افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما نسبت به قبل از آزادسازی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما نسبت به قبل از آزادسازی افزایش ۲۰۰ درصدی داشته است، گفت: افزایش ۱۰ برابری نرخ پرواز برخی از مسیرهای داخلی، شبیه گرانسازی بوده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما نسبت به قبل از آزادسازی افزایش ۲۰۰ درصدی داشته است، گفت: افزایش ۱۰ برابری نرخ پرواز برخی از مسیرهای داخلی، شبیه گرانسازی بوده است.
حجتالاسلام سیدناصر موسویلارگانی در گفتوگو با تسنیم با انتقاد از اینکه نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی بهطور تقریبی 200 درصد نسبت به قبل از آزادسازی افزایش یافته است، اظهار داشت: با شناورشدن نرخ پروازهای هواپیمایی شاهدیم که فقط در یک پرواز قیمت بلیت صبح، 90 هزار تومان، بعدازظهر 170 هزار تومان و برای شب در همان مسیر پروازی قیمتها به 200 هزار تومان هم رسیده است. این هرج و مرج و نابسامانی و اینکه هرکس هرچه توانست قیمت بلیت پروازها را افزایش دهد اجحاف در حق مردم است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها 5 درصد جامعه از ناوگان هواپیمایی استفاده میکنند، بیان کرد: حدود 2 سال از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما میگذرد، اما افزایش 10 برابری برخی از مسیرهای داخلی، شبیه گرانسازی بوده است.
موسویلارگانی اظهار داشت: توسعه گردشگری در کشور با افزایش نجومی نرخهای هواپیمایی امکانپذیر نیست، زیرا قیمت در برخی از مسیرها و حتی ایام خاصی سرسامآور است و افراد اهل مسافرت با مشاهده این مسائل ترجیح میدهند به خارج از کشور سفر کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که با وجود وعده نمایندگان مجلس برای پیگیری اوضاع اسفبار قیمت بلیت هواپیما و خدمات نازل پروازی، آیا تاکنون در عمل اتفاق امیدوارکنندهای رخ داده است، افزود: هفته گذشته در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تعزیرات حکومتی این موضوع مهم را متذکر شدیم و از آنها درخواست کردیم که به طور جدی برای رسیدگی آن ورود پیدا کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تاکنون چند نفر از نمایندگان با تذکراتی به وزیر راه و شهرسازی سئوالاتی هم از وی کردهاند، باید بگذاریم این موضوع در دستور کار قرار بگیرد تا نتایج آن را به صورت رسمی اعلام کنیم.
وی در این باره که برخی از مسئولان کمبود هواپیما را دلیل افزایش نجومی قیمت بلیت پروازهای داخلی اعلام کردهاند، گفت: بدون شک این دیدگاه قابل قبول نیست، معتقدیم که ناوگان هواپیمایی ما خیلی پیشرفتی ندارد و شاید جزء ناوگانهای فرسوده بین کشورهای دیگر محسوب شود، اما کمبود آنچنانی که نشود جوابگوی مردم باشد را هنوز حس نمیکنیم که قیمتها را نجومی افزایش دهیم.