شهرداری درصدد است هیچ حق و حقوقی از شهروندان ضایع نشود

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری در مقابل شهروندان وظایفی بر عهده دارد و تلاش می کند هیچ حق و حقوقی از شهروندان ضایع نشود.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری در مقابل شهروندان وظایفی بر عهده دارد و تلاش می کند هیچ حق و حقوقی از شهروندان ضایع نشود.

مسعود حیدری در گفتگو با ایمنا اظهارکرد: برای اینکه شهر محیطی امن و سالم برای زندگی باشد، شهرداری و شهروندان حقوق متقابلی نسبت به همدیگر دارند.

وی اصلی ترین حق شهروندان را حفظ سلامت زندگی آنها دانست و افزود: یک شهر سالم شهری عاری از میکروب، زباله و حشرات موذی است تا سلامت شهروندان تهدید نشود اما یکی دیگر از نیازهای شهروندان وجود مراکز تفریحی، فرهنگی و ورزشی است که در حفظ آرامش روحی شهروندان بسیار تأثیرگذار می باشد.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان با اشاره به حقوق شهروندی که به نوعی در بُعد کشوری و شهری قابل تصور است، گفت: شهرداری در مقابل شهروندان وظایفی بر عهده دارد که عمده این وظایف در ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ذکر شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری درصدد است هیچ حق و حقوقی از شهروندان ضایع نشود، اظهارکرد: مهمترین تکالیف شهرداری ها ایجاد خیابان، معابر، میدان ها و تنظیف آنها، رفع سدمعبر عمومی، اتخاذ تدابیر مؤثر برای جلوگیری از وقوع سیل و آتش سوزی و وارد شدن خسارت به شهروندان است.

حیدری اضافه کرد: چنانچه ساختمانی فرسوده باشد، شهرداری موظف است که به مالک آن برای تخریب و بازسازی بنا اخطار دهد و البته چنانچه مالک توجهی نکرد، شهرداری خود از ساختمان رفع خطر می کند.

وی پیشگیری از فعالیت مشاغل مزاحم و صدور پروانه ساختمانی که نقشه راه احداث بناها به شمار می رود را از دیگر وظایف مهم شهرداری ها خواند و افزود: مالکان باید مطابق پروانه صادر شده نسبت به احداث بناها اقدام کنند.

وی یادآور شد: شهروندان نیز در مقابل شهر تکالیفی را بر عهده دارند که باید انجام دهند و چنانچه در این رابطه سؤالی در ذهن دارند، می توانند با شماره تلفن ۳۲۲۴۰۱۵۳ تماس گرفته و موارد مدنظر خود را مطرح کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار