تصمیم ترامپ درباره قدس پرتاب تیوب نجات برای تروریست‌ها است

رهبر دوفاکتوی امارات هشدار داد، تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل می‌تواند شریان حیاتی برای شبه‌نظامیانی فراهم کند که امسال شدیدا لطمه خوردند.

رهبر دوفاکتوی امارات هشدار داد، تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل می‌تواند شریان حیاتی برای شبه‌نظامیانی فراهم کند که امسال شدیدا لطمه خوردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی که در غیاب برادرش اداره کشور را بر عهده دارد، همچنین گفت امارات امیدوار است واشنگتن در این تصمیم بازنگری کند.

تصمیم ترامپ مخالفت گسترده‌ای را در سراسر خاورمیانه در پی داشت و بسیاری هشدار دادند که این اقدام می‌تواند روی نقش واشنگتن در خاورمیانه به عنوان میانجی صلح اثر بگذارد. شیخ محمد در جمع هیاتی از "موسسه سیاستگذاری خاور نزدیک" از واشنگتن گفت: حرکت آمریکا می‌تواند همچون پرتاب تیوب نجاتی برای تروریست‌ها و گروه‌های مسلح باشد که در این منطقه در مسیر شکست قرار دارند.

شیخ محمد گفت، تصمیم یکجانبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است و به واشنگتن تاکید کرد تا در این اقدام خود تجدیدنظر کرده و به شیوه‌ای اثرگذار و بی‌طرف برای تدوین اصولی برای صلح که به نفع همگان باشد و توسعه و ثبات در این منطقه را مدنظر داشته باشد، حرکت کند.

ولیعهد ابوظبی همچنین درباره تحولات یمن گفت، ائتلاف عرب تحت امر عربستان که شامل امارات هم می‌شود، همچنان به یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به جنگی که از سال ۲۰۱۵ آغاز شده، متعهد است. اما او گفت: "هرگونه راه‌حل نباید به بهای توانمندسازی یک گروه مسلح باشد که خارج از کنترل دولتی فعالیت دارد و تهدیدی مستقیم علیه امنیت و ثبات عربستان و کل منطقه به حساب می‌آید."

درهمین حال انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت تصمیم رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به مثابه هدیه‌ای به تندروها است و تندروها و افراط‌گرایان از این سطح انزجار و نفرت بهره‌جویی می‌کنند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار