فولاد مبارکه بر فراز قله تولید، نوآوری و توسعه پایدار

شرکت فولاد مبارکه اصفهان از مهم‌ترین ثمرات صنعتی اقتصادی انقلاب اسلامی است. این کارخانه با بهره‌گیری از شبکه گسترده مشتریان و زنجیره تولیدکنندگان شامل سه هزار و 500 کارخانه، کارگاه و تأمین‌کنندگان خدمات و کالا توانسته است با افزایش تولید خود به بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی با ظرفیت 4/11 میلیون تن در سال و بزرگ‌ترین تولیدکننده ورقه‌ای فولاد تخت در خاورمیانه و شمال افریقا تبدیل شود.

فولاد مبارکه بر فراز قله تولید، نوآوری و توسعه پایدار

شرکت فولاد مبارکه اصفهان از مهم‌ترین ثمرات صنعتی اقتصادی انقلاب اسلامی است. این کارخانه با بهره‌گیری از شبکه گسترده مشتریان و زنجیره تولیدکنندگان شامل سه هزار و 500 کارخانه، کارگاه و تأمین‌کنندگان خدمات و کالا توانسته است با افزایش تولید خود به بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی با ظرفیت 4/11 میلیون تن در سال و بزرگ‌ترین تولیدکننده ورقه‌ای فولاد تخت در خاورمیانه و شمال افریقا تبدیل شود. هم‌چنین با برخورداری از سهم هشت‌درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت و سهم 5/1 درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور تأثیر قابل‌توجهی در اقتصاد کشور دارد. از مهرماه سال گذشته که گروه جدید مدیریتی فعالیت خود را شروع کرد تلاش اصلی معطوف به حرکت بر مدار ارزش‌های بنیادین این شرکت و رعایت دغدغه‌ها و انتظارات دولت، سهامداران و عموم مردم بوده است. در این راستا ضمن اصلاح برخی روندها، با افزایش شفافیت و تمرکز بر مأموریت اصلی در عرصه تولید و اقتصاد، پنج محور کلیدی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه سرمایه‌های انسانی، توسعه کمی، کیفی و متوازن، الگوی ملی صنعت سبز و توسعه فناوری و نوآوری را دنبال می‌کند. عملکرد شش‌ماهه اول سال 1401 شرکت فولاد مبارکه نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد به‌رغم تداوم محدودیت انرژی و تبعات ناشی از حملات سایبری، این شرکت در بخش گندله با تولید 3789 هزار تن و رشد 2/5 درصدی نسبت به سال گذشته، آهن اسفنجی با تولید 4798 و رشد 1/19 درصدی، در حوزه تختال با تولید 4551 و رشد 1/20 و کلاف گرم با تولید 3351 و میزان رشد 9/14 درصدی توانسته است در جهت پیشبرد اهداف خود حرکت کند. تولید تختال‌های فولاد زنگ نزن، تولید تختال فولاد الکتریکی، راه‌اندازی واحد VOD فولاد سبا، دستیابی به فناوری ساخت ورق کورتن در مجتمع فولاد سبا، اصلاح خط گالوانیزه، توسعه کوره پیش گرم شماره 3، تولید ورق آج‌دار شطرنجی برای اولین بار در مجتمع فولاد سبا، دستیابی به رکورد کمترین میزان مصرف آب از آغاز دوران بهره‌برداری تاکنون و کمترین میزان مصرف الکترود گرافیتی با اجرای پروژه پایش هوشمند الکترود از جمله اقدامات و دستاوردهای ویژه تولید شرکت فولاد مبارکه از سال گذشته تا شهریورماه سال جاری است. عملکرد این شرکت در حوزه تحویل محصول به مشتریان در طول یک سال گذشته مثبت بوده به‌طوری‌که از مهرماه سال گذشته تا شهریورماه سال جاری 3 میلیون و 884 هزار تن محصول در بازارهای داخلی و خارجی تحویل شده‌اند و در مقایسه با سال گذشته با افزایش هشت‌درصدی در زمینه تحویل محصول روبه‌رو بوده است. شرکت فولاد مبارکه با انجام اقداماتی نظیر تأمین حداکثری نیاز بازار داخل از طریق واردات محصولات گرم و عرضه تلفیقی در بورس کالا، بازاریابی و پیگیری برای جلب توافق شرکت نفت و گاز پارس برای تولید و تحویل اسلب گاز ترش x65، برگزاری همایش‌های تخصصی با طیف‌های مختلف مشتریان، رشد 23 درصدی محصولات در بازار داخل در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تحقق شاخص رضایت 86 درصدی و افزایش دو درصدی رضایت مشتریان از عملکرد فولاد مبارکه و افزایش رضایت مشتریان از قیمت و شرایط پرداخت به‌واسطه ایجاد تنوع شرایط پرداخت خصوصاً اعتبارات اسنادی ریالی سبب شده تا این شرکت در حوزه فروش و بازاریابی خود نیز عملکرد مثبتی داشته باشد.
این شرکت علاوه بر پیشتازی در عرصه فولادی کشور توانسته است با انجام اقداماتی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی گام مهمی در جهت بهبود سطح وضعیت زندگی مردم بردارد. از جمله اقدامات این شرکت در حوزه‌های اجتماعی می‌توان به طرح تدوین اجرای الگوی جامع پیشرفت و آبادی مناطق محروم، آغاز طرح انتقال دریای عمان به اصفهان با مشارکت فولاد مبارکه، مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ایمن‌سازی راه‌های منطقه پیرامونی اشاره کرد.

ارسال نظر