مهلت ۶ ماهه ترامپ به کنگره برای لغو "داکا" و اعتراض شدید سندرز

مهلت ۶ ماهه ترامپ به کنگره برای لغو برنامه موسوم به داکا و اخراج صدها هزار مهاجر جوان با اعتراض شدید برنی سندرز مواجه شد.

مهلت ۶ ماهه ترامپ به کنگره برای لغو برنامه موسوم به داکا و اخراج صدها هزار مهاجر جوان با اعتراض شدید برنی سندرز مواجه شد.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، سناتور برنی سندرز روز گذشته (دوشنبه) تاکید کرد که اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال پایان دادن به "برنامه تعویق اقدام برای ورود کودکان مهاجر" باشد این تصمیم یکی از زشت ترین و ظالمانه ترین تصمیماتی است که تا کنون توسط یک رئیس‌جمهور در آمریکا گرفته شده است.
طبق گزارش‌های منتشر شده ترامپ از طریق کاخ سفید به پل رایان، رئیس کنگره فرصت داده تا برنامه‌ای را جایگزین داکا کند. البته رایان از ترامپ خواسته تا این برنامه را ملغی نکند زیرا افرادی که مشمول این برنامه می‌شوند جوانانی هستند که دارای اسناد مهاجرتی و هویتی نبوده و کشوری جز آمریکا برای زندگی ندارند.
سندرز پس از آنکه پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد ترامپ تصمیم به لغو برنامه موسوم به DACA طی 6 ماه آتی را گرفته است در چندین پیام توییتری نسبت به این مسئله به شدت اعتراض کرد.
این سناتور آمریکایی در توییتی نوشت: دریغ کردن مراقبت‌های قانونی از 800 هزار کودکی که در این کشور بزرگ شده‌اند کاملا در تضاد با آن چیزی است که به عنوان یک ملت برای آن ایستادگی کرده‌ایم.
وی در توییت دیگری ادامه داد: اگر ترامپ داکا را لغو کند، کنگره باید سریعا برای احیای آن اقدام کند.
برنامه موسوم به داکا که در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما اجرا شد،به صورت موقت مانع از اخراج مهاجران غیرقانونی خواهد شد که به عنوان افراد کم سن و سال به آمریکا آورده شده و به دنبال مجوز کار هستند.
بازه 6 ماهه پیش از پایان رسمی این برنامه به کنگره این فرصت را خواهد داد که به این مسئله ورود کرده و پیش از پایان دوره با صدور مصوربه‌ای آن را احیا کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار