13 هزار واحد صنفی اصفهان به دلیل رکود اقتصادی تعطیل شدند

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: در شهرستان اصفهان بالغ بر 120 هزار واحد صنفی فعال هستند و 86 هزار واحد پروانه اقتصادی گرفتند اما به دلیل رکود اقتصادی چند سال اخیر، 13 هزار واحد اعلام عدم فعالیت کردند.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: در شهرستان اصفهان بالغ بر 120 هزار واحد صنفی فعال هستند و 86 هزار واحد پروانه اقتصادی گرفتند اما به دلیل رکود اقتصادی چند سال اخیر، 13 هزار واحد اعلام عدم فعالیت کردند.

به گزارش فارس ، رسول جهانگیری صبح امروز در همایش پلیس امنیت و اصناف با تبریک هفته ناجا اظهار کرد: اتاق اصناف مرکز استان اصفهان بالغ بر 89 اتحادیه است که البته تعداد 100 اتحادیه فعال بودند و بنا بر قانون جدید، اتحادیه‌های همگن در هم ادغام شدند.

وی در تشریح تعداد واحدهای صنفی بیان کرد: در شهرستان اصفهان بالغ بر 120 هزار واحد صنفی فعال هستند و 86 هزار واحد پروانه اقتصادی گرفتند اما به دلیل رکود اقتصادی چند سال اخیر، 13 هزار واحد اعلام عدم فعالیت کردند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تصریح کرد: اتاق اصناف اجلاس‌های ماهانه برگزار می‌کند و وظیفه اداره و سیاست‌گذاری اصناف را عهده‌دار است، اتاق اصناف اصفهان دارای 6 کمیسیون بازرسی، مالی، آموزش، حل اختلاف، فرهنگی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: اتاق اصناف مرکز استان اصفهان دارای واحدهای تخصصی بازرسی و نظارت اصناف استان است و بحث نظارت به خود اصناف واگذار شده است و در همین راستا نیز آرامش خوبی در سطح بازار بر قرار است، تنش‌هایی که پیش‌تر در کف بازار ایجاد می‌شد توسط این واحد با تعاملات صورت گرفته کنترل شد.

جهانگیری واحد آموزش را واحد بسیار مهمی دانست مطرح کرد: مباحث مختلفی که مدنظر اصناف است در این واحد انجام می‌شود، آموزش درس مکاسب، آموزش‌های امنیتی، قضایی، قانونی، بهداشتی و ... در این واحد آموزش داده می‌شود، این آموزش‌ها می‌تواند تبعات مثبت را به خود مردم بازگرداند.

وی در ادامه عنوان کرد: تعاملات با نیروی انتظامی به دید خدمت به مردم است، از زمانی که هیأت‌مدیره جدید اتاق اصناف شکل گرفت امور مردم به روز شد، ساماندهی واحدهای صنفی و تأییدیه‌های اماکن به صورت به روز شده در دوره جدید در حال انجام است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در پایان گفت: اصناف اصفهان قدردان امنیت هستند اگر تمام خواسته‌های بشری را در اختیار او قرار دهید و نعمت امنیت را از او بگیرید گویی که هیچ چیز به او نداده‌اید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار