پیام مدیرعامل فولادسنگ مبارکه به مناسبت روز معدن؛

اول خرداد هر سال به عنوان روز ملی معدن نامگذاری شده است که امسال به علت وقوع شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه برگزاری مراسم این روز در شرکت فولادسنگ لغو شد. در این رابطه امیرحسین کریمدادی پیامی صادر کرد که در ادامه می‌خوانید؛

پیام مدیرعامل فولادسنگ مبارکه به مناسبت روز معدن؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

اول خرداد، همواره فرصتی است تا فعالان حوزه معدن بتوانند سیاست‌های هر ساله در این بخش را به چالش بکشند تا چراغ راه فعالان این حوزه باشد. اگرچه در دو دهه اخیر به رغم تمام ناملایمات، بخش معدن و صنایع معدنی توانست مقاومت کند؛ اما کماکان شاهد مسائلی نظیر کمبود و عدم اجازه واردات و ترخیص ماشین‌آلات معدنی، عوارض صادراتی، افزایش هزینه‌های اکتشافی، مشکلات صدور مجوزهای استخراج و ... هستیم. 

ایران با جمعیتی معادل یک ‌درصد جمعیت کره زمین، یک‌ درصد مساحت زمین، مالک هفت درصد ذخایر معدنی دنیاست؛ اما سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی آن اندک است و با توجه به غفلت از پتانسیل معدنی کشور گمانه‌زنی می‌شود که رشد 13 درصدی هدف‌گذاری بخش معدن به راحتی محقق نشود. امیدواریم کارکنان تلاشگر شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه بتوانند با همت و عزم جزم خود نقش موثری در تحقق جهش تولید در بخش معدن کشور داشته باشند.  

به هر حال نامگذاری روز معدن توسط هیات وزیران وقت جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۶۷ تا کنون، فرصتی است تا ضمن تبیین اهمیت و جایگاه بخش معدن در توسعه کشور، سهم و جایگاه ویژه فعالان حوزه معدن در تولید ناخالص داخلی کشور ارتقا یابد. 

 

امیرحسین کریمدادی 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار