ادعای آبیاری محصولات کشاورزی اصفهان با پساب سندیت قانونی ندارد

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: ادعای آبیاری محصولات کشاورزی اصفهان با پساب سندیت قانونی ندارد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: ادعای آبیاری محصولات کشاورزی اصفهان با پساب سندیت قانونی ندارد.

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گزارشی که در خصوص آبیاری محصولات کشاورزی از جمله طالبی، گرمک و صیفی جات با پساب فاضلاب در ۲۰ کیلومتری اصفهان و در نزدیکی روستای فساران منتشر شده براساس هیچ سند قانونی و گفته علمی نبوده است.

وی بیان داشت: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم در یک قسمت آبیاری محصولات کشاورزی با پساب صورت می گیرد که طبق مستندات و آزمایش باشد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: منکر نمی شویم که شاید یک تا دو نفر خطاکار اقدام به پمپاژ فاضلاب و آبیاری محصولات با پساب کرده باشند اما این اطمینان داده شود که همواره دادستانی و نیروی انتظامی در این زمینه وارد شده اند و با هر خطاکاری مقابله خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به راحتی یک آزمایشگاه رسمی از سوی معاونت غذا و دارو می‌تواند سلامتی محصولات کشاورزی و عدم استفاده از پساب زاینده رود را برای راحتی خیال عموم انجام دهد و نتایج را اعلام کند، تصریح کرد: همواره شرکت میراب سامانه آب و یک شرکت پیمانکار حفاظت از زاینده رود به طور مرتب بر این کار نظارت دارند.

امینی اعلام کرد: کشاورزان شرق اصفهان مزارع خود را با چاه‌های آب آبیاری می‌کنند.

وی ادامه داد: در حاشیه زاینده رود پساب فاضلابی که می گذرد برای آبیاری درختان غیر مثمر در میدان میوه و تره بار و باغ رضوان استفاده می شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: به طور قطع آبیاری درختان باغ رضوان (آرامگاه اصفهان) وقتی با پساب فاضلاب آبیاری می شود بوی تعفن آن در هوا پخش می شود اما نمی‌توان گفت به دلیل وجود بوی تعفن، محصولات کشاورزی با پساب آبیاری می‌شود.

وی گفت: در قسمت هایی که فاضلاب از زمین‌های شنی و ماسه ای گذر کند، تصفیه طبیعی می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار