خارجی‌های کم‌هنر سپاهان

پس‌لرزه‌های شکست غیرمنتظره برابر پیکان در هفته یازدهم لیگ برتر هنوز دامن باشگاه سپاهان را رها نکرده است. جدای از خبرهای متفاوتی که پیرامون جایگاه لرزان کرانچار به گوش می‌رسد برخی از بازیکنان تیم پرافتخار اصفهانی نیز بر لبه تیغ اخراج قرار دارند و ممکن در نیم‌فصل به سمت در خروج راهنمایی شوند. ب

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : پس‌لرزه‌های شکست غیرمنتظره برابر پیکان در هفته یازدهم لیگ برتر هنوز دامن باشگاه سپاهان را رها نکرده است. جدای از خبرهای متفاوتی که پیرامون جایگاه لرزان کرانچار به گوش می‌رسد برخی از بازیکنان تیم پرافتخار اصفهانی نیز بر لبه تیغ اخراج قرار دارند و ممکن در نیم‌فصل به سمت در خروج راهنمایی شوند. بازیکنانی که هزینه‌های سنگین برای استخدام آنها پرداخت شد اما تاکنون کمترین بازدهی را داشته‌اند. البته هشدار باشگاه به بازیکنانی که به‌زعم آنها هنوز نتوانسته‌اند در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر شوند تا نیم‌فصل است و آنها تنها چهار بازی فرصت دارند تا همچنان در کورس رقابت با سایر نفرات باقی بمانند. سپاهانی‌ها در فصل نقل‌و‌انتقالات یکی از پرهزینه‌ترین و پرکارترین تیم‌ها بودند و شاید کسی فکرش را نمی‌کرد جذب ستاره‌های نامی برای این تیم منجر به کسب نتایج ضعیفی شود که در 11 هفته گذشته از لیگ برتر از آنها دیده‌شده است. نتایج ضعیف سپاهان یکی پس از دیگری وضعیت این تیم را هر هفته دشوارتر می‌کرد اما باشگاه هرگز فشار این نتایج را روی کادرفنی وارد نکرد تا اینکه در پایان هفته یازدهم و پس از شکست مقابل پیکان در دقایق پایانی، هیئت‌مدیره باشگاه به رختکن رفت و با بازیکنان اتمام حجت کرد که در صورت ادامه این روند در چهار بازی آینده، تعدادی از آنها باید در نیم‌فصل از این تیم بروند. گمانه‌زنی‌ها پیرامون این‌ که چه بازیکنانی بیش از همه احتمال اخراج آنها وجود دارد کار دشواری است. اما عملکرد ضعیف خارجی‌های سپاهان در فصل جاری نگاه‌ها را بیشتر روی این بازیکنان متمرکز می‌کند. بازیکنانی که دلار برای آنها هزینه شده تا انتظارات هواداران اصفهانی را برآورده کنند و آنها توفیقی در انجام آن به دست نیاورده‌اند. کرانچار در حال حاضر سه بازیکن برزیلی دارد که هیچ‌کدام نتوانسته‌اند گره‌گشای کار سپاهان باشند. از این تعداد دو بازیکن فصل پیش با نظر مستقیم عبدا... ویسی سرمربی وقت طلایی پوشان خریداری شدند و یک بازیکن هم در فصل جاری به انتخاب کرانچار پیراهن سپاهان را بر تن کرد. یک مهاجم عراقی هم با تأیید سرمربی تیم اصفهانی به جمع بازیکنان اضافه شد تا جمع چهار نفره بازیکنان خارجی سپاهان تکمیل شود.

لی اولیویرا؛ پرنوسان و نامطمئن

گلر برزیلی سپاهان که چند هفته ابتدایی لیگ برتر را ازدست‌داده بود، عملکرد مطمئنی در چارچوب دروازه تیمش نداشته است و از بین گل‌هایی که سپاهان خورده و باعث شکستش شده است، روی چند گل به‌طور واضح مقصر بوده است. با توجه به مصدومیت مهدی امینی، گلر دوم سپاهان امکان نیمکت‌نشین شدن این بازیکن هم وجود نداشت ولی با بازشدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی نیم‌فصل این باشگاه می‌تواند یک گلر مطمئن دیگر به خدمت بگیرد و شاید این گزینه مهدی رحمتی باشد. اولیویرا در چهار بازی آینده باید خودش را نشان دهد و در غیر این صورت ممکن است در‌های خروجی باشگاه به او نشان داده شود.

ژایرو رودریگز؛ مغضوب کرانچار

مدافع میانی برزیلی سپاهان که آمده بود جای خالی موسی کولیبالی را در این تیم پر کند، عملکرد موفقی در ترکیب این تیم نداشته است و اشتباه‌های زیادش در خط دفاعی او را با انتقادات زیادی مواجه کرده است و حتی پیش از اتمام حجت هیئت‌مدیره، صحبت از جدایی او از سپاهان در نیم‌فصل مطرح بود. اگر سپاهان بتواند یک مدافع میانی خوب به خدمت بگیرد شاید عذر رودریگز را بخواهد. در هفته‌های اخیر هم این مدافع برزیلی به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل‌شده است و با اینکه کرانچار عزت ا... پوقاز را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، اما بازهم حاضر نشد تا به رودریگز بازی دهد.

رافائل اسچولر؛ گمنام کم هنر

وقتی سپاهان از حفظ جپاروف در جمع بازیکنان خود ناامید شد، به‌ناچار به دنبال سایر گزینه‌هایش در پست هافبک هجومی و طراح رفت و این هافبک برزیلی آمد تا جای خالی او را پر کند. اسچولر عملکردی که مورد رضایت کادرفنی سپاهان باشد را از خودش به نمایش نگذاشته و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند ضعف سپاهان در گلزنی به پستی که او در آن حضور دارد مربوط می‌شود. این بازیکن برزیلی هم مثل دو هم‌وطن دیگرش درخطر خروج از فهرست سپاهان قرار دارد و دربازی‌های که به میدان رفته هیچ اثری از تکنیک ناب برزیلی‌ها در حرکاتش دیده نشده است.

مروان حسین؛ یک گل و دیگر هیچ

مهاجم عراقی سپاهان شاید اوضاع بهتری نسبت به سایر بازیکنان در این فهرست داشته باشد ولی ضعف در خط حمله و گلزنی در سپاهان مشهود است و همه صحبت از نیاز این تیم به تغییرات گسترده در فاز تهاجمی می‌کنند. بااین‌وجود بعید نیست مروان حسین هم یکی از نفرات خروجی فهرست سپاهان باشد. مروان تنها در بازی حساس سپاهان برابر پرسپولیس با ضربه سر موفق به گلزنی شد و در چند هفته گذشته خبری از گلزنی او نبوده است.

ساسان انصاری؛ آرزوهای بربادرفته

مهاجم سپاهان که فصل گذشته حضور چندهفته‌ای در پرسپولیس داشت و به دلیل نیمکت‌نشینی تصمیم گرفت به فولاد برگردد، در این تیم عملکرد خوبی داشت و در کورس مدعیان آقای گلی قرار گرفت ولی به نظر می‌رسد خروج از اهواز بازهم تصمیم خوبی برای فوتبال او نبوده است. انصاری تنها یک‌بار در هفته‌های گذشته موفق به گلزنی برای تیمش شده است که در مورد آن گل هم حرف‌وحدیث وجود دارد. شاید سرنوشت ساسان مثل فصل قبل بازگشت به اهواز باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار