تعطیلی کارخانه‌های نساجی اصفهان به دلیل واردات بی رویه

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود حمایت و واردات بی‌رویه پارچه‌ها و محصولات بی‌کیفیت وابسته به نساجی بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی اصفهان را با ورشکستگی و تعطیلی روبه‌رو کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود حمایت و واردات بی‌رویه پارچه‌ها و محصولات بی‌کیفیت وابسته به نساجی بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی اصفهان را با ورشکستگی و تعطیلی روبه‌رو کرده است.
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به سابقه بیش از هزار ساله صنعت نساجی در کشور و استان اصفهان، اظهار داشت: صنعت نساجی کشور برای جلوگیری از رکود و تعطیلی نیازمند حمایت جدی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی قاچاق گسترده پارچه از مرزهای کشور را مهم‌ترین معضل صنعت نساجی برشمرد و افزود: واردات غیرقانونی از این مبادی چرخ تولید بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نساجی را خوابانده و منجر به تعدیل و بیکاری بیش از هزاران کارگر شده است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اشباع بازار کشور با محصولات قاچاق، بیان کرد: تولیدات داخلی با وجود کیفیت بالای محصولات خریداری ندارد و فروشندگانی که بیشتر اجناس مغازه آنها را کالاهای قاچاق پرکرده به دلیل کسب سودهای بیشتر کمتر به محصولات نساجی کشور گرایش دارند.
وی تاکید کرد: علی‌رغم توصیه مقام معظم رهبری؛ هر ثانیه شاهد افزایش واردات بی‌رویه کالاهای تولیدی در ایران هستیم که تداوم این شرایط بدون شک به بیکاری حجم وسیعی از کارگران کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نساجی کشور و استان اصفهان می‌انجامد.
موسوی لارگانی گفت: طی دهه‌های طولانی با واردات بی‌رویه، قاچاق کالا، نبود حمایت جدی دولتمردان و موانع رونق کسب و کار از جمله بروکراسی اداری صنایع نساجی کشور با ظرفیت کامل خود تولید نداشته و کارخانه‌ها هم به دلیل تعدیل نیرو با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده‌اند.
وی بروکراسی اداری را عامل اثرگذاری رکود حاکم بر اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: این امر سبب بی‌رونقی کسب و کار و تعطیلی واحدها و بنگاه‌های تولیدی می‌شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید از صنعت نساجی به عنوان صنعتی اشتغال‌زا حمایت ویژه‌ای داشته باشد، گفت: مسائل بروکراسی اداری در مسیر این صنعت باید برداشته و عوارض‌های که از صنعت نساجی گرفته می‌شود کاسته و در مسیر رشد آن هزینه کنیم.
وی افزود: علی‌رغم اینکه نساجی در کشور ما قدمت دیرینه و چندین هزار ساله دارد، اما با واردات بی‌رویه منسوجات به ایران و نبود حمایت دولت، نساجی ما فلج می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار