لوتوس اوورا GT430 اسپرت معرفی شد
کمپانی لوتوس از سریعترین خودروی تاریخ خود رونمایی کرد که GT430 اسپرت نام دارد. ممکن است این نام برای شما آشنا باشد. علت این است که لوتوس خودرویی به نام GT430 را در ماه جولای معرفی کرد که این، نسخه اسپرت آن و سریعتر از آن است.
وب سایت جی اس ام - علی دلبخواه: کمپانی لوتوس، سریعترین خودروی تاریخ خود را معرفی کرد که قادر است به حداکثر سرعت 315 کیلومتر بر ساعت دست یابد.
کمپانی لوتوس از سریعترین خودروی تاریخ خود رونمایی کرد که GT430 اسپرت نام دارد. ممکن است این نام برای شما آشنا باشد. علت این است که لوتوس خودرویی به نام GT430 را در ماه جولای معرفی کرد که این، نسخه اسپرت آن و سریعتر از آن است.
این خودرو هم با جعبه دنده دستی و هم با جعبه دنده اتوماتیک قابل خریداری خواهد بود تا بتواند طیف وسیعتری از مشتریان را به سمت خود جلب کند. این در حالی است که GT430 استاندارد تنها با جعبه دنده دستی عرضه میشود.
تریم اسپرت این خودرو در ظاهر بدنه هم تغییراتی را تجربه کرده تا وزن آن کمتر شود و با قدرت بیشتر، هماهنگی داشته باشد. از جمله این تغییرات میتوانیم به حذف باله عقب بزرگ و دیفیوزر جلو اشاره کنیم. دیگر ویژگیهای عملکردی همچنان در این لوتوس حضور خواهند داشت مانند ترمزهای مسابقهای AP، فنرهای تطبیقی دو جهته و دیفرانسیل لغزش محدود تورشن.
قدرت لوتوس اوورا GT430 اسپرت از همان موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر سوپرشارژر تامین میشود که خروجی آن در این خودرو، به 430 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور میرسد. به این ترتیب، نسخه اسپرت برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، به 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد که کمی سریعتر از GT430 است که این کار را در 3.7 ثانیه به انجام میرساند. همچنین برای کمک به انتقال هرچه بهتر این نیرو، جعبه دنده 6 سرعته خودکار آن، بهبودهایی را تجربه کرده تا در کمترین زمان، دندهها را تعویض کند.
با وجود استفاده گسترده از فیبر کربن در بدنه خودرو و حذف باله بزرگ عقب، وزن GT430 اسپرت به 1248 کیلوگرم میرسد که 10 کیلوگرم کمتر از مدل استاندارد است. بدین ترتیب نسبت قدرت به وزن این خودرو به 345 اسب بخار به ازای هر تُن میرسد. حداکثر سرعت تا 315 کیلومتر بر ساعت هم میرسد که این خودرو را به سریعترین محصول تولیدی تاریخ لوتوس بدل میکند. نیرون داون فورس هم در سرعت 305 کیلومتر بر ساعت همان 100 کیلوگرم است که با وجود حذف بسیاری از ویژگیهای آیرودینامیکی افزوده شده تغییری نکرده.
داخل کابین، از همان روش سبک سازی لوتوس پیروی میکند. صندلیها اسپرت و ساخت اسپارکو هستند که با چرم و آلکانترا پوشیده شدهاند. فرمان، داشبورد، در کنسول وسط و دیگر بخشها از همین ترکیب مشکی رنگ استفاده شده است. البته خریداران میتوانند به عنوان آپشن، یک نمایشگر را سفارش دهند که ویژه سیستم اطلاعات و سرگرمی است و ویژگیهایی چون ارتباط آیفون، بلوتوث، جهت یابی و دوربین عقب را به همراه دارد.
جین مارک گالس مدیرعامل لوتوس درباره این خودرو میگوید: «اوورا GT430 جایگاه خود را در میان طرفدارن باز کرده است اما میدانیم که بسیاری از مشتریان ما، خودرویی را ترجیح میدهند که ظاهر خودرویشان کمی آرامتر باشد و قطعات آیرودینامی کمتری بر روی آن نصب باشد در حالی که قدرت مشابهی هم داشته باشد. با ساخت GT430 اسپرت ما سعی کردهایم به این نیاز پاسخ دهیم که این محصول، علاوه بر عملکرد عالی در پیست، به راحتی در خیابان هم حرکت میکند.»
قیمت این لوتوس جدید 136 هزار دلار است.