اصفهانی‌ها با حضور خود درکنسرت هنردوستی خود را به اثبات رساندند

دو هفته پیش بود که سکوت چهلستون شکست، ایوان آینه و ستون‌های بلندش با نوای استاد آواز مکتب اصفهان بار دیگر شکوه ایرانیان را از نصف جهان طنین انداز کرد.

دو هفته پیش بود که سکوت چهلستون شکست، ایوان آینه و ستون‌های بلندش با نوای استاد آواز مکتب اصفهان بار دیگر شکوه ایرانیان را از نصف جهان طنین انداز کرد.
اجرای کنسرت علی اصغر شاهزیدی پس از سال‌ها در عمارت چهلستون به همراه ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان با استقبال بی‌سابقه‌ای همراه بود که در تاریخ هنر اصفهان ثبت شد. بلیت‌های این کنسرت آنچنان به فروش رسید که می‌توان گفت رکورد اجرای کنسرت در اصفهان را شکست.
علی‌اصغر شاهزیدی، استاد مکتب موسیقی اصفهان و وارث آموزش‌های استاد جلال‌الدین تاج اصفهانی است. او که امروز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اساتید مکتب موسیقی اصفهان شناخته می‌شود، نه‌تنها در بین هنردوستان اصفهان، بلکه در تمام کشور جایگاهی ویژه دارد.
خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، گفت‌و گویی با شاهزیدی که در اخلاق مانند استاد خود تاج اصفهانی شهره و زبانزد اهل هنر است، داشت که در ادامه می‌خوانید:
احساس شما در مورد استقبال مردم از اجرای شما به همراه ارکستر ملی ایران چه بود؟
به نظر من حضور ارکستر ملی در اصفهان امر مهم و ارزشمندی بود و شایسته بود تا مردم اصفهان از این حرکت استقبال کنند و خوشحالم که این اتفاق صورت گرفت.
به نظرشما استقبال مردم اصفهان از این موضوع نشانه چه بود؟
به نظر من اصفهانی‌ها با حضور خود در این کنسرت هنردوستی خود را با استقبال از ارکستر ملی به اثبات رساندند، ناگفته نماند که از شهرها و استان‌های دیگر نیز برای دیدن این کنسرت آمده بودند.
اجرای موسیقی در عمارت چهلستون در شب اول آن با مشکلاتی مواجه شد و باد و مسائل طبیعی در این زمینه خللی ایجاد کرد که البته با تلاش برگزارکنندگان این برنامه، مشکل برطرف شد.
به هر حال، قبل از اجرای کنسرت برخی مشکلات پیش آمد که سبب شد تا قبل از اجرا بلندگوها و میکروفن‌هایی که ساعت‌ها برای تنظیم آن‌ها وقت گذاشته شده بود، جابجا شود، این امر بسیار آزار دهنده بود که با همراهی مسئولان شهر این مشکل حل شد.
به نظرتان امروز تا چه اندازه نیاز به برگزاری این برنامه‌ها در شهر اصفهان احساس می‌شود؟
به نظرم اجرای ارکستر ملی ایران در اصفهان دارای برکاتی مهم بود. مهم‌ترین نکته‌ای که در این کنسرت اتفاق افتاد، حضور زن‌ها بر روی صحنه بود. در اصفهان اجازه حضور بانوان بر روی صحنه داده نمی‌شد، اما با حضور ارکستر ملی این اتفاق در شهر اصفهان افتاد.
این تجربه نشان داد که مشکلی برای حضور زنان نیست و گاهی نسنجیده قضاوت کرده و تصمیم می‌گیریم، اجرای این گروه نشان داد که باید بیشتر بر روی برخی مسائل تامل داشته باشیم.
به نظرتان این استقبال پرشور مردم از موسیقی سنتی نشانه چیست؟
وقتی خوراک خوب به مردم بدهید بی‌شک استقبال می‌کنند، وقتی نتوانیم رضایت مخاطب را جلب کنیم به در بسته کوبیده‌ایم، کار خوب در همه‌جا ارزش خود را نشان می‌دهد و هنر از این قضیه جدا نیست، وقتی مجریان رضایت مردم را به دست آوردند استقبال چشمگیر می‌شود. دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری با تمام بضاعت خود برای اجرای این کنسرت تلاش کرد، گاهی مشکلات تنها با پول حل نمی‌شود، لطف خدا سبب شد تا در اجرای چهلستون برای روی صحنه رفتن بانوان مشکلی پیش نیاید و امیدواریم این امر سبب شود تا راه برای دیگر هنرمندان نیز باز شود، امید است این گشایش راهی باشد.
توصیه شما خطاب به جوانانی که در راه موسیقی تلاش می‌کنند، چیست؟
به نظر من فعالان موسیقی نباید در اجرای کار عجله داشته باشند و برای چهره شدن شتاب کنند، هنرمند باید ابتدا خود را به درجه‌ای قابل قبول از توانایی برساند و سپس در پی مطرح کردن خود باشد.
همه کسانی که برای سربلندی کشور تلاش می‌کنند در یک جهت حرکت می‌کنند، هنر و اقتصاد و امنیت تفاوتی ندارد و هر کس دلسوزانه تلاش می‌کند شایسته تجلیل و تقدیر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار