اجرای طرح امنیت محله محور پلیس استان در تابستان جاری

1176 محله اصفهان شناسنامه‌دار شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان به اقدامات پلیس در چند ماه گذشته به‌ویژه آبان ماه 1402 پرداخت و آمار کشفیات، دستگیری و برخورد با مجرمان را برشمرد.

1176 محله اصفهان شناسنامه‌دار شدند

سردار حمید علی‌نقیان پور در جمع خبرنگاران بیان داشت: دستورالعمل امنیت محله محور در انتهای تابستان سال جار آغاز شد که بر اساس آن 1176 محله بزرگ اصفهان شناسنامه‌دار شدند و در پی آن 3700 نفر از معتمدان این محلات نیز برای انجام اقدامات ذیل این طرح با پلیس در تعامل هستند.

او افزود: در آبان ماه سال جاری 284 نقطه آلوده در سطح استان اصفهان شناسایی شدند که عموما محل پاتوق استعمال مواد مخدر، خانه‌های پلاک قرمز، مراکز فساد، خانه‌های مجردی سارقان، محل تردد اراذل‌واوباش و مواردی نظیر این را شامل می‌شد و برای مردم ایجاد ناامنی کرده بود.

سردار علینقیان پور گفت: درراستای طرح امنیت محله محور 700 نفر از اوباش دستگیر شده و 602 مورد سرقت کشف شد که گاه چند سرقت از یک نفر سرزده بود. همچنین 578 نفر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر دستگیر شده و 1200 معتاد متجاهر نیز شناسایی شدند.

او بیان داشت: در راستای آگاه‌سازی جمعی مردم شهر با هم‌اندیشی معتمدان محل، 173 کلاس آموزشی نیز برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: پلیس فتای استان اصفهان با رصد دقیق و وسیع در فضای مجازی در آبان ماه سال جاری 1952 مورد سایت مجرمانه را کشف و پس از مسدودسازی با گردانندگان آن برخورد قضایی صورت گرفت. ضمن اینکه 844 مورد پرونده قضایی در مورد جرائم فضای مجازی تشکیل شد.

او ادامه داد: از 300 واحد صنفی اینترنتی که دارای مجوز فعالیت و خریدوفروش بودند، بازدید، نظارت و آموزش تخصصی پلیس صورت گرفت. تعداد 8352 نفر تماس نیز درخواست مشاوره تخصصی در مورد فضای مجازی ارائه شد.

سردار علینقیان پور بیان داشت: در آبان ماه بیش از 100 مورد لینک مجرمانه در فضای مجازی مسدود شده و موارد اخاذی شده به ارزش 3 میلیارد تومان به مال‌باختگان بازگردانده شد.همچنین برخورد با مصادیق مجرمانه و مزاحمت‌های اینترنتی یا موارد هتک حیثیت در این ماه نسبت به مدت مشابه 63 درصد افزایش یافت.

او بیان داشت: در پلیس آگاهی 9 باند گسترده سرقت در سطح کشور شناسایی شدند چرا که عموما از سارقان در حرکت تشکیل شده‌اند که در یک استان ساکن نمی‌مانند. در زمینه سرقت‌های مهم نیز 40 درصد کاهش و دستگیری 2175 سارقان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: طبق بررسی و جمع‌بندی‌های انجام شده مشخص شد درصد بالایی از تصادفات جاده‌ای در 30 کیلومتری ورودی شهرها صورت می‌گیرد. در این راستا برنامه ویژه‌ای برای برخورد با رانندگان حادثه‌ساز در دستور کار قرار داده‌ایم و طی آن به توقیف روزانه و ساعتی خودروهای متخلف پرداخته‌ایم.

سردار علینقیان پور بیان داشت: در زمینه کشفیات مواد مخدر تنها در آبان ماه 1402 میزان دو تن کشفیات داشته‌ایم که بخشی مربوط به برخورد بیشتر است اما بخش دیگر جای نگرانی دارد.

او همچنین بیان داشت: در آبان ماه گذشته 3450 مورد بازدید از اصناف سطح استان انجام شده که منجر به ۳ هزار مورد تذکر و اخطار به ایشان شد؛ در این مدت ۶۱۴ واحد صنفی متخلف با نیز حکم قضائی بسته شدند که عموما علت پلمپ ایشان مربوط به فروش کالاهای قاچاق و آنچه امنیت جانی و روانی جامعه را تهدید می‌کنند، بوده است.

فرمانده انتظامی اصفهان افزود: در این مدت ۲۹۲ فقره پرونده مرتبط با مفاسد اقتصادی و شبکه‌های گسترده قاچاق در پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی نیز تشکیل شد و در حوزه شناسایی و برخورد با این جرائم افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه صورت گرفته است.

این در حالی است که در هشت ماه سپری شده امسال تشکیل پرونده‌های تخلفات اقتصادی کلان و باندی ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ارزش ریالی این پرونده‌ها نیز با رشد ۱۱۲ درصدی مواجه بوده است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار