عقب‌گرد عجیب اصفهانی‌ها

تیم‌های اصفهانی لیگ هر چه در هفته دوازدهم درو کرده بودند به فاصله کوتاهی در هفته سیزدهم به باد دادند تا ناکامی مطلق دیگری گریبان سپاهان و ذوب‌آهن را بگیرد و این شکست تلخ در ورزشگاه تختی آبادان و نقش‌جهان اصفهان نمرده مردودی را برای این تیم‌ها به همراه داشت.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : تیم‌های اصفهانی لیگ هر چه در هفته دوازدهم درو کرده بودند به فاصله کوتاهی در هفته سیزدهم به باد دادند تا ناکامی مطلق دیگری گریبان سپاهان و ذوب‌آهن را بگیرد و این شکست تلخ در ورزشگاه تختی آبادان و نقش‌جهان اصفهان نمرده مردودی را برای این تیم‌ها به همراه داشت. تیم‌هایی که چند روز پیش‌تر فاتحانه از جدال با دیگر رقیبان زمین‌بازی را ترک کرده بودند در یک عقب‌گرد محض گوی رقابت را به دو تیم خوزستانی نفت و فولاد واگذار کردند. با این شرایط نمی‌توان به آینده این دو تیم در نیم‌فصل چندان امیدوار بود و در خوشبیانه ترین حالت جایگاه بهتر از میانه‌های جدول نمی‌توانی برای سپاهان و ذوب‌آهن متصور شد.

سپاهان آب رفت

همه‌چیز از یک اتمام حجت نصف و نیمه آغاز شد. مدیران باشگاه سپاهان زمانی که تیمشان نتایج مورد انتظار را کسب نکرده و در گردنه‌های پرپیچ‌وخم لیگ گیرکرده است به کرانچار تذکری جدی دادند تا بلکه نفر نخست تیم با استفاده از تجربه خودش تیم را به شرایط قابل قول برساند. سرمربی کُروات سپاهان هم بلافاصله این هشدار مدیران باشگاه را به بازیکنان منتقل و حتی آنها را تهدید به کنار گذاشتن از تیم کرد. این اتفاق پس از شکست خانگی آنها مقابل پیکان افتاد. کرانچار به بازیکنانش گفته بود که باید در چهار بازی باقی‌مانده از حداکثر توانایی‌هایشان برای کسب پیروزی بهره ببرند تا زردپوشان اصفهانی نیم‌فصل را با رتبه‌ای قابل‌قبول به پایان برسانند. بازی با تراکتورسازی در نقش‌جهان که برتری بی‌چون‌وچرای سپاهان را به همراه داشت همه هواداران تیم سپاهان را به آینده خوش‌بین کرد. شاگردان کرانچار با سه گل حریف سرشناس تبریزی را از پیش رو برداشتندو با جهشی پنج پله‌ای تا رتبه نهم جدول خودشان را بالا کشیدند. ادامه چنین روندی سپاهانی را به رده‌ای قابل‌قبول در پایان نیم‌فصل می‌رساند. بازی با نفت آبادان دومین آزمون دشوار کرانچار پس از اتمام حجت باشگاه به شمار می‌رفت. اگر طلایی پوشان با نتیجه پیروزی این بازی را پشت سر می‌گذاشتند 17 امتیازی شده و صعودی دیگر در جدول را تجربه می‌کردند. حتی تساوی در بازی با نفت هم تیم اصفهانی را به سه بازی باقیمانده تا نیم‌فصل همچنان امیدوار نگه می‌داشت. اما ظاهراً کرانچار و کادر فنی تیمش فراموش کرده بودند یک بازیکن عراق خوش‌تکنیک در تیم حریف می‌تواند همه رشته‌های آنها را پنبه کند. کرار جاسم به‌تنهایی بار حملات تیمش را به دوش کشید و یک‌تنه تیمش را به بردی سه امتیازی رساند. حالا طلایی پوشان تنها دو بازی دیگر فرصت دارند تا بلکه نیمه نخست ماراتن 30 هفته‌ای لیگ را با رتبه‌ای تک‌رقمی به پایان برسانند.

ذوب‌آهن نم کشید

تیم فوتبال ذوب‌آهن در فصل جاری امتیازهای فراوانی را به دلیل تساوی‌های پرشمار ازدست‌داده است. سبزپوشان اصفهانی هرچند تنها سه بار برابر حریفان بازنده شده‌اند اما هفت تساوی تنها هفت امتیاز برای آنها به ارمغان آورده است. آنها تنها در سه دیدار هم موفق به شکست حریفان شده‌اند. این تساوی‌های آزاردهنده شخصیت مربی جاه‌طلبی چون امیر قلعه‌نویی را هم زیر سؤال برده است. اما آخرین شاهکار ذوبی‌ها همین هفته در ورزشگاه نقش‌جهان رقم خورد. درحالی‌که به نظر می‌رسید فولاد خوزستان لقمه چرب و نرمی برای ذوبی‌ها باشد و آن‌ها بدون دردسر این حریف خوزستانی را از پیش رو بردارند درست معکوس این پیش‌بینی اتفاق افتاد. سرخ پوشان اهوازی که هفته پیش با شکست تیم صدرنشین پارس جنوبی جم شگفتی‌ساز شده بودن این بار هم همان بلا را سر ذوب‌آهن آوردند و سبزپوشان اصفهانی را از پیش رو برداشتند تا در میان ناباوری رتبه چهارم جدول را به خود اختصاص دهند. آنچه در این دیدار بیشتر به چشم آمد بازی ضعیف مهاجمان تیم اصفهانی بود. مرتضی تبریزی و استنلی کی روش از خلق موقعیت گل عاجز بودند و قلعه‌نویی هم حاضر نشد این بازیکنان را تعویض کند. البته سرمربی ذوبی‌ها امیدوار بود اسماعیل شریفات و اسماعیل شریفات به‌عنوان بازیکنان سرعتی تیم بلکه گره‌گشای تیمشان باشند که چنین نشد و قلعه‌نویی مجبور شد شریفات را همان نیمه نخست تعویض کند و پهلوان هم در دقیقه 71 جایش را به مهدی پور داد. این جابجایی‌ها هم تأثیری درروند حرکتی کند ذوبی‌ها نداشت و گل دقیقه 85 عاشوری تیر خلاصی بود که بر پیکر نماینده اصفهان شلیک شد تا ذوبی‌ها سومین شکست فصلشان را هم تجربه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار