شگفتی روسی در خانه اصفهانی

یک بلاگر روسی که به همراه دوستانش به اصفهان سفرکرده بود با انتشار ویدئویی ذوق و هیجان خود را از حضور در هتلی مجلل نشان می‌دهد.

شگفتی روسی در خانه اصفهانی


اصفهان امروز - سید مهدی رضوی | یک بلاگر روسی که به همراه دوستانش به اصفهان سفرکرده بود با انتشار ویدئویی ذوق و هیجان خود را از حضور در هتلی مجلل نشان می‌دهد. این ویدئو در چند روز اخیر در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی منتشر شده و بسیاری را سر ذوق آورده که این هتل کجاست. برخی آن را با هتل عباسی اصفهان اشتباه گرفتند و از اتاق‌های شاه‌نشین آن نام بردند. اقامتگاه سنتی قصر منشی، یکی از چندین خانه سنتی است که باهمت بخش خصوصی در سال‌های اخیر بازسازی و به عرصه گردشگری وارد شده است. خانه‌ای تاریخی که سال‌ها در کوچه‌ای از پس‌کوچه‌های نشاط اصفهان، گرد تاریخ بر آن نشسته بود و هیچ‌کس نه از آن نامی می‌دانست نه نشانی.

از این خانه ها درشهر اصفهان کم نیست که به خاطر بی توجهی و عدم آگاهی از ظرفیت های آن در جذب گردشگر خارجی و داخلی یا تخریب شده یا به مخروبه هایی برای سرپناه معتادان تبدیل شده است. از این خانه‌ها در شهر اصفهان کم نیست که به‌خاطر بی‌توجهی و عدم آگاهی از ظرفیت‌های آن در جذب گردشگر خارجی و داخلی یا تخریب شده یا به مخروبه‌هایی برای سرپناه معتادان تبدیل شده است.ظرفیتی که اگر بخش خصوصی و مدیران شهری به آن توجه کنند می‌تواند به کمک اقتصاد شهر بیایند و ارزآوری خوبی برای شهر و کشور داشته باشند.اما چیزی که مهم‌تر از آن است تأثیر این‌گونه اقامتگاه‌ها بر جغرافیای خود است. این روزها اگر شما از کسبه و اهالی محله نشاط بپرسید که چقدر وجود این اقامتگاه در زندگی و اقتصاد شما تأثیر داشته، حتماً خواهید شنید که جریان زندگی و اقتصاد در بازارچه حسن‌آباد تحت‌تأثیر پویایی این اقامتگاه قرار گرفته و رشد روزافزونی داشته است.

آری اهمیت‌دادن به همین‌خانه‌های رنگ‌ورورفته اما تاریخی و بازسازی و مرمت درست و اصولی آنها می‌تواند باعث پویایی و رشد گردشگری و اقتصاد اصفهان شود. پس لازم است به‌جای تفکر دلال مأبانه و مخرب فرسودگی که در سال های اخیر به جان بافت های تاریخی شهر افتاده، کمی اندیشه وسیع و آینده نگر داشت و با دید منفعت شهری به آن نگریست؛ آنگاه حتما خواهیم توانست قدمی برای اصفهان زیبا برداریم. آن روز دیگر تمام جهان از دیدن این خانه‌های زیبا در نصف جهان حیرت خواهند کرد.


ارسال نظر