زلاتکو روی نیمکت تنهاست

سپاهان در شرایطی به پیکان باخت که با توجه به قرعه 4 بازی باقیمانده این تیم نمی‌توان با قاطعیت از نجات سپاهان از این شرایط سخن گفت.

سپاهان در شرایطی به پیکان باخت که با توجه به قرعه 4 بازی باقیمانده این تیم نمی‌توان با قاطعیت از نجات سپاهان از این شرایط سخن گفت.
به گزارش ایسنا ، شاید بدبین‌ترین هوادار تیم سپاهان هم تصور نمی‌کرد که طلایی‌پوشان اصفهانی با گذشت 11 هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شرایط این چنینی داشته باشند و با 11 امتیاز روی پله سیزدهم جدول لیگ قرار بگیرند. البته این جایگاه در صورت امتیاز گرفتن تیم‌های پایین دست سپاهان مثل استقلال خوزستان، سیاه‌جامگان و گسترش فولاد در بازی‌های امروز بدتر هم ممکن است بشود و این نتیجه تلاش تیمی است که قرار بود در ابتدای فصل برای قهرمانی در لیگ بجنگد.
کسب برتری خانگی در مقابل سیاه‌جامگان و تساوی در خانه گسترش دو هفته تقریباً امیدوارکننده را برای سپاهان رقم زده بود ولی باختن در خانه آن هم در مقابل تیمی مثل پیکان که چند بازیکن اصلی خودش مثل مرتضی آقاخان و بختیار رحمانی را در اختیار نداشت نتیجه‌ای نیست که بتوان از آن دفاع کرد. البته در شرایط فعلی سپاهانی‌ها باید حداقل تا نیم فصل منتظر بمانند تا شاید کرانچار و تیمش بتوانند از این بحران خارج شوند که آن هم به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

بحران مصدومیت
البته نباید بی انصافی کرد و به این موضوع هم اشاره داشت که بحران مصدومیت در این فصل هم به شدت عملکرد سپاهان را تحت تأثیر قرار داده و غیبت بازیکنانی مثل علی کریمی، عزت الله پورقاز، لی اولیویرا، مهدی امینی و البته مدافع برزیلی سپاهان خودش مشکلی بر مشکلات سپاهان افزوده است.
ولی با این حال مصدومیت امری طبیعی در دنیای فوتبال است و ممکن است برای همه تیم‌ها اتفاق بیفتد. اما نوع یارگیری سپاهان باید در ابتدای فصل به صورتی می‌شد که امروز تیم دچار این مشکل نشود. اصرار کرانچار برای نپذیرفتن دستیار در کنار خودش هم اتفاق دیگری است که باعث شده کرانچار در کادر فنی تنها باشد و در لحظات حیاتی تصمیمات اشتباهی بگیرد و مشخص نیست که سرمربی کروات سپاهان چرا در مقابل اضافه شدن یک دستیار به کادر فنی اینقدر از خودش مقاومت نشان می‌دهد.
خط حمله سپاهان خاموش است
سپاهان در مسابقه قبلی خودش در مقابل گسترش فولاد آنقدر موقعیت هدر داد که حتی صدای زلاتکو کرانچار هم در کنفرانس مطبوعاتی درآمد و از مهاجمان تیمش گله کرد. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شد که بعد از این وقفه دو هفته‌ای حداقل خط آتش سپاهان بتواند برای جبران مافات هم که شده در بازی مقابل پیکان خودی نشان دهد اما ساسان انصاری و مهرداد محمدی که توپهایشان به سمت چهارچوب نرفت و مروان حسین هم تقریباً در خط حمله سپاهان تعطیل است تا برای دومین هفته متوالی این تیم عدد صفر را در مقابل گلهای زده خودش ببیند.
این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که قبل از آغاز این بازی لیست تیم ملی هم اعلام شد و کی‌روش که به نظر می‌رسد علاقه آنچنانی به دنبال کردن بازی‌های لیگ ندارد، ساسان انصاری را در لیست مهاجمان دعوت شده قرار داد تا این بازیکن حداقل از لحاظ روحی شرایط بهتری پیدا کند. اما قفل پای ساسان انصاری در خط حمله سپاهان کاملاً بسته است و بعید به نظر می‌رسد که به این سرعت بتوان از نفر دوم جدول گلزنان در لیگ قبلی انتظار درخشش داشت.در این شرایط چیزی که قطعی به نظر می‌رسد بازگشت مهدی شریفی در نیم فصل است و البته با وجود اینکه از او نمی‌توان انتظار معجزه داشت ولی حداقل این انتظار وجود دارد که حضور شریفی کمی از مشکلات تهاجمی سپاهان کم کند.

مربع خطرناک پیش روی سپاهان
سپاهان در این چند هفته آنقدر امتیاز از دست داده که فقط کسب حداقل 10 امتیاز از 4 مسابقه پیش‌رو می‌تواند وضعیت نماینده فوتبال اصفهان در جدول رده‌بندی را بهبود ببخشد اما مروری بر مسیر سپاهان تا پایان نیم فصل نشان می‌دهد که کرانچار و تیمش آنقدر بدشانس هستند که دقیقاً 4 بازی سخت سپاهان در لیگ امسال در پیش‌روی آن‌هاست.
سپاهان در هفته دوازدهم باید در دومین بازی متوالی خانگی در نقش جهان میزبان تراکتورسازی و یحیی گل محمدی باشد که بعد از بحران ابتدای فصل در این هفته‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند و با برطرف شدن مشکل محرومیت مهدی کیانی و رفع مصدومیت محمد ابراهیمی تیمی به مراتب قوی‌تر نسبت به تیمی که این هفته با ذوب‌آهن بازی کرد در مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت و هرگز نمی‌توان با قاطعیت در مورد برتری سپاهان در این بازی صحبت کرد.
در هفته سیزدهم کرانچار و تیمش باید به آبادان سفر کنند و به دیدار صنعت نفت بروند که با ستاره‌های برزیلی خودش در این فصل شرایط خوبی در آبادان داشته و هرچند که تا آن زمان خبری از گرمای کشنده آبادان نخواهد بود ولی با این حال آبادانی‌ها همیشه در خانه خودشان برای سپاهان حریفی سرسخت بوده‌اند و حتی 3 سال قبل که در لیگ دسته اول حضور داشتند عامل خروج سپاهان از جام حذفی هم بودند و این یعنی کرانچار در آبادان هم باید بازی سنگینی را تجربه کند.
اما در هفته چهاردهم رقابتی در اصفهان برگزار خواهد شد که خیلی‌ها از ابتدای فصل در انتظارش بودند و استقلال خوزستان با عبدالله ویسی به نقش جهان می‌آید تا با سپاهان و کرانچار ملاقات کند. شاید تا قبل از لیگ هفدهم ویسی خودش را پسر سپاهان می‌دانست و همه جا به نیکی از این تیم یاد می‌کرد اما بعد از اتفاقاتی که در فصل گذشته افتاد او در صحبتهایش با دلخوری در مورد سپاهان سخن گفته و شکی نیست که خوزستانی‌ها حتی با وجود در اختیار نداشتن بازیکنان آنچنان مطرح بازهم برای اینکه به نوعی برای اعتبار ویسی بازی کنند حتماً از جان و دل در نقش جهان بازی می‌کنند و بر خلاف اطلاعاتی که بر روی کاغذ وجود دارد استقلال خوزستان هرگز حریف راحتی برای سپاهان نخواهد بود.
در نهایت هفته پایانی لیگ و تکرار بازی هفته پانزدهم لیگ قبلی ولی این‌بار در استادیوم آزادی که استقلال تقریباً متحول شده با وینفرد شفر میزبان سپاهان و کرانچار است و از آنجایی که آبی‌ها در بازی پایانی نیم فصل به فکر نیتجه‌گیری هستند هیچ بعید نیست که سپاهان به مانند سال گذشته باز هم در تهران مغلوب آبی‌ها شود.
در این شرایط و با توجه به قرعه پیش روی سپاهان کسب 7 امتیاز این 4 بازی (2 برد خانگی و یک تساوی خارج از خانه) نتیجه قابل قبولی برای سپاهان به حساب خواهد آمد اما گرفتن همین 7 امتیاز هم خودش داستان دیگری دارد که باید دید کرانچار و تیمش چگونه عمل خواهند کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار