درمان نازایی، اقدامی روتین در پژوهشکده رویان اصفهان

رئیس پژوهشکده رویان اصفهان گفت: اکنون تحقیق و بررسی در حوزه علت‌یابی نازایی را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این زمینه نیز تاکنون به نظریه‌های قطعی دست پیدا کرده‌ایم و می‌توان گفت درمان نازایی در پژوهشکده رویان به اقدامی روتین تبدیل شده است.

رئیس پژوهشکده رویان اصفهان گفت: اکنون تحقیق و بررسی در حوزه علت‌یابی نازایی را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این زمینه نیز تاکنون به نظریه‌های قطعی دست پیدا کرده‌ایم و می‌توان گفت درمان نازایی در پژوهشکده رویان به اقدامی روتین تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نشست‌خبری سی و هفتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با حضور رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و جمعی از اصحاب رسانه بعدازظهر امروز در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
یک هزار و 700 دانشجو در جهاد دانشگاهی تحصیل می‌کنند
عبدالحسین رضایی رئیس جهاد دانشگاهی استان اصفهان با اشاره به تاریچه جهاد دانشگاهی اظهار داشت: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به عنوان اولین موسسه غیرانتفاعی در کل استان اصفهان در سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر یک هزار و 700 دانشجو در 34 رشته تحصیلی داریم.
وی درباره جزئیات رشته‌ بیان کرد: 9رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 13 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 6 رشته در مقطع کاردانی و مابقی نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند.
شیر بز برای درمان بیماران سرطانی مفید است
محمد حسین نصر اصفهانی رئیس پژوهشکده رویان پیرامون شبیه‌سازی بزهای شیری تصریح کرد: جنین و اسپرم بزهای فروخته و اکنون شبیه‌سازی این بزها را با نژاد خوب انجام داده‌ایم و برای دیگر حیوانات نیز در این زمینه ورود کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه شیر این بزها کم چرب و دارای مواد مغذی است، افزود: بزهای شیری روزانه 2 تا 7 کیلو شیردهی دارند و این در صورتی است که در مقابل با تغذیه مشابه بزهای معمولی کمتر از نیم کیلو شیردهی دارند و دارای مواد مغذی و چربی کم هستند.
رئیس پژوهشکده رویان خاطرنشان کرد: شیر بز برای درمان بیماران سرطانی مفید و دارای چربی، پروتئین و ارزش غذایی بالایی است. امید است در آینده شاهد تولید و صادرفرآورده‌های شیر بز باشیم. این شیر در دنیا طرفداران زیادی دارد و قیمت هر لیتز از این شیر 7هزار تومان است.
درمان نازایی، اقدامی روتین در پژوهشکده رویان
وی پیرامون درمان نازایی ادامه داد: اکنون تحقیق و بررسی در حوزه علت‌یابی نازایی را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این زمینه نیز تاکنون به نظریه‌های قطعی دست پیدا کرده‌ایم و می‌توان گفت درمان نازایی در پژوهشکده رویان به اقدامی روتین تبدیل شده است.
نصر اصفهانی در پایان تصریح کرد: کنفرانس اخلاق را در سال جاری در زمینه پزشکی را برگزار کردیم و در آن پیرامون محورهای اهدای تخمک، اسپرم و جنین صحبت شد که این امر نرخ نازایی در کشور را کاهش داده است.
جهاد دانشگاهی در سه بخش آموزشی، فرهنگی و پژوهشی فعالیت دارد
محمود مراثی رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان پیرامون اقدامات جهاد دانشگاهی در زمینه‌های گوناگون بیان کرد: 7 نشست، یک همایش، 10 طرح پژوهشی و همچنین انجام گرفتن 3 مقاله در مجلات علمی پژوهشی از سوی واحد اصفهان، از جمله اقدامات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در سال گذشته است.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در سه بخش آموزشی، فرهنگی و پژوهشی فعالیت دارد، اظهار داشت: برگزاری دومین جشنواره داستان کوتاه زاینده‌رود، تهیه و توزیع یک میلیارد و 500تومان کتاب و چاپ 49 جلد کتاب از جمله اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگی به شمار می‌رود.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در پایان افزود: حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری دانشجویی، مسابقات ملی مناظره دانشجویی، برگزاری نظرسنجی و افکار سنجی، برگزاری همایش‌های قرآنی و فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار