Story اینستاگرام یک ساله شد
امروز بخش استوری (Story) برنامه اینستاگرام وارد یک سالگی خود میشود. اینستاگرام با داشتن قابلیتهای ویژه و خاصاش توانسته از رقیب سرسخت خودش یعنی اسنپچت (Snapchat) پیشی بگیرد.
وب سایت کلیک: امروز بخش استوری (Story) برنامه اینستاگرام وارد یک سالگی خود میشود. اینستاگرام با داشتن قابلیتهای ویژه و خاصاش توانسته از رقیب سرسخت خودش یعنی اسنپچت (Snapchat) پیشی بگیرد.
بخش Story برنامه محبوب اینستاگرام که در واقع از یک کلون اسنپچت (Snapchat) تشکیل یافته به عنوان یک بخش جداییناپذیر از بزرگترین برنامه ارتباطی بصری در جهان (یعنی اینستاگرام) یک سالگی خود را گذراند. نیمی از کسب و کار در سراسر جهان در ماه گذشته محتواهایی برای بخش Story اینستاگرام ایجاد و تولید کردهاند و به طور متوسط مصرف این برنامه به ۳۲ دقیقه در روز برای افراد زیر ۲۵ سال و ۲۴ دقیقه در روز برای کسانی که ۲۵ و بالاتر دارند افزایش یافته است. اگر هدف فیسبوک و بنیانگذاران آن توقف فعالیت اسنپ چت باشد باید گفت این ماموریت را با راهاندازی و اجرا بخش Story در آگوست سال گذشته، با موفقیت انجام دادهاند. نرخ رشد کاربران ماهانه Snapchat از ۱۷٫۲٪ در هر فصل به ۵٪ کاهش یافته است، در حالی که قیمت سهم Snap از IPO 17 به ۱۳ دلار کاهش یافته است. Instagram Stories در حال حاضر ۲۵۰ میلیون کاربر روزانه دارد درحالی که Snapchat چیزی در حدود ۱۶۶ میلیون کاربر دارد. استفاده از برنامه اینستاگرام در هر روز بیش از ۳۰ دقیقه در روز افزایش پیدا کرده است که طبق ادعاهای شرکت اسنپ چت این میزان در حال حاضر یک مقدار متوسط بوده و است. اخبار منتشر شده درباره افزایش استفاده روزانه از اینستاگرام باعث شده که سهم برنامه اسنپ چت به پایینترین حد خود یعنی به قیمت ۱۲٫۶۷ دلار کاهش پیدا کند.
اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین شبکههای اجتماعی تصویر محور موجود محسوب میشود. در سمت مقابل اسنپ چت هم یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشنهای مشابه موجود است. اما به نظر شما کدامیک از این دو اپلیکیشن نسبت به یکدیگر برتری دارند؟ اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی موبایلی موجود به شمار میرود. این برنامه روز به روز در حال پیشرفت است و قابلیتهای جدیدی به آن اضافه میشود. این شبکه اجتماعی که مبتنی بر اشتراک گذاری عکس و ویدیوهای کوتاه است، توانسته به شدت در بین کاربران محبوبیت پیدا کند و ظاهرا در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد! اینستاگرام از سال ۲۰۱۰ عرضه شد و روز به روز به محبوبیت آن افزوده شد. حال میتوان اینستاگرام را پرطرفدارترین و بهترین شبکه اجتماعی تصویر محور موجود خطاب کرد. در سمت مقابل برنامه اسنپ چت (Snapchat) قرار دارد که تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام است. این اپلیکیشن در اواخر سال ۲۰۱۱ رسما عرضه شد و ویژگیهای جالب توجهی دارد. اینستاگرام و اسنپ چت از برخی جوانب بسیار شبیه به هم هستند و یک ایده مشترک را دنبال میکنند. اصلیترین وجه تشابه مابین این دو اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی مربوط به تصویر محور بودن آنهاست. کاربران اینستاگرام و اسنپ چت باید تلاش کنند تا ویدیوهای کوتاه و عکسهای جالبی را برای مخاطبین خود اشتراک گذاری نمایند. سال گذشته اینستاگرام قابلیت جدیدی را ارائه کرد که استوریز (Instgram Stories) نام دارد. این قابلیت شاید برای کاربران اینستاگرام جدید و نو به نظر برسد اما کاربران اسنپ چت به خوبی با آن آشنا هستند. ایده مربوط به طراحی و ارائه قابلیت استوریز اینستاگرام به طور کامل از اسنپ چت کپیبرداری شده است.
اولین و محسوسترین دلیلی که اینستاگرام را نسبت به اسنپ چت قدرتمندتر و بهتر میکند مربوط به سهولت استفاده و افزایش قابلیتهای آن است. اینستاگرام روز به روز در حال گسترش قابلیتهای اپلیکیشن خود است و رابط کاربری آن را به شیوهای طراحی کرده که کاربران به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند. در سمت مقابل اسنپ چت دارای قابلیتهایی است که به سادگی نمیتوان از آنها استفاده کرد و برای آشنایی با آنها باید زمان نسبتا زیادی صرف شود. بنابراین سهولت استفاده و افزایش چشمگیر قابلیتهای اینستاگرام یکی از اصلیترین مزیتهای این اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن اسنپ چت محسوب میشود. همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، هم اکنون اینستاگرام بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد! این موضوع در حالی است که تعداد کاربران فعال اسنپ چت چیزی در حدود ۱۶۶ میلیون نفر است. بنابراین اینستاگرام از نظر عددی و تعداد کاربران نسبت به اسنپ چپ برتری محسوسی دارد. از آنجایی که اغلب کاربران این دو شبکه اجتماعی به شدت در تلاش هستند که تعداد لایکهای پستهای خود را افزایش دهند، برتری عددی و مرتبط با تعداد کاربران اینستاگرام بیش از پیش حائز اهمیت میشود! بنابراین ضمن مقایسه اینستاگرام با اسنپ چت (Snapchat) باید اشاره کرد که تعداد کاربران اینستاگرام به شدت بیشتر از اسنپ چت است و این امر از مزیتهای اینستاگرام محسوب میشود.
در پایان ۱۰ هشتگ محبوب در استوریها عبارتند از: #GOODMORNING #WORK #GOODNIGHT #MOOD #HAPPYBIRTHDAY #TBT #LOVE #HOME #BOMDIA #RELAX
Bomdia در واقع همان Hello یا Good Day پرتغالی است. پنج تگ محبوب مکان هم جاکارتا، سائوپائلو، نیویورک، لندن بریتانیا و مادرید اسپانیا هستند. آمار پنج فیلتر محبوب هم منتشر شده که شامل گوش سگ، ماسک خواب، گوش خرگوش، عشق و گوش کوآلا هستند. یک سال از اضافه شدن Stories به اینستاگرام میگذرد و تا به امروز تغییرات زیادی در ماهیت اصلی سرویس ایجاد شده است. کاربران اینستاگرام همانند کاربران اسنپچت میتوانند بهکمک استوری ویدیوهای کوتاه بگیرند و ویرایش کنند با این تفاوت که قابلیتهای اشتراک گذاری کاملتر اینستاگرام بستری حتی بهتر از اسنپچت را در این زمینه فراهم کرده است.
بخش Story برنامه محبوب اینستاگرام که در واقع از یک کلون اسنپچت (Snapchat) تشکیل یافته به عنوان یک بخش جداییناپذیر از بزرگترین برنامه ارتباطی بصری در جهان (یعنی اینستاگرام) یک سالگی خود را گذراند. نیمی از کسب و کار در سراسر جهان در ماه گذشته محتواهایی برای بخش Story اینستاگرام ایجاد و تولید کردهاند و به طور متوسط مصرف این برنامه به ۳۲ دقیقه در روز برای افراد زیر ۲۵ سال و ۲۴ دقیقه در روز برای کسانی که ۲۵ و بالاتر دارند افزایش یافته است. اگر هدف فیسبوک و بنیانگذاران آن توقف فعالیت اسنپ چت باشد باید گفت این ماموریت را با راهاندازی و اجرا بخش Story در آگوست سال گذشته، با موفقیت انجام دادهاند. نرخ رشد کاربران ماهانه Snapchat از ۱۷٫۲٪ در هر فصل به ۵٪ کاهش یافته است، در حالی که قیمت سهم Snap از IPO 17 به ۱۳ دلار کاهش یافته است. Instagram Stories در حال حاضر ۲۵۰ میلیون کاربر روزانه دارد درحالی که Snapchat چیزی در حدود ۱۶۶ میلیون کاربر دارد. استفاده از برنامه اینستاگرام در هر روز بیش از ۳۰ دقیقه در روز افزایش پیدا کرده است که طبق ادعاهای شرکت اسنپ چت این میزان در حال حاضر یک مقدار متوسط بوده و است. اخبار منتشر شده درباره افزایش استفاده روزانه از اینستاگرام باعث شده که سهم برنامه اسنپ چت به پایینترین حد خود یعنی به قیمت ۱۲٫۶۷ دلار کاهش پیدا کند.
اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین شبکههای اجتماعی تصویر محور موجود محسوب میشود. در سمت مقابل اسنپ چت هم یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشنهای مشابه موجود است. اما به نظر شما کدامیک از این دو اپلیکیشن نسبت به یکدیگر برتری دارند؟ اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی موبایلی موجود به شمار میرود. این برنامه روز به روز در حال پیشرفت است و قابلیتهای جدیدی به آن اضافه میشود. این شبکه اجتماعی که مبتنی بر اشتراک گذاری عکس و ویدیوهای کوتاه است، توانسته به شدت در بین کاربران محبوبیت پیدا کند و ظاهرا در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد! اینستاگرام از سال ۲۰۱۰ عرضه شد و روز به روز به محبوبیت آن افزوده شد. حال میتوان اینستاگرام را پرطرفدارترین و بهترین شبکه اجتماعی تصویر محور موجود خطاب کرد. در سمت مقابل برنامه اسنپ چت (Snapchat) قرار دارد که تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام است. این اپلیکیشن در اواخر سال ۲۰۱۱ رسما عرضه شد و ویژگیهای جالب توجهی دارد. اینستاگرام و اسنپ چت از برخی جوانب بسیار شبیه به هم هستند و یک ایده مشترک را دنبال میکنند. اصلیترین وجه تشابه مابین این دو اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی مربوط به تصویر محور بودن آنهاست. کاربران اینستاگرام و اسنپ چت باید تلاش کنند تا ویدیوهای کوتاه و عکسهای جالبی را برای مخاطبین خود اشتراک گذاری نمایند. سال گذشته اینستاگرام قابلیت جدیدی را ارائه کرد که استوریز (Instgram Stories) نام دارد. این قابلیت شاید برای کاربران اینستاگرام جدید و نو به نظر برسد اما کاربران اسنپ چت به خوبی با آن آشنا هستند. ایده مربوط به طراحی و ارائه قابلیت استوریز اینستاگرام به طور کامل از اسنپ چت کپیبرداری شده است.
اولین و محسوسترین دلیلی که اینستاگرام را نسبت به اسنپ چت قدرتمندتر و بهتر میکند مربوط به سهولت استفاده و افزایش قابلیتهای آن است. اینستاگرام روز به روز در حال گسترش قابلیتهای اپلیکیشن خود است و رابط کاربری آن را به شیوهای طراحی کرده که کاربران به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند. در سمت مقابل اسنپ چت دارای قابلیتهایی است که به سادگی نمیتوان از آنها استفاده کرد و برای آشنایی با آنها باید زمان نسبتا زیادی صرف شود. بنابراین سهولت استفاده و افزایش چشمگیر قابلیتهای اینستاگرام یکی از اصلیترین مزیتهای این اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن اسنپ چت محسوب میشود. همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، هم اکنون اینستاگرام بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد! این موضوع در حالی است که تعداد کاربران فعال اسنپ چت چیزی در حدود ۱۶۶ میلیون نفر است. بنابراین اینستاگرام از نظر عددی و تعداد کاربران نسبت به اسنپ چپ برتری محسوسی دارد. از آنجایی که اغلب کاربران این دو شبکه اجتماعی به شدت در تلاش هستند که تعداد لایکهای پستهای خود را افزایش دهند، برتری عددی و مرتبط با تعداد کاربران اینستاگرام بیش از پیش حائز اهمیت میشود! بنابراین ضمن مقایسه اینستاگرام با اسنپ چت (Snapchat) باید اشاره کرد که تعداد کاربران اینستاگرام به شدت بیشتر از اسنپ چت است و این امر از مزیتهای اینستاگرام محسوب میشود.
- اصلیترین ویژگی اسنپ چت که آن را در مقایسه با هر اپلیکیشن دیگری برتر میکند مربوط به فیلترهای جالب و منحصر به فرد این اپلیکیشن است. فیلترهای ارائه شده در اسنپ چت مبتنی بر جنبههای خاصی از تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) هستند و بهترین ویژگی آن به شمار میروند. این فیلترها اغلب با به روز رسانیهای نسبتا زود به زود همراه میشوند و کاربر را قادر میسازند تا نسبت به ضبط ویدیو یا عکسهای جالب و مبتنی بر فیلترهای خاص وارد عمل شود. بنابراین فیلترهای جالب و منحصر به فرد اسنپ چت اصلیترین مزیت آن نسبت به اینستاگرام را شامل میشوند.
- استراتژی عملکردی یا اصطلاحا فرهنگ مجازی اغلب کاربران اسنپ چت در مقایسه با اینستاگرام کاملا متفاوت است. اگر دقت کرده باشید در اینستاگرام عموما افراد پستهایی ارسال میکنند که در آن ژستهای جدی دارند و حتی بسیاری از افراد از اینستاگرام به منظور گسترش فعالیتهای تجاری خود استفاده میکنند. اینستاگرام حتی در این راستا قابلیت بیزینس پروفایل را معرفی کرده بود. اما فرهنگ و رویهای که در اسنپ چت شاهد آن هستیم کاملا متفاوت است. در اسنپ چت کاربران بیشتر در پی اشتراک گذاری لحظات شاد خود هستند و سعی دارند تا حالتی سرگرم کننده را ایجاد کنند. در اسنپ چت کمتر شاهد اشتراک گذاری عکسهایی جدی و با ژستهای غیر طبیعی و مشابه با اینستاگرام خواهید بود. البته باید اشاره کنیم که این رویه چندان در رابطه با کاربران داخلی صدق نمیکند!
در پایان ۱۰ هشتگ محبوب در استوریها عبارتند از: #GOODMORNING #WORK #GOODNIGHT #MOOD #HAPPYBIRTHDAY #TBT #LOVE #HOME #BOMDIA #RELAX
Bomdia در واقع همان Hello یا Good Day پرتغالی است. پنج تگ محبوب مکان هم جاکارتا، سائوپائلو، نیویورک، لندن بریتانیا و مادرید اسپانیا هستند. آمار پنج فیلتر محبوب هم منتشر شده که شامل گوش سگ، ماسک خواب، گوش خرگوش، عشق و گوش کوآلا هستند. یک سال از اضافه شدن Stories به اینستاگرام میگذرد و تا به امروز تغییرات زیادی در ماهیت اصلی سرویس ایجاد شده است. کاربران اینستاگرام همانند کاربران اسنپچت میتوانند بهکمک استوری ویدیوهای کوتاه بگیرند و ویرایش کنند با این تفاوت که قابلیتهای اشتراک گذاری کاملتر اینستاگرام بستری حتی بهتر از اسنپچت را در این زمینه فراهم کرده است.