مخالفت قاطع السیسی و گوترش با کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: چندین موضوع اساسی را با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مصر در میان گذاشتم و برای پیگیری آنچه در خاورمیانه و سودان اتفاق می‌افتد صحبت کردیم. ”

مخالفت قاطع السیسی و گوترش با کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه

به گزارش خبرآنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل همچنین در جریان سخنرانی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر افزود: زمانی که در رود نیل مشغول صرف صبحانه بودم ناراحت بودم و متوجه شدم که شاید بسیاری از شهروندان غزه نتوانند صبحانه مناسب بخورند.

به نقل از الجزیره، دبیرکل سازمان ملل متحد توضیح داد: من به گذرگاه رفح رسیدم تا وضعیت اسفناکی را که مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند و در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس هستند مشخص کنم.

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش خواستار «ضرورت آتش‌بس فوری در نوار غزه به دلایل بشردوستانه و آزادی همه بازداشت‌شدگان» شد.

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد: «وحشت و گرسنگی مردم غزه را تحت تعقیب قرار داده است... و هر حمله دیگری اوضاع را بدتر خواهد کرد... زمان آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه و آزادی فوری همه اسیران فرا رسیده است.»

در این دیدار سامح شکری نیز تاکید کرد ادامه اقدامات خصمانه و نظامی در غزه منجر به مشکلات بیشتر برای فلسطینی‌ها می‌شود که قابل قبول نیست.

وی افزود: وضعیت کنونی اقتضا می‌کند درگیری به سمت تحقق هدف نهایی یعنی تشکیل کشور فلسطین پایان یابد.

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و آنتونیو گوترش بر مخالفت قاطع خود با کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه تاکید کردند.

طبق بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری مصر، السیسی و گوترش نسبت به هرگونه عملات نظامی در رفح هشدار دادند.

310310

منبع: khabaronline-1887712

ارسال نظر