انتخاب شهرداران بر اساس منطق علمی و فرایند کارشناسانه انجام شود

استاندار اصفهان گفت: انتخاب شهرداران از وظایف اصلی و گردنه‌های مهم شوراها است و باید بر اساس منطق علمی و فرایند معقول و کارشناسانه انجام شود و مدیریت و تدبیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

استاندار اصفهان گفت: انتخاب شهرداران از وظایف اصلی و گردنه‌های مهم شوراها است و باید بر اساس منطق علمی و فرایند معقول و کارشناسانه انجام شود و مدیریت و تدبیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در گردهمایی شهرداران استان، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه مدیریت شهری در طول 4 سال گذشته و با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس جمهور اظهار داشت: مدیران باید فرمایشات عمیق و راهبردی رهبر معظم انقلاب و بیانات راهگشای رئیس جمهور در این مراسم را مرور کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه‌ها پس از اعلام وزرای پیشنهادی و رأی اعتماد مجلس از اوایل شهریور ماه آغاز خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه دولت دوازدهم امتداد دوره یازدهم است احتمالاً تغییرات وسیعی را شاهد نخواهیم بود و آرامش و سکون در بخش دولتی حاکم خواهد شد و وزرا فعالیت‌های عادی خود را آغاز خواهند کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت حکومت‌های محلی و ادارات شهرها و روستاها نیز با شروع کار شوراها مشخص می‌شود، ادامه داد: هنوز ابهاماتی در این خصوص وجود دارد و مصوبه شورای نگهبان توسط وزارت کشور ابلاغ نشده است.

وی اضافه کرد: اصفهان با داشتن 107 شهر، بیشترین تعداد شهرها و جمعیت شهری را در کشور دارد و به همین دلیل مقوله شهر و شهرداری‌ها و مدیریت شهری در اصفهان بسیار مهم است.

زرگرپور وضعیت استان در این مدت را خوب ارزیابی و بیان کرد: بیش از 12 هزار و 700 پروژه با اعتباری بالغ بر 105 هزار میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده است که بیشترین این اعتبارات مربوط به بخش خصوصی و شهرداری‌ها بوده و حدود 20 درصد آن توسط بخش دولتی انجام شده است.

وی به شهرداران استان که در این مدت اداره شهرها را بر عهده داشتند و در جهت توسعه شهرها علیرغم همه کاستی‌ها و محدودیت‌ها تلاش کردند خسته نباشید گفت و اذعان داشت: امید دارم همه این تلاش‌ها توشه‌ای برای آخرت باشد، چرا که نیت‌ها خیر بوده و مردم راضی خواهند بود و گل لبخند مردم بهترین هدیه است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 571 نفر اعضای شورای شهر انتخاب شده‌اند، ابراز کرد: نیمی از این اعضا، از اعضای قدیم شوراها و نیمی جدید هستند که آموزش اعضای جدید شورای شهر و آموزش تکمیلی اعضای قدیمی شوراها بسیار مهم است و باید این آموزش‌ها به صورت فشرده در همان روزهای آغاز بکار داده شود.

وی در ادامه گفت: 13 درصد اعضای شوراهای شهر را خانم‌ها تشکیل داده‌اند که نشانگر علاقه‌مندی آنان به امور مدیریتی به ویژه مدیریت شهری است.

زرگرپور انتخاب شهرداران را از وظایف اصلی و گردنه‌های مهم شورا برشمرد و عنوان کرد: انتخاب شهرداران باید بر اساس منطق علمی و فرایند معقول و کارشناسانه انجام شود و باید مدیریت و تدبیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب شهردار یکسری ضوابط عمومی و اختصاصی وجود دارد، تصریح کرد: استانداری بر تطبیق شرایط عمومی و اختصاصی نظارت خواهد کرد ولی در درجه اول شوراها باید اشخاصی را معرفی کنند که نیازی به رد صلاحیت توسط استانداری نباشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ممکن است انتخاب شهرداران با روش‌هایی از جمله حزبی، فامیلی و منافعی صورت گیرد، مطرح کرد: در استان اصفهان این‌گونه روش‌ها برای انتخاب شهرداران وجود نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: شوراها باید به دنبال انتخاب شهردارانی باشند که چند درجه نسبت به آن شهرداری، بالاتر و توانمندتر باشند و البته دفاتر مربوطه در استانداری هم باید نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی افراد و مدیرانی که واجد شرایط شهردار شدن هستند، اقدام کنند.

زرگرپور با بیان اینکه به اعضای شورای شهر اصفهان توصیه شده است که به دنبال شهرداری در تراز بین‌المللی باشند، اظهار داشت: نباید شرایطی پیش آید که مثلاً پس از یک سال، شوراها نسبت به انتخاب خود پشیمان شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که مدیریت‌های شهری در یک فاصله کوتاهی شکل بگیرد و فرایند مطلوب انتخاب شهرداران به خوبی طی شود.

استاندار اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت استان نه حق قانونی و نه اعتقاد دارد که شهرداران را به شهرها و شوراها تحمیل کند ولی در خصوص انتخاب شهردار مناسب همفکری و مساعدت خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار