ترامپ: راهکار حل و فصل بحران کره شمالی قابل دستیابی است

رئیس جمهور آمریکا به همتای چینی خود گفته است که "اعتقاد دارد می توان به راهکاری برای حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی دست یافت."

رئیس جمهور آمریکا به همتای چینی خود گفته است که "اعتقاد دارد می توان به راهکاری برای حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی دست یافت."
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور چین امروز پنجشنبه در گفتگو با شی جین پینگ رئیس جمهور چین تاکید کرد: "مانند رئیس جمهور چین بر این باورم که می توان به راهکاری برای حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی دست پیدا کرد."
این اظهارات ترامپ یک روز پس از آن است که وی در سخنان تندی نسبت به خطر بزرگ توسعه تسلیحات هسته ای به کره شمالی هشدار داده بود.
ترامپ در سحنانی در پکن تصریح کرد: این مایه تاسف است که روسای جمهور قبلی آمریکا اجازه داده اند تا توازن تجاری با چین از کنترل خارج شود. ولی ما مبادلات تجاری دو کشور را بار دیگر منصفانه خواهیم کرد و این به نفع هر دو کشور خواهد بود.
ترامپ رئیس جمهور چین را تحت فشار قرار داده تا کره شمالی و برنامه های موشکی و هسته ای اش را مهار کند.
یک مقام ارشد آمریکایی در این باره تاکید کرد: حداقل می توان انتظار پیشرفت متعادلی را در عملکرد چین در قبال کره شمالی داشت هرچند هیچ نشانه فوری از پیشرفت چشمگیر در این زمینه وجود ندارد.
این نخستین سفر رسمی ترامپ به چین به شمار می رود که در ادامه سفر 12 روزه وی به کشورهای آسیایی انجام شده است.
رئیس جمهور چین نیز در سخنانی تاکید کرد: برای چین، همکاری تنها انتخاب واقعی است، تنها برد برد می تواند منجر به یک آینده بهتر شود. آمریکا و چین طی سال گذشته گفتگوهای مشترک در سطح مقام های عالی رتبه را تقویت کرده اند و همکاری های خود را در خصوص مسائل مهم بین المللی افزایش داده اند. ر وابط آمریکا و چین هم اکنون در سرآغاز یک نقطه تاریخی قرار گرفته است.
در حالی که رئیس جمهور چین در حال ثبیت قدرت سیاسی خود است، ترامپ با کاهش شدید محبوبیت در جامعه آمریکا روبرو شده است. تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تبانی احتمالی مسکو و مقام های کارزار انتخاباتی ترامپ تاثیر زیادی بر افت شدید محبوبیت رئیس جمهور آمریکا داشته است.
ترامپ بارها از مازاد تجاری سنگین چین با آمریکا انتقاد کرده است. وی چین را به اتخاذ سیاست های تجاری غیرمنصفانه در قبال شرکت های آمریکایی متهم کرده است. این مساله موجب تشدید نگرانی ها درباره تنش بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان شده است.
چین نیز از اعمال محدودیت ها برای سرمایه گذاری شرکت های چینی در آمریکا و صادرات فناوری های پیشرفته انتقاد کرده است.
وزیر بازرگانی چین تاکید کرده است که در جریان سفر ترامپ به پکن بیش از 250 میلیارد دلار قرارداد تجاری بین دو کشور به امضا رسیده است. برخی از مدیران ارشد شرکت های آمریکایی در قالب هیاتی به ریاست ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا به پکن سفر کرده اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار