نوروزی: اقتصاد در مدیریت شهری مظلوم واقع شده

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز دانشگاهیان گره‌گشا هستند، گفت: اقتصاد در مدیریت شهری به خصوص در مدیریت شهرهای بزرگ مظلوم واقع شده و بسیاری از فعالیت‌های شهری برای اقدام نیازمند بررسی‌های اقتصادی است که تاکنون خیلی به آن توجه نشده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز دانشگاهیان گره‌گشا هستند، گفت: اقتصاد در مدیریت شهری به خصوص در مدیریت شهرهای بزرگ مظلوم واقع شده و بسیاری از فعالیت‌های شهری برای اقدام نیازمند بررسی‌های اقتصادی است که تاکنون خیلی به آن توجه نشده است.

به گزارش ایسنا، قدرت الله نوروزی در جمع اساتید و دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان اظهار کرد: شهر و شهرداری دارای مسائل زیاد و متعددی است که امروز باید با نگاه انسانی و علوم انسانی به آنها، بسیاری از این مشکلات را حل کرد. علوم انسانی امروز می‌تواند نقش خود را به درستی ایفا کنند. شهرداری امروز در همه مسائل وارد شده است و نیاز امروز اصفهان تنها از جنس مهندسی و عمران نیست.

وی با بیان اینکه اگر در حد ساخت و ساز به شهر نگاه کنیم باید نگاه مهندسی به شهر داشته باشیم، اما نیاز امروز اصفهان فقط مهندسی نیست، افزود: یکی از چالش‌هایی که از همان ابتدا وجود داشت این بود که آیا یک نفر که علوم انسانی خوانده است آمده اداره یک شهر را در دست بگیرد. امروز که در مدیریت شهری پیش رفته‌ایم به این نتیجه می‌رسیم که اقتصاد در مدیریت شهری به خصوص در مدیریت شهرهای بزرگ مظلوم واقع شده و بسیاری از فعالیت‌های شهری برای اقدام نیازمند بررسی‌های اقتصادی است که تاکنون خیلی به آن توجه نشده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اقتصاددان‌ها باید از مباحث تئوری به سمت مباحث اجرایی حرکت کنند، گفت: متاسفانه هم‌چنان نتوانسته‌ایم قدر اقتصاددان‌ها را بدانیم و امروز در این سمت متوجه شده‌ام که چقدر به وجود آنها نیازمند هستیم، هرچند حالا گوی و میدان حاضر است و از آنها می‌خواهیم که وارد میدان شوند.

نوروزی تصریح کرد: توسعه شهری از لحاظ کاربردی، سیمای شهری و زیباسازی نیازمند افراد فنی و مهندسی است، دیگر کارکنان خدوم شهرداری نیز در توسعه شهر نقش مهمی دارند و باید بتوانیم از همه افراد با تخصص‌های مختلف به درستی و در جایگاه خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای اداره شهر نیازمند یک ذهن انسان محور قوی هستیم، امروز دانشگاهیان گره گشا هستند و دانشگاه باید اتاق فکر باشد، آمده‌ایم تا شادی را به میان مردم بیاوریم و برای ادامه کار و حرکت در مسیر درست نیازمند کمک دانشگاه هستیم و دست یاری به سوی آنها دراز می‌کنیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی شهرداری این است که سازمان‌ها و تشکیلاتی در شهرداری به وجود آمده که نباید مدیریت شهری در آنها وارد شود. شهرداری مسئول ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، تفریحی و رفاهی است، فرهنگ متولیان خود را دارد، موضوع باشگاه‌داری و قهرمان پروری را نباید در مدیریت شهری دنبال کنیم، زیرا قهرمان پروری مربوط به جای دیگری است.

نوروزی اظهار کرد: چالش‌های شهرهای بزرگ کشور با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل باید دانشگاه وارد میدان شود، اگر بحث آلودگی بحث مهمی است باید بدانیم که جنس آلودگی اصفهان با آلودگی در تهران متفاوت است، این تفاوت‌ها باید به درستی شناخته، بررسی و تبیین شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار