مشکلات با اعتماد به بخش خصوصی قابل‌حل است

تشکیل بنیاد تخصصی برای رسیدگی به مشکلات زاینده‌رود با همت اتاق بازرگانی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عنوان کرد: متأسفانه مشکلات ناشی از خشکی زاینده‌رود در حال افزایش است، لذا ضروری است تدابیری برای زاینده‌رود اندیشیده شود تا این رود دائمی همواره پر آب باشد.

تشکیل بنیاد تخصصی برای رسیدگی به مشکلات زاینده‌رود با همت اتاق بازرگانی

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، اکران اختصاصی فیلم سینمایی «سیمین» با موضوع مشکلات زندگی کشاورزان اصفهانی به کارگردانی مرتضی آتش زمزم برای اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و برخی فعالان اقتصادی انجام شد.

 پس از اکران این فیلم، در نشست تخصصی، سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عنوان کرد: متأسفانه مشکلات ناشی از خشکی زاینده‌رود در حال افزایش است، همان‌گونه که در این فیلم نمایش داده شد کشاورزان با مشکلات متعددی روبرو هستند؛ لذا ضروری است تدابیری برای زاینده‌رود اندیشیده شود تا این رود دائمی همواره پر آب باشد.

 وی ادامه داد: نیاز است همه مسئولان کمک کنند و به میدان بیایند تا بتوان با مطالبه‌گری و پیگیری منطقی و جدی، زاینده‌رود را دوباره پر آب و سرزنده دید.

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز اظهار کرد: از هنرمندانی همچون آقای آتش زمزم که با نگاه هنر به موضوع زاینده‌رود و مشکلات ناشی از خشکی آن می‌پردازند تشکر می‌کنم، امروز به دلیل مشکلات ایجاد شده برای رودخانه زاینده‌رود و مخاطرات ناشی از آن، زندگی در فلات مرکزی ایران در خطر است و همه دلسوزان و دغدغه‌مندان باید در این زمینه ورود کنند و با مطالبه‌گری صحیح به دنبال بهبود شرایط باشند.

 وی ادامه داد: موضوع آب اصفهان مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز بوده و ایشان نیز بر رفع مشکل آب استان تأکید دارند، دراین‌خصوص باید همه بخش‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی استان دست‌به‌دست یکدیگر دهند و در راستای رفع این مشکل قدم بردارند، در همین زمینه می‌توان بنیادی به منظور پیگیری این موضوع تشکیل داد. همچنین ضروری است پیگیری‌های قضایی در زمینه حقابه زاینده‌رود و موارد مرتبط با رودخانه به جدیت شکل گیرد و ما نیز از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

 وحید دزفولی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: ضروری است مانع برداشت‌های غیرقانونی و بی‌رویه از رودخانه در بالادست شد، لذا در این خصوص باید همه دستگاه‌ها و مسئولان متولی وارد میدان شوند و با جدیت با متخلفان برخورد کنند، از طرفی مطالبه‌گری با روش‌های مختلف باید تقویت شود و افزایش یابد، هنر و رسانه می‌توانند به عنوان ابزارهای کارآمد در کنار عموم مردم به مطالبه‌گری در خصوص زاینده‌رود کمک کنند تا بتوان وضعیت را به شکل مناسبی مدیریت کرد.

 مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به مشکلات موجود در تأمین منابع آبی برای اصفهان، همه باید کمک کنند تا بتوان در راستای رفع مسائل قدم برداشت ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در مجلس تلاش خواهیم داشت به موضوعات مرتبط با زاینده‌رود رسیدگی کنیم. امروز اصفهان با مشکلات متعددی همچون فرونشست روبرو است و با این وضعیت مشکلات زیادی در آینده برای اصفهان ایجاد می‌شود؛ لذا رسیدگی به وضعیت زاینده‌رود برای جلوگیری از افزایش میزان فرونشست ضروری است.

 حمید فولادگر، نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: زاینده‌رود باید هدف واحد همه مردم و مسئولان استان اصفهان باشد، نمایندگان مردم باید با اتحاد به دنبال رفع مشکلات زاینده‌رود باشند و در این مسیر تلاش کنند. زاینده‌رود باید به صورت دائمی در جریان باشد و تنها راهکار برای جلوگیری از فرونشست نیز توجه به همین موضوع است.

 وی افزود: بنیاد نصف جهان نیز به صورت فعال پیگیر موارد مرتبط با زاینده‌رود است، می‌توان با کمک گرفتن از رسانه‌ها در جهت رفع مشکلات قدم برداشت، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که باید از آنها بهره برد و امیدواریم در این زمینه بتوان قدم‌های محکم‌تری برداشت، ایجاد یک تشکل یا نهاد برای پیگیری مستمر و جدی موضوع زاینده‌رود می‌تواند پیشنهاد خوبی برای کمک به اصفهان باشد.

 مسعود صرامی، فعال اقتصادی نیز عنوان کرد: احیای زاینده‌رود با کمک و اعتماد به بخش خصوصی امکان‌پذیر است و راهکارهای خود را دارد، نباید شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که شاهد اصفهان ستیزی در سطح کشور باشیم، اگر به بخش خصوصی میدان داده شود بسیاری از مسائل کشور برطرف می‌شود اما نیاز است برخی نگاه‌ها به فعالان اقتصادی اصلاح شود.

 مجتبی ملااحمدی، فعال اقتصادی نیز عنوان کرد: جاری شدن دائمی آب در زاینده‌رود هدف است و باید به این نکته توجه داشت، تشکیل بنیادی در خصوص زاینده‌رود ضروری است و با کمک بخش‌های مختلف می‌توان قدم‌های مؤثری توسط این بنیاد برداشت، باید پذیرفت که دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل زاینده‌رود را برطرف کند و در این خصوص نیاز به مشارکت بخش خصوصی است، هر کجا به مردم اعتماد شد نتایج خوبی حاصل شد و در این زمینه نیز به همین شکل خواهد بود.

 در انتهای این نشست، از مرتضی آتش زمزم، کارگردان فیلم سینمایی «سیمین» و برخی عوامل آن تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار