در آغوش انفجار
من اصلانم، اصلان هیچی ندار، اصلان هیچکس ندار، نه مهندسم نه خارج رفته، فقط میخواستم به خان
من اصلانم، اصلان هیچی ندار، اصلان هیچکس ندار، نه مهندسم نه خارج رفته، فقط میخواستم به خانواده لیلا بگویم مهندسم، دزد نیستم، من آینده امیر ارسلان تو هستم، پدر من نیز مانند تو به منو مادرم اهمیتی نمیداد و ما را مانند زباله از زندگیاش بیرون انداخت. من دزد کثیف حاصل یک طلاقم...
به گزارش خبرنگار ایمنا، "در آغوش انفجار" نام نمایشی بود که شب گذشته در دومین شب از دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله، محسن فروغی به همراه تیم جوانش روی صحنه برد؛ این تئاتر یک نمایش ملودرام است که در حرم امام (ره) رخ میدهد و از مشکلات اجتماعی افراد مختلف سخن میگوید.
محسن فروغی، کارگردان تئاتر "در آغوش انفجار" در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تئاتر "در آغوش انفجار" یک تئاتر درام اجتماعی است که در محیط حرم امام خمینی(ره) و در بخش کنترل فشار خون خدمات درمانی آن اتفاق می افتد. در ادامه ماجرای این تئاتر بمبی در حرم کار گذاشته میشود و افراد مختلفی با مشکلات اجتماعی مختلف در این اتاق گیر می افتند و شاهد ادامه ماجرا هستیم.
وی افزود: این تئاتر حاصل تلاش جوانانی است که عاشق تئاتر هستند و با کار هنریشان آمدهاند تا بگویند ما نیز میتوانیم با کمترین هزینه به فعالیت هنری بپردازیم. برای یکدیگر غروری نداشتیم و با کمک یکدیگر توانستیم با تمام سختیهای موجود کار را به سرانجام برسانیم.
کارگردان تئاتر "در آغوش انفجار" در خصوص روند تولید این تئاتر تصریح کرد: تقریباً ۴۰ روز زمان برای تمرین این تئاتر صرف کردیم و پس از بازبینی دوم موفق شدیم در میان ۱۷ گروه به مرحله اجرای تئاتر صعود کنیم.
فروغی با بیان اینکه این تئاتر نخستین تجربه کارگردانی من است، گفت: در تمام این سالهایی که در تئاتر و در پشت صحنه فعالیت کردم تجربه کسب کردم و همه را در این تئاتر پیاده کردم. از مسئولان انتظار دارم که به جوانان فرصت بدهند. بسیاری افراد شاغل هستند، برخی دانشجو و این افراد با وجود درگیریهای بسیاری که دارند و به خاطر علاقه به تئاتر میآیند. این هنرمندان انتظار دارند که حمایت شوند.
فروغی افزود: بسیاری کارهای تئاتری که در آن شرکت کردم مجوز اجرا نگرفتند. گاهی برای یک تئاتر ماهها زمان میگذاریم اما مجوز نمیگیرد. این عوامل ذوق هنرمندان را کور میکند. اگر تئاتر عیب و ایرادی دارد مسئولان به کمک هنرمندان بیایند و آن ایراد را بر طرف کنند.
وی افزود: شرایط اقتصادی جامعه بد است. بسیاری تئاترها که اجرا میشوند به دلیل شرایط بد اقتصادی در سالنی با ۴۰۰ ظرفیت با ۲۰ تماشاگر اجرا میکند. تئاترها از طرف ارگانی حمایت نمیشوند و این معضلی است که رفع آن باید به صورت جدی پیگیری شود.
کارگردان تئاتر "در آغوش انفجار" گفت: اصفهان روزی میزبان برنامههای طنز بوده است. مردم اصفهان بیشتر طرفدار طنز هستند و سبکی خاص از طنز را میپسندند. تئاترهایی با سبک تراژدی، درام و ملودرام طرفدارهای خاص خودش را دارد و عده کمی این سبک را میپسندند. برای اجرای تئاترهای طنز نیز به سختی مجوز میدهند و سختگیری زیادی در این زمینه دارند، چرا که زبان طنز تلخ است.
فروغی افزود: اگر غرور در کار هنر کنار برود و تواضع و فروتنی جای آن را بگیرد و دست به دست هم دهیم بهتر از این پراکندگی موجود در تئاتر اصفهان است و بسیاری مشکلات را حل میکند.