افتتاح جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس در شاهین شهر

جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس با عنوان پلاک فعالیت رسمی خود را با حضور مسئولین و هنرمندان در یادواره شهدای گمنام پارک انقلاب اسلامی آغاز کرد.

جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس با عنوان پلاک فعالیت رسمی خود را با حضور مسئولین و هنرمندان در یادواره شهدای گمنام پارک انقلاب اسلامی آغاز کرد.

به گزارش اصفهان امروز، طی آیینی نمادین افتتاحیه با اجرای تئاتر خیابانی «چند اپیزود از هشت» برگزار شد. حضور شهروندان در استقبال از این تئاتر خیابانی قابل تحسین بود و کودکانی که سنشان به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمی رسید با نگاه های خود جوان رزمنده را دنبال می کردند و صداهای آزیر خطر و خمپاره هایی که در فضا منتشر می شد را با دقت گوش می دادند.

این تئاتر به کارگردانی و بازیگری سعید یاردوستی، نویسندگی علی قیومی و بازی ساز عادل یوسفی نماینده شهر فلاورجان اجرا شد. ژانر کمدی دفاع مقدس که با خلاقیت هایی از ابزار جنگی برای ساختن شخصیت استفاده کرده بودند.

روز اول نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس پلاک اجراهای خیابانی «ایستگاه صلواتی» با نویسندگی و کارگردانی سید حسام الدین شریعتمداری از اصفهان ، «یک قطعه زمین به نویسندگی مصطفی جعفری و کارگردانی علیرضا شمس از فلاورجان و در بخش اجرای صحنه ای نیز 3 تئاتر « ترانه ای برای آیدا» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی عباس خلاقی از اصفهان، « خاک و خون» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی جعفری خوزانی از خمینی شهر و «دهانی پر از کلاغ» به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی احمدرضا سلیمانی از بهارستان هنر و خلاقیت خود را روی صحنه تالار شیخ بهایی شاهین شهر بردند.

روز دوم این جشنواره با کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی از ایده تا اجرا با تدریس استاد بنام کشور عبدالحی شماسی آغاز شد و تئاترهای خیابانی با عنوان های «به نظر شما من اینو کشتم؟» به نویسندگی کوروش نیک پیام و کارگردانی شاپور شفیعی از اصفهان، «اشک های ماهی ها رو هیچ کس ندیده؟» به نویسندگی طاها طهماسبی فر و کارگردانی عقیل طهماسبی از شاهین شهر و «ژنرال» به نویسندگی پریسا کهکش پور و کارگردانی امیدپاریاب پور از شاهین شهر در ساعات 17، 18 و 19 در سه نقطه شهر پارک های انقلاب، رازی و فردوسی به اجرای نمایش می پردازند.

تالار شیخ بهایی نیز در 3 سانس 18،20 و 21 میزبان تئاتر« ایستگاه 12 » به نویسندگی صادق فرهمند و کارگردانی عباس اصلاوی از شاهین شهر،« خواب بی وقت حوریه» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی مهدی سه دهی از کاشان و «اروند خون» به نویسندگی ایوب آقا خوانی و کارگردانی محمد رسول پریشانی از خمینی شهر برنامه ریزی شده است.

گفتنی است روزهای 27 و 28 نیز این جشنواره برای علاقمندان به عرصه تئاتر میزبانی می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار