2003 میلادی و 21 شوال سال 1424 هجری قمری در کرمانشاه به دنیا آمد و اصالتا کرد می باشد.آرین سلیمی تکواندوکار هم اکنون 20 سال سن دارد.نماد ماه این ورزشکار قوس است و متولدین آذر افرادی منطقی، مهمان دوست، راستگو هستند.

قد آرین سلیمی 180 سانتی متر است و بیشتر از 80 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این ورزشکار می توان به موی مشکی، چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده آرین سلیمی مشخص نیست چند نفره است و اگر به اینستاگرام وی سری بزنید متوجه می شوید که تاکنون عکسی از خواهر و برادرش منتشر نکرده است و گویا تنها یک خواهر دارد.. همچنین اطلاعاتی از شغل پدر ومادر آرین سلیمی در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست.سیروس اسم پدر آرین سلیمی است.درباره مذهب آرین سلیمی در فضای مجازی جست و جو شده است که اطلاعاتی در این باره منتشر نشده است.

آرین سلیمی (2)

تحصیلات

تحصیلات آرین سلیمی مشخص نیست در چه مقطع از تحصیلی است.

مربی آرین سلیمی

در پاسخ به سوال مربی آرین سلیمی کیست؟ باید بگوییم که مجید افلاکی سرمربی تیم ملی تکواندوی مردان ایران در المپیک پاریس 2024 است.

آرین سلیمی و همسرش

آرین سلیمی و همسرش، همسر آرین سلیمی و...از موارد جست و جو شده در فضای مجازی است اما این تکواندوکار اهل کرمانشاه در حال حاضر مجرد است.

جوایز و افتخارات آرین سلیمی

  • مدل طلا المپیک 2024 پاریس_+ 80 کیلوگرم
  • مدال برنز قهرمانی جهان 2023 باکو_ ۸۷- کیلوگرم
  • مدال برنز  جایگاه سوم یونیورسیاد تابستانی ۲۰۲۱_ ۸۷− کیلوگرم
  • مدال نقره بازی‌های آسیایی 2022_  ۸۰+ کیلوگرم
  • مدال نقره  جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۱_ ۸۰+ کیلوگرم

اینستاگرام آرین سلیمی

اینستاگرام آرین سلیمی به آدرس ariansalimi_ است که 93.1 هزار فالور دارد،380 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 38 پست بارگذاری کرده است.آرین در مارس 2016 فعالیت در اینستاگرام را آغاز کرد و در دسامبر 2023 تیک آبی دریافت کرد.

 

آرین سلیمی (1) صفحه اینستاگرام آرین سلیمی

آرین سلیمی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

ariansalimi_

وبسایت

آرین سلیمی ویکی پدیا 

بیماری لاعلاج آرین سلیمی 

مصاحبه آرین سلیمی

به گزارش "ورزش سه"، آرین سلیمی در وزن مثبت 80 کیلوگرم مسابقات تکواندو المپیک پاریس دست به کار بزرگی زد و کیدن کانینگهام انگلیسی را در سه راند با نتیجه دو بر یک شکست داد و توانست سومین مدال طلای کاروان ایران را به دست بیاورد و افتخارآفرینی کند که از رقم خوردن این اتفاق شگفت‌زده است.

قهرمان ایرانی تکواندو المپیک 2024 پس از تصاحب مدال طلا در گفت‌وگو با دوربین تلویزیونی عنوان کرد: دم همه شما گرم. مدالم را به خانواده‌ام و بعد هم خانواده مرحوم پیام زاهدی که یکی از دوستان خوبم بود و همیشه صدایش زدم و من را کمک کرد، تقدیم می‌کنم. خدا را شاکرم که این اتفاق افتاد. از کادر فنی و استاد افلاکی که مثل پدرم بود، استاد ایمان‌زاده، دکتر یوسفی، استاد ساعی، دکتر رحیمی، استاد وحید و پژمان ناصری که مربیان پایه‌ام بودند و همه عزیزانی که از شروع کارم تا الان کوچک‌ترین کمکی کردند، ممنون هستم و زحمات‌شان برای من ارزشمند است. این دستبند هم که همراهم دارم، یادگاری پیام عزیز است.

او در خصوص مصدومیت دستش که در جریان مسابقات اتفاق افتاد، ابراز کرد: ورم انگشتم کمی خوابیده ولی درد آن من را می‌کشد!

مدال‌آور ایران در المپیک 2024 یادآور شد: فقط خدا کمکم کرد. توان و نیرویی که خدا به من داد، وصف نشدنی است. دم خدا گرم و ممنونش هستم.

سلیمی درباره سخت‌ترین حریفش در راه رسیدن به مدال طلای المپیک ابراز کرد: یکی از یکی سخت‌تر بودند ولی قطعا هرچه جلوتر رفتیم، حریفان سنگین‌تر بودند؛ مخصوصا حریف مکزیکی. شاید خیلی‌ها در آن رقابت می‌گفتند چرا در راند اول انقدر عقب رفتم، اما فشاری که او با تن و بدن و سر روی بدنم انداخت، موجب شده تا هنوز کمر و گردنم درد داشته باشد. او بی‌رحمانه مبارزه کرد ولی خدا را شکر در راند دوم و سوم با لطف خدا موفق شدم.

او درباره اهدافش برای موفقیت در المپیک 2024 گفت: تصویر زمینه گوشی من طلای المپیک بود ولی هیچ‌وقت مطمئن نبودم چون می‌دانم خدا خیر من را میخواهد. به خدا گفتم تمام تلاشم را میکنم و اگر صلاح دید و خیری بود، مدال طلا را بگیرم. انشاالله با کمک همه عزیزان المپیک‌های بعدی هم افتخارآفرینی کنم.

عکس آرین سلیمی

آرین سلیمی (3)

آرین سلیمی (4)

آرین سلیمی (5)

آرین سلیمی (9)

پرسش های متداول

آرین سلیمی اهل کجاست؟

آرین سلیمی اهل کرمانشاه است.


سخن آخر

اطلاعاتی از بیوگرافی آرین سلیمی تکواندوکار و خانواده اش را در اختیار شما قرار دادیم.اگر شما اطلاعات بیشتری از رندگی وی میدانید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در میان بگذارید.

 

ارسال نظر