تنها نسخه ویژه لامبورگینی گالاردو جهان دوباره به حراجی میرود
ظاهرش همهی ما را به یاد مدل گالاردو میاندازد اما نامش “کانسپت S” است. این خودروی مفهومی در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و به نوعی میتوان آن را گالاردو بدون سقف توصیف کرد. تولید اولین مدل لامبورگینی گالاردو به سال ۲۰۰۳ برمیگردد؛ خودروی اسپرتی که در دو کلاس کوپه و رودستر طراحی شد و سرانجام در سال ۲۰۱۳ از خط تولید کنار رفت.
ظاهرش همهی ما را به یاد مدل گالاردو میاندازد اما نامش "کانسپت S" است. این خودروی مفهومی در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و به نوعی میتوان آن را گالاردو بدون سقف توصیف کرد. تولید اولین مدل لامبورگینی گالاردو به سال ۲۰۰۳ برمیگردد؛ خودروی اسپرتی که در دو کلاس کوپه و رودستر طراحی شد و سرانجام در سال ۲۰۱۳ از خط تولید کنار رفت.
خودروی مفهومی لامبورگینی کانسپت اس درسال ۲۰۰۵ به عنوان یک نمونهی در استودیو طراحی رونمایی شد. در این خودرو بجز حذف شیشهی اصلی در نمای جلو، شاهد طراحی منحصربهفرد کابین هستیم. اگر به تصاویر دقت کنید، میتوانید متوجه فضای تقسیم شده داخل کابین به دو بخش شوید. همین موضوع باعث تفاوتهایی در نمای داخلی این خودرو میشود. همچنین بجز کابین مجزا، نمای پشتی این خودروی مفهومی کمی با مدل استاندارد فرق دارد. دلیل آن انفصال دریچه هوای زیر چراغهای خطر است.
در نمونههای استاندارد. ۳ دریچه هوای پشتی قرار داشت؛ ۲ دریچه زیر چراغهای خطر و یک دریچه میانی که در این کانسپت فقط شاهد ۲ دریچه هوای نسبتا کشیده و مجزا از هم هستیم. البته در جزییات دیگری هم این دو خودرو از لحاظ طراحی کمی فرق دارند. با این حال لامبورگینی قصد داشت ۱۰۰ دستگاه از این اتومبیل را تولید کند. بعد از حساب و کتاب متوجه موضوع جالبی شد؛ این که هزینهی هر اتومبیل بیشتر از آن چه میشد که تصورش را میکرد! پس بعد از ساخت اولین دستگاه، کل پروژه را کنسل کرد و این خودرو تبدیل به اولین و تنها نمونهی تولید شده کانسپت اس مدل ۲۰۰۶ شد.
این خودرو در سال ۲۰۱۵ به حراجی گذاشته شد. تصور میشد که این خودرو در بازه قیمتی ۲٫۴ تا ۳ میلیون دلار در حراجی به فروش میرود که انتظارات برآورده نشد. حالا بعد از دو سال، قرار است ماه آینده دوباره این خودرو به حراجی گذاشته شود.