استاندار، متولیان گردشگری را به خط کند

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: حمایت اصفهان از سرمایه گذاران و به میدان آوردن دستگاه‌ها و هماهنگی بین آنها در بحث گردشگری و محقق شدن سریع طرح‌های گردشگری و کاهش بروکراسی اداری از جمله فعالیت‌هایی است که باید توسط استاندار اجرایی شود.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: حمایت اصفهان از سرمایه گذاران و به میدان آوردن دستگاه‌ها و هماهنگی بین آنها در بحث گردشگری و محقق شدن سریع طرح‌های گردشگری و کاهش بروکراسی اداری از جمله فعالیت‌هایی است که باید توسط استاندار اجرایی شود.

سحر امینی در گفت‌و‌گو با ایسنا ، اظهار کرد: صنعت گردشگری یک صنعت پویا با آینده‌ای روشن است. در کشورهای دارای جاذبه گردشگری مثل ایران، برای جذب گردشگر یک رقابت فزاینده و نفس گیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری در کشورهایی که جاذب جهانگردان هستند می‌تواند یک صنعت ارز آور بی بدیل باشد، افزود: صنعت گردشگری زمانی می‌تواند ارز آور شود که برنامه ریزی صحیح، همه جانبه و با ترسیم آینده روشن براي آن وجود داشته باشد.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: نیازمند یک جنبش ملی در موضوع گردشگری هستيم و این فقط مختص به کشور ایران نیست بلکه در منطقه باید یک جنبش برای ارتقا گردشگری اتفاق بیفتد. هرچند کشورهای همسایه از ما جلوتر هستند ولی در ایران و اصفهان به عنوان قلب تپنده گردشگری آن حتما باید یک جنبش ملی در حوزه گردشگری و عزمی راسخ و ایمانی شگرف در خصوص این موضوع ایجاد شود. برای ارتقا گردشگری عزم راسخ بخش دولتی و خصوصی را همزمان با یکدیگر داشته باشیم.

گردشگری پایدار راه برون رفت از وضع فعلی اقتصاد

امینی تاکید کرد: یکی از راه کارهای برون رفت از وضعیت بحران اقتصادی کشور و استان ایجاد گردشگری پایدار است. عدم برنامه ریزی بلند مدت، نبود استراتژی صحیح و روشن، عدم هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی، نبود چتر حمایتی از بخش خصوصی در گردشگری، و نبود یک نظام آماری قوی و منسجم و ضعف ناکارآمدی در حوزه بازاریابی و معرفی توانمندی به بازارهای جهانی از مواردی هستند که مانع گردشگری پایدار شده‌اند و اجازه تنفس درست را در فضای گردشگری فراهم نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری تلنباری از چالش‌ها بر دوش نهادها است، گفت: گاهی در برخی موارد فعالیت‌های گردشگری ما بین دستگاه‌ها تلاقی پیدا می‌کند ولی هیچ کدام محقق نمی‌شود. این صنعت نیازمند یکپارچه سازی نهادهای متولی و حمایت سرمایه گذار در مسیر کار و ایجاد ضمانت برای او است. باید سرمایه گذار را تا تحقق طرح‌های گردشگری‌ همراهی و حمایت کنیم و به سمت کاهش بروکراسی اداری در فرآیند تصمیمی و کاهش تداخلات بین سازمانی حرکت کرده تا سرمایه گذار سرگردان و خسته نشود.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه نیازمند یک بانک جامع اطلاعاتی منسجم هستیم، ادامه داد: ارائه برنامه منسجم و واقع گرایانه در گردشگری با راهبردهای و سیاست‌های درست لازمه اصلی ارتقا اين صنعت محسوب می‌شود تا متولی بداند باید چه کاری در این حوزه انجام دهد، اگرچه نهادهای متولی گردشگری در کارگروه‌های مشترک گردشگری دور یک میز نشسته‌اند اما چون هر تکه فعالیت‌هاي میان بخشی در دست یک نهاد است سرمایه گذار داخلی و خارجی در پیچ و خم نهادها گیر می افتند.

لزوم حمایت استاندار از سرمایه گذاران
امینی افزود: هرچند متولی عمده گردشگری در ایران سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است ولی این موضوع یکپارچه از طرف سازمان مدیریت نمی‌شود پس نیازمند یک قانون جامع در این زمینه هستیم، استاندار جدید اصفهان باید توسعه پایدار اصفهان را با در کنار هم قرار دادن مسائل فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی جلو ببرد، اما بی شک مهرعلیزاده به خوبی می‌داند که یکی از راه کارهای برون رفت از رکود، گردشگری پایدار است.

وی تاکید کرد: حمایت استاندار جدید اصفهان از سرمایه گذاران و به میدان آوردن دستگاه‌ها و هماهنگی بین آنها در بحث گردشگری و محقق شدن سریع طرح‌های گردشگری و کاهش بروکراسی اداری از جمله فعالیت‌هایی است که باید توسط مهرعلیزاده اجرایی شود. هرچند او به عنوان استاندار در بحث گردشگری باید همه دستگاه ها و مدیران متولی را برای حرکت رو به جلو به خط کنند.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: تا هنگامی که گردشگری نهادینه نشود و راه برون رفت از وضعیت فعلی کشور در نظر گرفته نشود ما نمی‌توانیم انتظارات عجیب از این صنعت داشته باشیم، اما اگر صنعت گردشگری در تمام سطوح جامعه نهادینه شد آنگاه این صنعت می‌تواند به خوبی خود را نشان بدهد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار