هر دم از این باغ بری می‌رسد

درست در بحرانی‌ترین هفته‌ها مدافعان سپاهان یکی پس از دیگری دچار مصدومیت می‌شود تا هرروز به کرانچار استرس بیشتری وارد شود.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : درست در بحرانی‌ترین هفته‌ها مدافعان سپاهان یکی پس از دیگری دچار مصدومیت می‌شود تا هرروز به کرانچار استرس بیشتری وارد شود. نخستین شوک بزرگ به سرمربی طلایی پوشان در بازی هفته هفتم این تیم برابر پرسپولیس وارد شد. عزت‌ا.. پورقاز در برخورد با علی علیپور مهاجمان تیم سرخ‌پوش تهرانی دچار مصدومیت شد. این آسیب‌دیدگی تا اندازه جدی بود که هنوز که بیش از یک ماه و نیم از آن دیدار گذشته است پورقاز شرایط بازی را پیدا نکرده و تا از ابتدای هفته جاری در تمرینات سپاهانی‌ها حاضرشده و البته مجوز شرکت در تمرینات گروهی را دریافت نکرده است. اما تازه گرفتاری سرمربی کروات طلایی پوشان دور پیش در تمرینات اتفاق افتاد. عارف غلامی مدافع جوان سپاهان که در دیدار برابر پیکان زوج سیاوش یزدانی شده بود، روی کورسی که با مهرداد محمدی داشت با مصدومیت از ناحیه آشیل پا روبرو شد تا ادامه تمرین را از دست بدهد.
غلامی هم به جمع مصدومان پیوست
حالا با مصدومیت دو مدافع کلیدی طلایی پوشان دست کرانچار را حسابی خالی کرده و درصورتی‌که مصدومیت عارف غلامی جدی باشد مشکلات کرانچار دوچندان خواهد شد. در دیدار برابر پیکان زلاتکو کرانچار مجبور به استفاده از شاهین ثاقبی در پست مدافع راست شد؛ چراکه عزت‌ا... پورقاز و حسن جعفری مصدوم بودند و مهدی رحیمی بازیکن جوان سپاهان علیرغم تمام تلاش‌های کرانچار اجازه خروج از اردوی جوانان و حضور در مقابل پیکان را پیدا نکرد. البته سپاهانی‌ها ژایرو رودریگوئز مدافع برزیلی که در چند بازی ابتدایی فصل هم به میدان آمد را هنوز در اختیاردارند اما ظاهراً کرانچار از این بازیکن قطع امید کرده و دیگر حاضر به استفاده از او نیست؛ هرچند در کنفرانس پیش از دیدار برابر پیکان این سرمربی کُروات که روزهای دشواری را تجربه می‌کند، اعلام کرد که به دلیل مصدومیت حضور ژایرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و درنهایت هم از او استفاده نکرد و با این وصف می‌توان این مدافع را یکی از خروجی‌های محتمل طلایی پوشان دانست. عارف غلامی مدافع سپاهان در گفتگو با ورزش سه پیرامون شرایط خود گفت: «در یک صحنه با مهرداد محمدی در کورس بودم که پای مهرداد روی آشیلم آمد و دیگر نتوانستم ادامه بدم، البته درد دارم ولی فکر نمی‌کنم زیاد جدی باشد. باید ببینیم پزشکان چه چیزی می‌گویند، اما خودم احساس ناخوشایندی ندارم.» با شرایطی که سپاهان در خط دفاعی دارد، کرانچار باید امیدوار باشد مشکلی برای بازیکن جوان تیمش ایجاد نشود وگرنه در دیدارهای آینده بازهم شاهد حضور گزینه‌های عجیبی مثل شاهین ثاقبی که به‌عنوان یک هافبک شناخته می‌شود، در پست‌های تدافعی سپاهان خواهیم بود.
کرانچار با یک مدافع تنها ماند
در صورت مصدومیت غلامی کرانچار باید با تنها یک مدافع یعنی سیاوش یزدانی کارش را در تمرینات ادامه دهد و منتظر بازگشت مهدی رحیمی و سعید آقایی باشد که در اردوهای تیم جوانان و تیم بزرگسالان کشور حضور دارند و این موضوع نمی‌تواند اصلاً خبر خوشحال‌کننده‌ای برای تیمی باشد که با تمام این تفاسیر نقطه قوتش در خط دفاعی است و در خط میانی و هجومی شرایط امیدوارکننده‌ای تا پایان هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر نداشته است. طلایی پوشان اصفهانی در 11 هفته سپری‌شده از لیگ 12 گل دریافت کرده‌اند. میانگین بیش از یک گل خورده در هر بازی نشان می‌دهد خط دفاعی تیم اصفهانی چندان عملکرد موفق از خود نشان نداده است.
تغییرات صد درصد خط دفاعی
فصل گذشته موسی کولیبالی و شجاع خلیل زاده دو مدافع میانی اصلی سپاهانی‌ها در طول فصل بودند؛ در پایان فصل خلیل زاده به پرسپولیس پیوست و کولیبالی هم به باشگاه استقلال خوزستان پیوست تا همکاری او با عبدا.. ویسی تداوم پیدا کند. در پست دفاع چپ و راست نیز پس از حضور زلاتکو کرانچار احسان حاج صفی و عارف غلامی به میدان فرستاده می‌شدند و با خروج حاج صفی از جمع طلایی پوشان تغییرات صددرصدی در ترکیب چهارنفره خط دفاعی تیم کرانچار برای لیک هفدهم ایجاد شد. سپاهانی‌ها سیاوش یزدانی و عزت ا... پورقاز را برای جایگزینی خلیل زاده و کولیبالی به خدمت گرفته است و در پست دفاع راست نیز حسن جعفری از تیم پدیده مشهد برای از بین بردن ضعف شدید آن‌ها در فصل گذشته به تیم اضافه شد. در پست دفاع چپ نیز مدیران سپاهان با علم به اینکه حاج صفی قصد ادامه فوتبال در اروپا را دارد، با به خدمت گرفتن سعید آقایی که یکی از بهترین مدافعین چپ فوتبال ایران است، شرایط خوبی را برای کرانچار رقم زدند. البته همان‌گونه که اشاره شد ژاویر رودیگوئز برزیلی هم به‌عنوان مدافع میانی خریداری شد تا جنس طلایی پوشان اصفهانی کامل شود و در کوران لیگ کمبودی نداشته باشند. اما تنها بازمانده خط دفاعی چهارنفره سپاهان در لیگ شانزدهم پس از بازگشت کرانچار، عارف غلامی به شمار می‌رود که پست اصلی او مدافع میانی است ضمن اینکه سیدجلال عبدی و آرمین سهرابیان که فصل گذشته زیاد برای سپاهان بازی کردند نیز از این تیم کنار گذاشته شدند. با این وصف خط دفاعی سپاهانی در فصل جاری به‌طور کامل تغییر کرد اما با آسیب‌دیدگی مدافعان میانی عملاً کرانچار شرایطی دشواری را پیش روی خودش می‌بیند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار