کاهش 30تا 40 درصدی تولید فرش دستباف در اصفهان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: به دلیل رکود و عدم رونقی که در بازار وجود دارد امسال شاهد کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید فرش دستباف در اصفهان بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: به دلیل رکود و عدم رونقی که در بازار وجود دارد امسال شاهد کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید فرش دستباف در اصفهان بوده‌ایم.
سعید عصاچی در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت تولید فرش دستباف در اصفهان اظهار داشت: به دلیل رکودی که در بازار وجود دارد و بازار هم چندان رونق نداشته در 6 ماهه نخست امسال 30 الی 40 درصد تولید فرش دستباف کمتر شده است.
وی درباره اینکه بیمه بافندگان فرش دستباف از چه زمانی مجدد آغاز می‌شود افزود: از 17 مهر 93 بیمه در اصفهان انجام نشده و بیمه جدید صورت نگرفته و بسیار هم ریزش داشته‌ایم، 40 درصد از کسانی که در گذشته بیمه بودند دیگر بیمه ندارند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از بافندگان که در گذشته بیمه بودند به دلیل تاخیر در پرداخت، بیمه آن‌ها از سوی تامین اجتماعی باطل شده و یا برخی دیگر نیز به دلیل اینکه دار قالی خود را جمع کرده بودند و یا مدتی فعالبت نداشته‌اند با قطعی بیمه خود مواجه شده‌اند.
وی تصریح کرد: مجلس در بخش اجتماعی طرحی را در ارتباط با بیمه بافندگان فرش دستباف تصویب کرد که اگر این طرح به تصویب شورای نگهبان برسد بافندگان فرش دستباف مجدد بیمه می‌شوند.
عصاچی درباره ساماندهی کارگاه‌های تولید فرش دستباف در اصفهان بیان کرد: زمانی که بازار از نظر اقتصادی پاسخگو نباشد فروشنده‌ها نیز رغبتی برای خرید فرش دستباف ندارند و بسیاری از کارگاه‌های ما که خانگی نیز هستند تعطیل می‌شوند، هر البته اگر وضع بازار همچون گذشته مطلوب شود ما آن‌ها را مجدد ساماندهی می‌کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار