فولاد یک نقطه قوت در اقتصاد و صنعت کشور است

مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته که از ۶ تا ۹ شهریورماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است

فولاد یک نقطه قوت در اقتصاد و صنعت کشور است

 مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته که از ۶ تا ۹ شهریورماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است، گفت: امروز همه می‌دانند که فولاد یک نقطه قوت در اقتصاد و صنعت جمهوری اسلامی است و در شرایط بین‌المللی نیز به جایگاه ارزشمندی رسیده که قابل ارتقا است. یاسر طیب نیا بیان داشت: در زنجیره کامل و خودکفایی که در فولاد شکل‌گرفته است حتی از سهم ۴.۵ درصدی در اقتصاد ملی و GDP به نسبت میانگین‌های جهانی بالاتر از حد خود قرار دارد. او افزود: سال گذشته سهم فولاد در صادرات و ارزآوری بالاتر از ۸ میلیارد دلار بوده و این میزان که ۱۶.۵ درصد از صادرات نفتی ما را شامل می‌شود به‌راحتی قابل ارتقا است. طیب نیا بیان داشت: باید این نکته را بدانیم که اگر سیاست اقتصاد بدون نفت را دنبال می‌کنیم بخشی از تحقق آن بر گردن فولاد بوده و البته که دور از دسترس نیست؛ آنچه امروز اهمیت دارد با رشد قابل‌قبول است صنعت اگر اقتصاد رشد حدوداً ۴درصدی داشته است؛ اما در فولاد طی سال‌های اخیر بالای ۱۰درصد رشد را مشاهده کرده‌ایم.

photo_۲۰۲۴-۰۸-۲۷_۱۹-۱۵-۱۱

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: اگرچه این میزان رشد خوبی محسوب می‌شود؛ ولی در این زنجیر رنج‌هایی نیز وجود دارد و برخی موارد رشد متوازن نکرده‌اند که براین‌اساس اکنون باید برای پایداری این صنعت تلاش کنیم و خود فعالان زنجیره فولاد باید آن را صورت دهند. طیب نیا اظهار کرد: فلسفه این نمایشگاه خودکفایی در این زنجیره است که فولاد مبارکه به‌عنوان یک صنعت الگو و پیشرو و مجموعه‌ای که از بالادست تا پایین‌دست فولاد را طی سه سال اخیر سرمایه‌گذاری و دنبال کرده است، در آن حضور دارد. او افزود: فولاد در حوزه صنایع انرژی‌بر علی‌رغم قطعی برق و گاز با ۱۰۰درصد ظرفیت کار کرده است و سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی در ایجاد توازن داشته که باید نظیر آن را در حوزه حمل‌ونقل، برق و گاز و حوزه زنجیره تأمین به‌گونه‌ای رخ دهد که منجر به اصلاح ساختار تولید شود. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد تولید ۵۵ میلیون‌تنی ناکام خواهد ماند و بر همه فعالان زنجیره فولاد است که به این موضع ورود کنند. طیب نیا تصریح کرد: از حاکمیت نیز انتظارات به جایی داریم که در حوزه قوانین، تعرفه‌ها، بهینه‌ها و ابطال برخی مجوزات در راستای توازن زنجیره عمل کنند.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار