حساب کار دست کرانچار و قلعه‌نویی آمد

ناکامی تیم‌های اصفهانی در فصل جدید فوتبال ایران زودتر از حد تصور کلید خورد و سپاهان و ذوب‌آهن با شکست برابر حریفان از جام حذفی کنار رفتند. در مرحله یک شانزدهم نهایی، مسابقات جام حذفی باشگاه‌های کشور دو تیم همشهری نصف جهان میزبان حریفان بودند که ابتدا سپاهان برابر تیم صنعت نفت آبادان مغلوب شد و به فاصله 24 ساعت نیز ذوب آهن از روی دست طلایی پوشان کپی‌برداری کرد و با شکست برابر فجرسپاسی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ناکامی تیم‌های اصفهانی در فصل جدید فوتبال ایران زودتر از حد تصور کلید خورد و سپاهان و ذوب‌آهن با شکست برابر حریفان از جام حذفی کنار رفتند. در مرحله یک شانزدهم نهایی، مسابقات جام حذفی باشگاه‌های کشور دو تیم همشهری نصف جهان میزبان حریفان بودند که ابتدا سپاهان برابر تیم صنعت نفت آبادان مغلوب شد و به فاصله 24 ساعت نیز ذوب آهن از روی دست طلایی پوشان کپی‌برداری کرد و با شکست برابر فجرسپاسی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیم صنعت نفت آبادان که در ابتدا از حضور در جام حذفی انصراف داده بود، با تغییر موضع اولیه برابر سپاهان قرار گرفت و در پایان نیز با نتیجه یک بر صفر برنده این بازی لقب گرفت.سپاهانی‌ها که در لیگ برتر با طلسم نبردن در نقش جهان مواجه هستند، امیدوار بودند که در جام حذفی این طلسم را بشکنند و از این رو هجومی تر از حریف آبادانی بازی را استارت زدند.شاگردان فراز کمالوند هم به ضدحملات سریع و البته ضربات ایستگاهی پشت محوطه جریمه داشتند و البته نیم نگاهی نیز به ارسال‌های دقیق جاسم کرار داشتند.در دقیقه 9 بازی، تیم نفت صاحب یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه شد که کرار جاسم پشت توپ ایستاد و ضربه خوبی زد. لی اولیویرا به طور ناقص توپ را دفع کرد؛ اما در ریباند مگنو باتیستا صاحب توپ شد و با یک بغل پا دروازه سپاهان را گشود.تلاش سپاهانی‌ها در نیمه نخست برای به تساوی کشاندن بازی نتیجه ای در بر نداشت تا نیمه دوم از حساسیت بیشتری برخوردار باشد.قطع نور بخشی از ورزشگاه باعث ایجاد توقف‌هایی در جریان مسابقه شد و به همین نسبت نیز از کیفیت بازی کاسته شد و در نهایت نیز شاگردان کرانچار نتوانستند راهی برای باز کردن دروازه حریف پیدا کرده و با تحمل یک شکست خانگی، از دور جام حذفی هم کنار رفتند. پس از پایان بازی خبر رسید که عده ای که هویت آنها معلوم نبود، شیشه‌های اتوبوس تیم نفت را شکسته‌اند تا ناکامی تیم اصفهانی و هوادارانش در بیرون از زمین نیز ادامه پیدا کند، البته هیچ مدعایی در خصوص اینکه هواداران سپاهان در بروز این اتفاق نقش داشته‌اند وجود ندارد.در هـــر صــورت صنعــت نفــت مهمان اصفهانی‌ها بوده و این اتفاق به پای میزبــــانی‌های بـــاشگاه اصفهانی نوشته می‌شود؛ ضمن اینکه اگر دلخوری از بابت نتایج ضعیف تیم سپاهان وجود دارد، بایستی به کادر مدیریتی و فنی و بازیکنان تیم منتقل شـــود نـــه تیـــم مهمـــان کــــه توانست از تک موقعیتش به بهترین نحو استفاده کند.

ضربات پنالتی؛ بلای جان ذوب آهن
در ادامه مسابقات مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، تیم ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم دسته یکی فجر سپاسی شیراز بود که تیم شیرازی در ضربات پنالتی برنده این بازی لقب گرفت.ذوبی‌ها بازی را هجومی شروع کرده و خیلی زود نیز به گل دست پیدا کردند، به طوری که در دقیقه چهار بـــازی، ارســال مهــدی مهـــدی‌پور و ضــربه ســر محمد نژادمهدی گل اول بازی را رقم زد.با این حال برتری ذوبی‌ها تا پایان نیمه اول هم ادامه پیدا نکرد و در دقیقه 32 بازی، مهدی نظری از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند که این نتیجه تا پایان نیمه اول نیز در جریان بود.در نیمه دوم تلاش‌های دو تیم برای رسیدن به دروازه حریف نتیجـــه ای نـــداد کـــه در این بیــن ذوب آهــن موقعیت‌های بیشتری را در اختیار داشت؛ اما نتیجه ای از آن نگرفت تا در پایان 90 دقیقه وقت قانونی، بازی با تساوی خاتمه پیدا کند و سرنوشت به وقت اضافه کشیده شود.با ادامه دار شدن تساوی در وقت‌های اضافه بازی، کار به ضربات پنالتی رسید که جلال عبدی از فجر و مهدی مهدی‌پور از ذوب‌آهن پنالتی‌های اول را به بیرون زدند. در ادامه امین شجاعیان و محمدرضا حسینی توپ‌ها را وارد دروازه کردند، ولی در سومین پنالتی بعد از اینکه محمد پاپی، برادر کوچک تر حسین پاپی فجر سپاسی را پیش انداخت، حمید بوحمدان نتوانست گلزنی کند. در پنالتی چهارم دو تیم توسط علی مصلی‌نژادو جورجی ولیسانی به گل رسیدند؛ اما محمدرضا زینال‌خیری آخرین پنالتی را برای شیرازی‌ها تبدیل به گل کرد تا با پیروزی 5 بر 3 در ضربات پنالتی، رای به برنده شدن تیم فجر سپاسی داده شود.

حساب کار دست کرانچار و قلعه نویی آمد
جام حذفی راه میان بر رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود و دو تیم اصفهانی بارها از این راه میان بر استفاده کرده‌اند. با این حال در فصل جدید جام حذفی، شرایط دیگری رقم خورد و دو تیم سپاهان و ذوب آهن در همان گام نخست از گردونه کنار رفتند.در این وضعیت تنها امید دو تیم برای نتیجه‌گیری به لیگ برتر معطوف می‌شود که البته با گذشت پنج هفته از مسابقات لیگ، دو تیم در این رقابت‌ها نیز نتوانسته‌اند ادعایی داشته باشند.کرانچار و قلعه نویی حالا حساب کار دستشان آمده و می‌دانند که شرایط برای تیم حذف شده جام حذفی دشوار شده و باید فکری اساسی برای سر و سامان دادن به وضعیت فعلی دو تیم صورت بدهند؛ زیرا در غیر این صورت تجربه ثابت کرده که اصفهانی‌ها در حوزه فوتبال با صبر و تحمل بیگانه‌اند که این موضوع در خصوص کرانچار بیشتر صدق می کند و با ادامه روند فعلی، این مربی کروات پاییز اصفهان را نخواهید دید.

جام شگفتی‌ها
کارشناسان فوتبال، جام حذفی را جام شگفتی‌ها می‌دانند که در همین مرحله نیز حذف دو تیم لیگ برتری ذوب آهن و سایپا توسط رقبای دسته یکی را می‌توان از شگفتی‌های این پیکارها دانست.برخی معتقدند برآیند حذف ذوب‌آهن و سایپا به حذف امیر قلعه نویی و علی دایی می‌رسد. دو مربی که سال گذشته تراکتورسازی و نفت تهران را به فینال حذفی رسانده بودند، امسال در گام اول جام حذفی شکست خوردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار