آسیب های بدافزارها، تهدیدی برای اطلاعات ارزشمند کاربران

رئیس پلیس تولید و تبادلات اطلاعات انتظامی استان اصفهان گفت: بد افزارها بر روی اطلاعات ارزشمند کاربران اثر می گذارند و می توانند برای همیشه اطلاعات آنها را در دسترس بگیرند و یا کاربران را از این اطلاعات محروم کنند.

رئیس پلیس تولید و تبادلات اطلاعات انتظامی استان اصفهان گفت: بد افزارها بر روی اطلاعات ارزشمند کاربران اثر می گذارند و می توانند برای همیشه اطلاعات آنها را در دسترس بگیرند و یا کاربران را از این اطلاعات محروم کنند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با ایمنا درباره تهدیدات بدافزاری در فضای سایبری و سایت‌ها اظهار کرد: نسبت به سالهای گذشته بد افزارها، افزایش پیدا کرده و به همان میزان روزبه روز حملات سایبری هم افزایش یافته است. وی تاکید کرد: طی ماه‌های گذشته بدافزار «واناکریپ» آسیب‌های‌ عمده‌ای در سطح دنیا داشته و برای کاربران ایرانی هم آسیب‌هایی را به وجود آورده است. وی با اشاره به اینکه، این حملات توسط انواع و مدل‌های دیگری از بدافزارها ادامه داشته است اظهار داشت: پایش‌ها و رصدهای پلیس فتا و تحلیل بدافزارها در آزمایشگاه‌ها نشان از وجود این بدافزارها در صفحات شبکه‌های اجتماعی و لینک‌هایی است که برای سایر کاربران تبادل می‌شود.
توجه به پشتیبانی آنلاین و اهمیت استفاده از آنتی ویروس
رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: شهروندان آگاه هستند که موبایل‌های امروزی، نقش گنجینه‌های اطلاعاتی برای بسیاری از کاربران را دارند و در واقع موبایل ها یک ابر رایانه شخصی اند که همه شهروندان با خودشان آن را به همراه دارند. این مقام ارشد انتظامی توضیح داد: ممکن است که این بد افزارها بر اطلاعات ارزشمند کاربران اثر بگذارند و یا برای همیشه اطلاعات آنها را در دسترس بگیرند و کاربران را از این اطلاعات محروم کنند، به عنوان نمونه ۲۰۰ تماس ضبط و از دسترسی کاربران خارج می شود. سرهنگ مرتضوی در توصیه به شهروندان تاکید کرد: این بد افزارها می تواند محدودیت های زیاد و طولانی را برای کاربران فراهم کند، ضروی است شهروندان توجه به پشتیبانی آنلاین رعایت کنند و این امر با استفاده درست از نرم افزارها امکان پذیر است. وی در خاتمه حاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر اهمیت دسترسی اضطراری به اطلاعات و استفاده از آنتی ویروس است، در حقیقت نصب آنتی ویروس یکی از پایه های امنیت هست و شهروندان می توانند با به روز رسانی کردن آنتی ویروس در برابر تهدیدهای سایبری از خطر مصون باشند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار