کارخانه ریسباف به مکانی برای جذب گردشگران خارجی تبدیل خواهد شد

استاندار اصفهان گفت: کارخانه ریسباف اصفهان در آینده‌ای نه‌چندان دور به یک مکان مناسبی برای جذب گردشگران خارجی تبدیل خواهد شد و من به عنوان استاندار اصفهان از این حرکت حمایت خواهم کرد.

استاندار اصفهان گفت: کارخانه ریسباف اصفهان در آینده‌ای نه‌چندان دور به یک مکان مناسبی برای جذب گردشگران خارجی تبدیل خواهد شد و من به عنوان استاندار اصفهان از این حرکت حمایت خواهم کرد.

به گزارش فارس، محسن مهرعلیزاده صبح امروز در هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری اظهار کرد: امروز در شهرهای ما زندگی روزمره به نحوی شده که بسیاری از عظمت و بزرگی شهرهای تاریخی ما به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: رشد نامتوازن شهری و عدم پرداختن به این قبیل مسائل می‌تواند مشکلات زندگی شهری را فزون‌تر کند که تنها راه برون‌رفت از این مشکلات طراحی شهرها در قالب توسعه پایدار است.

استاندار اصفهان با اشاره به انتخاب مکان کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری گفت: روحیه و سلیقه مردم اصفهان و فرهنگ دیرین این مردم، باعث شده تا در جهت احیای چنین مجموعه‌ای گام برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانجات قدیمی شهر اصفهان در مسیر ساخت و سازهای شهری از بین رفته است؛ یکی از ویژگی‌های کارخانه ریسباف این بوده که با مشارکت‌های مردمی در سال 1313 یعنی 83 سال پیش به عنوان یک شرکت خصوصی و حمایت دولت ساخته شده و نشان‌دهنده اعتماد به بخش خصوصی از دیرباز در ایران است.

مهرعلیزاده عنوان داشت: کارخانه ریسباف اصفهان اهداف بلندپروازانه و بلندمدتی داشته و مدیران آن درصدد تبدیل آن به عنوان منچستر ایران بوده‌اند چراکه منچستر یکی از شهرهای صنعتی در آن دوره بوده است.

وی تصریح کرد: کارخانه ریسباف به درستی و آرامی جای خود را در ساختار اقتصادی وقت کشور ایران پیدا کرد و به هیچ عنوان شیوه‌های قدیمی و قبل از خود را زیر سؤال نبرد و در میان اجتماع نفوذ پیدا کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به به کارگیری معماری ایرانی در کارخانه ریسباف بیان داشت: ویژگی دیگر کارخانه ریسباف معماری منحصر به فرد این مجموعه است، با وجودی که معمار این کارخانه یک معمار معروف آلمانی بوده است؛ کشور آلمان هم‌اکنون برای بزرگداشت این معمار آمادگی خود را برای احیای کارخانه ریسباف اعلام کرده است.

وی با اشاره به ویژگی کارخانه ریسباف در توجه به نیروی انسانی اضافه کرد: کارت بهداشتی کارگران و برنامه‌های آموزشی کارگران از جمله اقدامات ارزشمند مدیران این کارخانه در دوره‌های قدیم است.

مهرعلیزاده عنوان داشت: کارخانه ریسباف اصفهان در آینده‌ای نه‌چندان دور به یک مکان مناسبی برای جذب گردشگران خارجی تبدیل خواهد شد و من به عنوان استاندار اصفهان از این حرکت حمایت خواهم کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، نمایشی از مشارکت مردم در توسعه پایدار شهری در کارخانه ریسباف صورت خواهد گرفت چراکه شرکت‌ کردن ارادی و آگاهانه مردم در مسائل اجتماعی و جامعه خود به عنوان مفهوم اصلی مشارکت است و این مهم باید احیا شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار