حفظ محیط‌زیست، اولویت‌ مهم دانشگاه اصفهان

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حفظ محیط‌زیست بر همه واجب است، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که دانشگاه پیگیری می‌کند پساب خاکستری است زیرا باید محیطی بهتر را تحویل نسل آینده دهیم و در این راه دانشگاه اصفهان قدم‌های مؤثری برداشته است،

احمدرضا منزه - اصفهان امروز: معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حفظ محیط‌زیست بر همه واجب است، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که دانشگاه پیگیری می‌کند پساب خاکستری است زیرا باید محیطی بهتر را تحویل نسل آینده دهیم و در این راه دانشگاه اصفهان قدم‌های مؤثری برداشته است، در همین راستا، شورای سبز در دانشگاه اصفهان به ریاست رئیس دانشگاه و نائب رئیسی معاون اداری و مالی تشکیل‌شده است. ولی‌الله میرخانی در نشستی خبری با خبرنگاران، با اشاره به انتخاب این دانشگاه در سال 1395 به‌عنوان برترین دانشگاه در حوزه محیط‌زیست تصریح کرد: در سال 1396 بحث تصفیه آب خاکستری را داشتیم و با این طرح توانستیم آب مجموعه خوابگاه‌ها را که میزان مصرف آب خاکستری آن‌ها زیاد بود با هزینه حدود یک و نیم میلیارد تومان تصفیه و دوباره به چرخه بازگردانیم و در این زمینه شرکت آبفا اصفهان بیش از 350 میلیون تومان به ما کمک کرده است و در پروژه بعدی قرار است آب خاکستری‌کوی کارکنان و اساتید دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی که بیش از 240 واحد مسکونی دارد را جدا کنیم. وی ادامه داد: بیش از 40 هکتار از اراضی دانشگاه را به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز کرده‌ایم و اعتقاد داریم که دانشگاه تنها محل آموزش و پژوهش نیست بلکه محل خدمت‌رسانی به شهر نیز است.
تعمیرات اساسی خوابگا‌ه‌های دانشجویی
معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان با اشاره به تعمیرات خوابگاه‌ها تصریح کرد: برخی از واحدهای خوابگاه‌های دانشگاه اصفهان بیش از 40 سال قدمت دارد و تعمیر و بازسازی آنها جزء اولویت‌های دانشگاه به‌حساب می‌آید؛ در سال 1392 تعمیرات خوابگاه‌ها هزینه‌ای حدود 200 میلیون تومان در برداشت و امسال نیز حدود 3 میلیارد تومان هزینه تعمیرات خوابگاه‌ها شد، البته در بهمن‌ماه کل تعمیراتی که حساب کردیم مبلغی حدود 100 میلیارد تومان بود اما با اولویت‌بندی مبلغ 11 میلیارد و نیم هزینه تعمیرات و تجهیزات دانشگاه در بودجه 1396 است و تا به امروز 5/7میلیارد تومان تعمیرات در تابستان انجام‌شده که سهم خوابگاه‌ها 3میلیارد تومان بوده است. میرخانی با اشاره به مجموعه خوابگاه‌هایی که به‌صورت اسکلت در دانشگاه وجود دارد، افزود: استراتژی دانشگاه تکمیل این مجموعه خوابگاه‌ها بوده که به کمک خیرین 2200 مترمربع به مجموعه خوابگاهی‌مان اضافه‌شده و آماده بهره‌برداری است که هزینه 50 درصد آن را خیری مقیم خارج از کشور داده است. وی با اشاره به طرح جامع فضای کالبدی افزود: در این طرح موقعیت ساختمان‌های دانشگاه تا 20 سال آینده پیش‌بینی و دیده می‌شود.
تأکید بر لزوم حفظ مالکیت اراضی دانشگاه اصفهان
معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با اشاره به حفظ اراضی دانشگاه گفت: درگذشته برخی از زمین‌های دانشگاه واگذارشده است، البته ما پیگیر این موضوع هستیم و امیدوارم مقامات استانی نیز کمک کنند تا بتوانیم میراثی برای آینده شهر و کشورمان داشته باشیم. میرخانی گفت: مشکلات مالی نباید مدیران را به سمتی ببرد که زمین‌های دانشگاه را بفروشند متأسفانه این کار درگذشته صورت گرفته اما دفتر حقوقی دانشگاه پیگیر است تا اگر حتی قراردادهایی بسته‌شده که به سبب آن دانشگاه ضرر کرده است ورود پیدا کنیم و قراردادها را فسخ کرده و اگر باید خسارتی بدهیم حتماً خواهیم پرداخت، اما به‌هیچ‌عنوان تجربیات تلخ گذشته را تکرار نمی‌کنیم. وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در پایان سال 1392 بالغ‌بر 30 میلیارد تومان بدهی داشت، اضافه کرد: در حال حاضر 130 هزار مترمربع ساختمان نیمه‌ساز داریم که بین 5 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ابتدا از ساختمان‌هایی که درصد پیشرفتشان بیشتر است شروع کرده و در حال حاضر بیش از 40 هزار مترمربع از ساختمان‌های نیمه‌تمام به اتمام رسیده است. میرخانی با بیان اینکه افزایش بودجه دانشگاه مناسب بوده است، عنوان کرد: در این چهار سال واقعیت‌های آماری دانشگاه را تکمیل کردیم و این امر موجب شد میانگین بودجه دانشگاه نسبت به بقیه دانشگاه‌ها بیشتر شود و بالای 200 درصد رشد بودجه داشته باشیم البته مدعی هستیم که اعداد واقعی در سرانه وارد نشده است. وی درباره درآمدهای پایدار تصریح کرد: درصدد هستیم تا وابستگی بودجه دانشگاه را به دولت کمتر کنیم و به درآمدهای خودمان اکتفا کرده به همین منظور کمیته درآمدزایی شکل‌گرفته تا فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه را بررسی کنیم.
ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار