دربی هزار چهره

انگار نه انگار که دربی اصفهان در راه است... اگر این روزها رسانه‌های اصفهانی را مرور بکنیم، تقریبا هیچ خبری از دربی نیست. مقایسه کنید با دربی تهرانی و جوی که رسانه‌های پایتخت از دو سه هفته قبل در خصوص این بازی به راه می‌اندازند. با این جو، طبیعی است که دربی تهرانی‌ها به حساس‌ترین بازی‌های نیم فصل اول و دوم تبدیل شود، حتی اگر دو تیم بازی سرد و بی روحی را به نمایش بگذارند.

اصفهان زیبا: انگار نه انگار که دربی اصفهان در راه است... اگر این روزها رسانه‌های اصفهانی را مرور بکنیم، تقریبا هیچ خبری از دربی نیست. مقایسه کنید با دربی تهرانی و جوی که رسانه‌های پایتخت از دو سه هفته قبل در خصوص این بازی به راه می‌اندازند. با این جو، طبیعی است که دربی تهرانی‌ها به حساس‌ترین بازی‌های نیم فصل اول و دوم تبدیل شود، حتی اگر دو تیم بازی سرد و بی روحی را به نمایش بگذارند.

آخرین باری که سپاهان و ذوب آهن در یک بازی رسمی رودروی هم قرار گرفته‌اند، به هفته بیست و سوم لیگ برتر شانزدهم بر می‌گردد که سپاهان با عبدالله ویسی و ذوب آهن با مجتبی حسینی رودروی هم قرار گرفتند. سپاهانی‌ها قبل از این بازی، به دلیل چند هفته نتیجه نگرفتن متوالی، شرایط سختی را داشتند و بحث اخراج ویسی هم مطرح شده بود؛ اما در پایان این بازی، زردها با نتیجه دو بر صفر از سد حریف عبور کردند. برای دربی شصت و یکم اما نه دیگر از ویسی خبری هست و نه حسینی و نه حتی از سرور جباروف و مسعود حسن زاده دو گلزن این بازی.

زمستان سال ۱۳۵۱ اولین دربی تیم‌های سپاهان و ذوب آهن برگزار شد و از آن زمان تاکنون دو تیم در مسابقات مختلفی رودروی هم قرار گرفته‌اند که البته آمار دقیقی از تعداد هماوردی‌های دو تیم موجود نیست؛ اما چند سالی است که خبرنگاران اصفهانی روی عدد خاصی توافق کرده‌اند که بر همین مبنا، دیدار پنجشنبه شب دو تیم، دربی شصت و یکم محسوب می‌شود و ما هم در سکوت به این توافق پیوسته و همین آمار را اعلام می‌کنیم، البته با توجه به حضور هر دو تیم اصفهانی در 17 دوره لیگ برتر، بازی آینده، تقابل سی و سوم دو تیم به شمار می‌آید.

سپاهان در سه هفته ای که از لیگ هفدهم سپری شده، هنوز بردی به دست نیاورده تا از گوشه و کنار اخباری درخصوص اولتیماتوم به کادر فنی این تیم شنیده شود. البته سه یا چهار هفته نتیجه نگرفتن برای یک تیم، اتفاق عجیبی نیست؛ اما در خصوص سپاهان، هواداران این تیم توقعات بالایی دارند و همین بالا بودن توقعات باعث شده تا نتیجه گیری در دربی برای کرانچار اهمیت دوچندانی پیدا کند؛ زیرا معلوم نیست که در صورت نبردن، باز هم شانسی برای نشستن روی نیمکت این تیم پیدا کند یا خیر؟

ذوب آهن برخلاف سپاهان، اولین برد فصل را در اولین میزبانی خانگی کسب کرده و امیدوار است دومین برد با دومین میزبانی را هم در پایان دربی پنجشنبه شب جشن بگیرد. ذوبی‌ها برای دیدار با سپاهان با مشکل مصدومیت چند بازیکن مواجه هستند؛ اما تجربه ثابت کرده که در دربی، شرایط قبل و پیش از بازی تعیین کننده نتیجه نیست و عوامل زیادی در ثبت نتیجه پایانی نقش دارند.

قلعه نویی چند وقتی است که دلش بهانه نقش جهان را کرده و مستقیم و غیر مستقیم این خواسته را بیان می‌کند؛ اما ذوبی‌ها تا بدین جا که به دل سرمربی تیمشان رفتار نکرده‌اند و دلشان می‌خواهد در همان استادیوم اختصاصی که نباید هزینه ای هم بابت اجاره بدهند، میزبان دیدارهای لیگ برتر باشند. بازی پنجشنبه شب در زمین نه چندان مطلوب فولادشهر برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد تکنیکی‌های دو تیم، فرصت لازم برای خودنمایی را پیدا نکنند.

دوباره برگردیم سر همان بحث اول خودمان. اگر رسانه‌های اصفهانی عادت ندارند برای دربی شلوغ بازی کنند، هواداران دو تیم همشهری هم تمایلی به پر کردن ورزشگاه ندارند که نتیجه‌اش می‌شود اینکه گل سر سبد فوتبال اصفهان، با کمتر از ده هزار تماشاگر برگزار می‌شود. حساسیت دربی نصف جهان دست ماست؛ من خبرنگار و شمای هوادار. چرا اینجا به دنبال کم کردن روی پایتختی‌ها نباشیم؟!

برای دربی شصت و دوم، تصمیم گرفتیم به جای آمار و ارقام و تحلیل فنی، به سراغ چهره‌ها برویم. چهره‌های دور و نزدیک این بازی از گذشته‌های دور تا همین امروز.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار