هشدار امام جمعه اصفهان درباره هزینه مشارکت حداقلی در انتخابات /باید مردم را توجیه کرد که مشکلات اقتصادی به خاطر جنگ و کم شدن ارزش پول است

سیدیوسف طباطبایی نژاد می گوید: باید مردم را این گونه توجیه کرد که دلیل برخی از مشکلات اقتصادی مسائلی مانند جنگ و یا کم شدن ارزش پول است و درآمد دولت نیز تنها از طریق درآمدهای نفتی و مالیات است.

هشدار امام جمعه اصفهان درباره هزینه مشارکت حداقلی در انتخابات /باید مردم را توجیه کرد که مشکلات اقتصادی به خاطر جنگ و کم شدن ارزش پول است

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با نمایندگان قرارگاه های نه گانه ائمه جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات و حضور حداکثری مردم اظهار داشت: انتخابات یک امر واجب و فتوای همه علما است و به این واسطه دهان دشمن بسته می شود، زیرا هر کاری که دشمنان انجام دهند برای این است که مردم را از حکومت جدا کنند.

مسیح مهاجری: آیت الله هاشمی سانسور شد، چون بزرگ و آزاداندیش بود /جریانی، رأی مردم را تزئینی می داند /دوران فعلی بدتر از دوره احمدی نژاد است

شاید محمود احمدی نژاد در گواتمالا سرمایه گذاری کرده باشد /سکوتِ احمدی نژاد درباره حمله تروریستی کرمان، ناجوانمردانه است

امام جمعه اصفهان با بیان این که وظیفه طلاب و روحانیون در توجیه و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات بیش از دیگران است گفت: دلیل این که برای برخی از مردم رأی دادن دشوار است، بخشی از آن مربوط به مسائل اقتصادی است و این همان کاری است که دشمن می خواهد انجام دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد قضاوت های کودکانه را سبب برخی از دلسردی ها عنوان کرد و ادامه داد: باید مردم را این گونه توجیه کرد که دلیل برخی از مشکلات اقتصادی مسائلی مانند جنگ و یا کم شدن ارزش پول است و درآمد دولت نیز تنها از طریق درآمدهای نفتی و مالیات است.

وی افزود: در عین حال باید این را نیز برای مردم بازگو کرد که از ابتدای انقلاب با وجود همه دشمنی و افزایش چند برابری جمعیت کشور، نظام کارهای بزرگی در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه، جاده سازی، برق و آب انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان حضور در انتخابات را واجب اجتماعی دانست و گفت: تمام تحریم های دشمن برای این است که مردم را از حکومت جدا کنند، اما آن چه که در دنیا مورد قبول است آمار رسمی انتخابات بوده و اگر آمار تعداد شرکت کنندگان کم باشد دشمن این استنباط را می کند که مردم از حکومت روگردان شده اند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر رویش ها و پیشرفت های پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: حتی درباره موضوع حجاب نیز که برخی اظهار می کنند همانند پیش از انقلاب شده است، آنها خود می دانند که مسئله حجاب قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست و امروز جوانانی داریم که برای رفتن به غزه در نوبت هستند و اگر کار نشده بود و فضا رها می شد این گونه نبود، چرا که با وجود تلفن های همراه و فضای مجازی جوانان ما هم چنان پایبند مانده اند.

وی خاطر نشان کرد: باید بدون آن که مأیوس شویم کار کنیم و طلبه های جوان را نیز باید توجیه کرد و باید برای مردم گفت که انقلاب چه خدماتی انجام داده است.

وی اضافه کرد: در دنیا هیچ کشوری همانند کشور ما مستقل نیست و این در حالی است که اکنون کشورهای اسلامی دیگر، جرأت نمی کنند به هم نوعان خود در غزه کمک کنند، زیرا آمریکا به آنها اجازه نمی دهد و از خود اختیار ندارند.

امام جمعه اصفهان وجود دشمن را سبب رشد عنوان کرد و گفت: وجود دشمن ، سبب رشد انسان می شود و قرآن کریم نیز می فرماید " کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطِینَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ "، لذا از این دشمنی فرصت پیدا کردیم و کارهای بزرگی در کشور انجام شد.

27218

منبع: khabaronline-1858187

ارسال نظر