آغاز ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اصفهان در یک نشست خبری از آغاز ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: پذیرش دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، از سه‌شنبه ۲۴ اسفند 1395 آغاز شده است و تا ۱۱ فرودین 1396 ادامه خواهد داشت.

آغاز ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش اصفهان امروز: رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اصفهان در یک نشست خبری از آغاز ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: پذیرش دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، از سه‌شنبه ۲۴ اسفند 1395 آغاز شده است و تا ۱۱ فرودین 1396 ادامه خواهد داشت. وی افزود: ثبت‌نام این دانشگاه برای ۳۵۲ کد رشته خواهد بود که از این تعداد ۲۱۷ رشته در مقطع کاردانی و ۱۳۵ کدرشته در مقطع کارشناسی است. سید حسن قاضی عسگر از پذیرش دانشجو در ۵ رشته جدید خبر داد و گفت: رشته‌های کاردانی حرفه‌ای پیرایش زنانه، کاردانی حرفه‌ای صنایع چوب و تولید مبلمان، کاردانی طراحی دوخت و لباس و کارشناسی سینما در دو گرایش تدوین و کارگردانی را به رشته‌های این دانشگاه اضافه کردیم. وی با اشاره به اینکه پذیرش در این رشته‌ها بدون کنکور و از طریق ثبت‌نام در سایت سنجش است، اظهار داشت: برای راه‌اندازی این رشته‌ها از دو طریق نیازسنجی و تعامل با سازمان‌ها و صنایع مختلف اقدام می‌شود و صنایعی که نیاز به ارتقا سطح کیفی نیروها و تکمیل نیروی انسانی دارند سفارش دوره‌های آموزشی را ارائه می‌کنند. رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اصفهان بیان داشت: در استان اصفهان ۴۳ واحد علمی کاربردی وجود دارد که در طول ۲۵ سال که از تأسیس دانشگاه می‌گذرد ۷۶ هزار دانشجو از این مراکز فارغ‌التحصیل شده‌اند. وی افزود: ۲۵ هزار دانشجو تا پایان‌ترم مهر در مراکز علمی، کاربردی استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۰ دانشجو مرد و هفت هزار و ۶۰۰ دانشجو زن هستند.

ارائه آموزش مهارت به زندانیان

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: زندانیان اصفهان آموزش غیرحضوری می‌بینند که در این راستا تاکنون ۴۰ نفر آموزش دیدند. مجید وفادار اظهار داشت: طی چند سال اخیر برنامه آموزشی برای زندانیان گذاشتیم که تاکنون ۴۰ نفر دوره کاردانی را گذرانده‌اند و تعدادی هم در مقطع کارشناسی به تحصیل پرداختند. وی بابیان اینکه دوره‌های آموزشی غیرحضوری برای زندانیان در رشته‌های مدیریت خانواده، روابط عمومی، مدیریت کسب‌وکار و ICT روستایی را گذاشتیم، ادامه داد: به دنبال این هستیم که طی سال‌های آینده رشته‌های حسابداری صنعتی، تبلیغات و بازاریابی را نیز بگنجانیم. معاون آموزش و پژوهش دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین دوره‌های حضوری را در خود دانشگاه در رشته‌های جوشکاری، طراحی دوخت لباس گذاشتیم که برای تأمین شهریه آن سهم ۱۵ درصد دانشگاه را بخشیدیم و برای تأمین مابقی هزینه‌ها به دنبال خیرین هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار