افزايش پرونده‌های دانه درشت قاچاق

رئیس پلیس اگاهی استان اصفهان اظهار داشت: طی چهار ماه نخست سال جاری، در پرونده هایی با ارزش بیشتر از 500 میلیون تومان، با 10 درصد و در پرونده هایی با ارزش بیشتر از 100 میلیون نیز با 67 درصد افزایش مواجه شدیم. سرهنگ ستار خسروی گفت: در تعداد متهمان پرونده های قاچاق کالا نیز با كاهش 6 درصدی روبه رو بودیم. او در خصوص كاهش تعداد متهمان نیز خاطر نشان كرد: به دلیل اینكه پلیس روی پرونده‌های دانه درشت قاچاق تمركز بیشتری كرده، این آمار كاهش یافته است.

رئیس پلیس اگاهی استان اصفهان اظهار داشت: طی چهار ماه نخست سال جاری، در پرونده هایی با ارزش بیشتر از 500 میلیون تومان، با 10 درصد و در پرونده هایی با ارزش بیشتر از 100 میلیون نیز با 67 درصد افزایش مواجه شدیم. سرهنگ ستار خسروی گفت: در تعداد متهمان پرونده های قاچاق کالا نیز با كاهش 6 درصدی روبه رو بودیم. او در خصوص كاهش تعداد متهمان نیز خاطر نشان كرد: به دلیل اینكه پلیس روی پرونده‌های دانه درشت قاچاق تمركز بیشتری كرده، این آمار كاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری روز گذشته ضمن اشاره به جایگاه مهم اصحاب رسانه در امر خدمت رسانی پلیس، اظهار داشت: تعهد پلیس سالیانه نصب 400 تا 500 دوربین ثبت تخلف در سطح استان است. سردار عبد الرضا آقاخانی از شناسایی حدود 17 تور مسافرتی بدون مجوز قانونی در استان خبر داد و تاكید كرد: در راستای برقراری امنیت گردشگران جلساتی با میراث فرهنگی استان برگزار كردیم كه نتایج آن به زودی اعلام می شود. رئیس پلیس راه استان اصفهان نیز در این نشست خبری از توقیف 65 جلد دفترچه و گواهینامه رانندگان متخلف ناوگان حمل و نقل عمومی در راه های استان خبر داد و گفت: 380 راننده خاطی نیز به محرومیت بیش از 45 روز از رانندگی محكوم شدند.

ثبت 160هزار تخلف در جاده های استان
سرهنگ حسین پورقیصری، از حضور 150 تیم گشتی در جاده های استان به ویژه در نقاط حادثه خیز خبر داد و گفت: 400 نفر نیرو نیز در قالب طرح تابستان پلیس راه انجام وظیفه می كنند. این مقام انتظامی همچنین از توقیف 600 خودرو به دلیل ارتكاب همزمان دو تخلف حادثه ساز خبر داد: تعداد 160 هزار برخورد با تخلفات رانندگی در جاده های استان را ثبت كرده ایم. او افزود: چهار هزار راننده متخلف را نیز به مراجع ذی صلاح معرفی و احضار كرده ایم. رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه گزارش جامعی از عملكرد سامانه سپهتن(سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) پلیس راه استان اصفهان ارائه كرد. به گفته پورقیصری، بیش از 180 هزار اتوبوس برون شهری توسط این سامانه كنترل شده است.

كاهش 14درصدی فوتی حوادث جاده ای
او ادامه داد: بر اساس خروجی این سامانه نیز با حدود هفت هزار تخلف رانندگان اتوبوس برخورد شده است.پرئیس پلیس راه استان اصفهان تاكید كرد: با كاهش 14 درصدی متوفیان حوادث جاد های در طرح تابستان مواجه هستیم. رئیس پلیس راه استان در گفت و گو با اصفهان زیبا، اظهار داشت: عمده تخلف رانندگان اتوبوس برون شهری به نبستن كمربند ایمنی و صحبت با تلفن همراه رانندگان مربوط می شود. پورقیصری استفاده از رانندگان غیر حرفه ای برای رانندگی را یكی دیگر از تخلفات شایع اتوبوس های بین شهری عنوان كرد و افزود: با قابلیت های جدید سامانه سپهتن و عكس برداری از رانندگان اتوبوس می توان با تطبیق عكس راننده در پاسگاه های بین راهی به این تخلف پی برد. او تاكید كرد: بر اساس قانون،‌ هر راننده بایستی 9 ساعت رانندگی كند و بعد از آن باید راننده نسبت به تعویض راننده اقدام كند. رئیس پلیس فتای استان اصفهان نیز در این نشست خبری با بیان اینكه تا نیمه مرداد ماه با افزایش 21 درصدی افزایش وقوع جرایم مواجه هستیم، اظهار داشت: در كشف جرایم نیز، 27 درصد افزایش داشته ایم. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در مجموع در وقوع و كشف جرم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با افزایش 4.7 درصدی مواجه هستیم.

توقیف350 خودرو حامل قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان نیز ضمن اشاره به اینكه طی چهار ماه نخست سال جاری در كشف سرقت به عنف، با افزایش 11.2 درصدی مواجه هستیم، عنوان كرد: در كشف سرقت مسلحانه نیز، 122 درصد افزایش داریم. این مقام انتظامی استان از برخورد جدی با مالخران در استان خبر داد. او ادامه داد: طی چهار ماه نخست سال، برخورد با خریداران و فروشندگان اموال سرقتی، 45 درصد افزایش یافته است. این مقام انتظامی عنوان كرد: طی چهار ماهه نخست،17 صنف خرید و فروش اموال مسروقه را پلمب كردیم. او گفت: در این مدت نیز 52 باند جرایم مختلف را منهدم كردیم كه انهدام هفته پیش باند بزرگ سرقت لوازم منزل در اصفهان یكی از نمونه برخوردهای پلیس آگاهی است. خسروی همچنین به پرونده های قاچاق در استان اشاره كرد. رئیس پلیس اگاهی استان در ادامه افزود: طی چهار ماه نخست سال جاری، برای پرونده های با ارزش بیشتر از 500 میلیون تومان، با 10 درصد افزایش و در پرونده های با ارزش بیشتر از 100 میلیون نیز با 67 درصد افزایش مواجه شدیم. این مقام انتظامی در ادامه گفت: در تعداد متهمان پرونده‌های قاچاق نیز با كاهش 6 درصدی روبه‌رو بودیم. او در خصوص كاهش تعداد متهمان خاطرنشان كرد: به دلیل افزایش تمركز پلیس پلیس روی پرونده های قاچاق دانه درشت این آمار كاهش یافته است. خسروی با بیان اینكه 350دستگاه خودرو به خاطر حمل كالای قاچاق در استان توقیف شده است، اظهار داشت: افزایش ریالی كشفیات نیز 11 درصد افزایش یافته است.این مقام انتظامی عنوان كرد: در همین راستا موفق شدیم محموله 20 تنی قاچاق پیاز را كه از پاكستان به اصفهان وارد شده بود، شناسایی و توقیف كردیم.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار