پیش‌بینی تولید 25 میلیون تنی فولاد مبارکه تا سال 1404

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: این شرکت برای تحویل محصولات خود به بازارهای داخلی شبکه گسترده‌ای را ساماندهی کرده است، به نحوی که بیش از یک هزار مشتری به صورت مستقیم ورق‌های فولاد مبارکه را خریداری می‌کنند.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: این شرکت برای تحویل محصولات خود به بازارهای داخلی شبکه گسترده‌ای را ساماندهی کرده است، به نحوی که بیش از یک هزار مشتری به صورت مستقیم ورق‌های فولاد مبارکه را خریداری می‌کنند.

محمود اکبری امروز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با شبکه فروش داخلی محصولات فولاد مبارکه، اظهار کرد: فولاد مبارکه برای تحویل محصولات خود به بازارهای داخلی شبکه گسترده‌ای را ساماندهی کرده است؛ به نحوی که بیش از یک هزار مشتری به صورت مستقیم ورق‌های فولاد مبارکه را خریداری می‌کنند.

وی افزود: با کمک شبکه توزیع مراکز خدماتی که در تمامی استان‌های کشور گسترده است، 3 هزار مصرف‌کننده خرد که نمی‌توانند محصولات موردنیاز خود را مستقیماً از شرکت خریداری کنند، به طور غیرمستقیم از ورق‌های فولاد مبارکه در سطح کشور استفاده می‌کنند.

*سرمایه‌گذاری برای عرضه بیشتر محصولات فولاد مبارکه

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه برای عرضه محصول بیشتر به بازارهای داخلی و خارجی در سال‌های اخیر بیش از 9 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است، اذعان داشت: این سرمایه‌گذاری در سخت‌ترین موقعیت اقتصادی صورت گرفت و در حال حاضر بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها به بهره‌برداری رسیده و رشد 30 درصدی در عرضه محصول را در پی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به روند توسعه ظرفیت فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه، تصریح کرد: در سال 1372 میزان تولید در شرکت فولاد مبارکه 2.4 میلیون تن بوده است که با اجرای طرح‌های توسعه این میزان در سال 1395 به 7.2 میلیون تن افزایش یافته است.

اکبری در همین راستا اضافه کرد: در گروه فولاد مبارکه نیز در سال 1385 میزان تولید 4.9 میلیون تن بوده است که این میزان در سال 1396 به 10.3 میلیون تن افزایش یافته است.

*پیش‌بینی تولید 25 میلیون تنی فولاد مبارکه تا سال 1404

وی در رابطه با هدف‌گذاری این شرکت برای میزان تولید شرکت فولاد مبارکه در سال‌های آتی، بیان داشت: بر اساس تصمیمات اخذ شده مقرر گشته است تا سال 1398 میزان تولید به 12.8 میلیون تن برسد و تا سال 1404 نیز به 25 میلیون تن افزایش یابد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در سال 1395 برای اولین بار توزیع محصولات فولاد مبارکه از مرز 6.2 میلیون تن گذشت و مطابق برنامه در نظر گرفته شده باید این میزان تا پایان سال جاری به 7 میلیون تن برسد.

وی تأکید کرد: با احتساب تولید شرکت فولاد هرمزگان این میزان عرضه در سال جاری با رشد 14 درصدی نسبت به سال گذشته، به 8.6 میلیون تن خواهد رسید.

*اشتغال 335 هزار نفر در فولاد مبارکه

اکبری اشتغال‌زایی را یکی از دغدغه‌های اصلی کشور دانست و بیان کرد: در گروه فولاد مبارکه به طور مستقیم و غیرمستقیم 355 هزار فرصت شغلی به وجود آمده است و در آینده نزدیک با به بهره‌برداری رسیدن سایر طرح‌ها 20 هزار فرصت شغلی دیگر هم در گروه فولاد مبارکه ایجاد خواهد شد.

وی تأکید کرد: فولاد مبارکه و تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان ازجمله تولیدکنندگان لوازم‌خانگی می‌توانند دست در دست یکدیگر به توسعه فضای کسب‌وکار و رونق اقتصادی کشور کمک کنند.

*کاهش سهم بازارهای صادراتی به منظور تأمین بازار داخل

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه یادآور شد: به منظور تأمین حداکثری نیاز بازار داخلی، فولاد مبارکه با کاهش سهم بازارهای صادراتی، عمده تمرکز خود را بر بازارهای داخلی قرار داده است، به نحوی که میزان عرضه داخلی در سال 95 با رشد 42 درصدی نسبت به سال 94 همراه شده و به 4 میلیون و 720 هزار تن رسیده است.

وی در همین راستا تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری نیز عرضه محصول به بازارهای داخلی با 32 درصد رشد همراه شده و به 4 میلیون و 360 هزار تن رسیده است و به این ترتیب علاوه بر تأمین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی، از خروج ارز نیز جلوگیری شده است.

اکبری با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید محصول از فولاد مبارکه برای استفاده در صنعت تولید لوازم‌خانگی حدود 120 هزار تن بوده است، گفت: اینکه تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در شاخص‌های رضایتمندی خود از فولاد مبارکه، کیفیت محصول را یکی از شاخص‌های اصلی دانسته‌اند، برای فولاد مبارکه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در تمامی کشورهای صنعتی توسعه یافته نیز تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و خودروسازان هستند که به شاخص کیفی محصول، بیشترین اهمیت را می‌دهند و این امر می‌تواند در ارتقای صنایع بالادستی ازجمله فولاد مبارکه نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

*ایجاد اشتغال پایدار به واسطه پراکندگی کارخانه‌های لوازم‌خانگی

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه از پراکندگی کارخانه‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی در سطح کشور به عنوان یک مزیت برای ایجاد اشتغال پایدار در اکثر استان‌ها نام برد و خاطر نشان کرد: حدود 75 درصد مشتریان فولاد مبارکه در بخش لوازم‌خانگی به استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان اختصاص دارند.

وی با اشاره به سهم 2 درصدی لوازم‌خانگی از فولاد تولیدشده در جهان گفت: از حدود 6.1 میلیارد تن فولاد تولیدشده در جهان حدود 30 میلیون تن آن به صنعت لوازم‌خانگی اختصاص یافته است.

اکبری در همین راستا تأکید کرد: به تفکیک زمینه فعالیت در 8 ماهه سال 1396 سهم محصولات تحویل شده فولاد مبارکه به مشتریان در بخش لوله و پروفیل 25 درصد، صنایع تکمیلی 22 درصد، صنعت حمل‌ونقل 17 درصد، صنایع خرد و مراکز خدماتی 10 درصد، سازه‌های فلزی 9 درصد، لوله‌های انتقال آب و سیالات 7 درصد، لوازم‌خانگی 2 درصد و سایر صنایع 8 درصد بوده است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار