گیجی عجیب سپاهانی‌ها

سردرگمی مدیران تیم فوتبال سپاهان در فصل نقل و انتقالات نیم کمی عجیب به نظر می‌رسد. کرانچار به وضعیتی مشابه دچار است و نمی‌داند چه بازیکنی را استخدام کند. این در حالی است که چند روزی بیشتر به آغاز نیم‌فصل دوم لیگ باقی نمانده است.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : سردرگمی مدیران تیم فوتبال سپاهان در فصل نقل و انتقالات نیم کمی عجیب به نظر می‌رسد. کرانچار به وضعیتی مشابه دچار است و نمی‌داند چه بازیکنی را استخدام کند. این در حالی است که چند روزی بیشتر به آغاز نیم‌فصل دوم لیگ باقی نمانده است. سپاهانی‌ها در حال حاضر اولویت خودشان را جذب یک دروازه‌بان شش‌دانگ قرار داده‌اند که هنوز هم توفیقی در استخدام دروازه‌بان صاحب‌نام به دست نیاورده‌اند. بر این اساس آنها سپاهان هنوز تصمیم نهایی درباره ادامه یا قطع همکاری با لی اولیویرا را نگرفته‌اند. البته نمایش ضعیف لی اولیویرا در نیم‌فصل نخست باعث شد تا کرانچار پیش از پایان رقابت‌های نیم‌فصل این دروازه‌بان برزیلی را از تیم کنار بگذارد و مذاکرات برای فسخ قرارداد با او آغاز شود. از طرف دیگر اما سپاهانی‌ها در مذاکراتی که با گزینه‌های مدنظر خود داشتند، هنوز موفق نشده‌اند دروازه‌بانی مطابق با معیارهای کرانچار را جذب کنند. به همین خاطر مسئولان باشگاه برای جلوگیری از دردسرهای احتمالی ناشی از جدایی لی اولیویرا فعلاً نمی‌خواهند خطر کنند و بهتر است با دقت و احتیاط بیشتری درباره او تصمیم بگیرند. به‌ویژه که استفاده نکردن از لی اولیویرا مقابل استقلال تهران تاوان سختی برای کرانچار در پی داشت و آن‌ها که شکست تلخ و سنگینی را تجربه کردند، حالا دوست ندارند در طول نیم‌فصل دوم این اتفاق برای آن‌ها تکرار شود. لی اولیویرا که دومین فصل حضور خود را در اصفهان پشت سر می‌گذاشت، در حال حاضر مذاکرات مربوط به فسخ قرارداد را با مدیران سپاهان انجام داده و تصمیم به ترک ایران گرفته اما در این میان مدیران سپاهان وضعیت او را زیر نظر دارند تا در صورت موفق نشدن در جذب دروازه‌بان، حداقل لی را متقاعد به ادامه همکاری کنند. دراین‌بین صحبت‌هایی نیز در مورد ادامه حضور این دروازه‌بان در سپاهان به‌عنوان سنگربان جانشین شنیده می‌شود.

خط دفاعی لنگ زند

مشکلات سپاهان در نیم‌فصل نخست تنها محدود به دروازه نبود. آنها در سایر خطوط هم دچار کمبودهای آشکاری بودند که انتظار می‌رود در نیم‌فصل با جذب بازیکنان موردنظر این نقاط ضعف را پوشش دهند. در خط دفاعی سپاهانی‌ها در همان ابتدای فصل سیاووش یزدانی را از پیکان جذب کردند به امید این‌که جای خالی موسی کولیبالی و یا شجاع خلیل زاده پر کنند. یزدانی که ازجمله برترین‌های خودروسازان تهرانی در لیگ شانزدهم بود در نیم‌فصل هیچ نشانی از یک دفاع میانی سرحال را نشان نداد. عزت ا... پورقاز هم شرایطی بهتر از یزدانی نداشت و با مصدومیتی که در بازی برابر پرسپولیس برایش پیش آمد عملاً بیشتر بازی‌های فصل را از دست داد. ژاویر رودریگوئز برزیلی هم بازیکنی بود که تنها به لطف نام کشوری که یدک می‌کشید تا بازی در سپاهان پیش آمد و از همان نیمه‌های مسابقات کرانچار او را کنار گذاشت و در نیم‌فصل هم قراردادش فسخ شد. در سمت چپ و راست هم حسن یزدانی و سعید آقایی انجام‌وظیفه می‌کردند که هیچ‌کدام نتوانستند توقعات کرانچار را برآورده کنند به‌خصوص حسن جعفری که فصل پیش‌نمایش‌های دل‌انگیزی را به پیراهن تیم پیدا ارائه کرده بود. با این شرایط یکی دو جابه جایی در خط دفاعی طلایی پوشان ضروری به نظرمی رسد؛ اتفاقی که تاکنون نیفتاده است.

خط میانی سپاهان در نیم‌فصل لیگ به پاشنه آشیل طلایی پوشان تبدیل شد. مرکز فرماندهی و خطی که باید ریتم تیم را تنظیم می‌کرد تا حدی بد کارکرد که سرمربی کُروات طلایی پوشان‌ هم نتوانست چاره‌ای برای بازیابی این نقطه کلیدی پیدا کند. رسول نویدکیا، شاهین ثاقبی، حسین پاپی، علی کریمی میلاد سرلک و جلال‌الدین علیمحمدی بازیکنانی بودند که خط میانی زردپوشان اصفهانی را تشکیل می‌داند. به‌جز علیمحمدی که با پنج گل زده عنوان بهترین گل زن نیم‌فصل را از آن خودش کرد دیگر بازیکنان در پایین‌ترین سطح بازی، ظاهر شدند. البته از این جمع ثاقبی جدا شد و به پیکان بازگشت. همین بازی‌های ضعیف عاملی شده تا مدیران باشگاه به دنبال جذب یک یا دو هافبک کارآمد و بازی‌ساز باشند. البته همه هافبک‌های قبراق لیگ با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند و تنها چاره سپاهانی‌ها استخدام بازیکنی خارجی است که آن‌هم ریسک بالایی را می‌طلبد.

اوضاع خط حمله خوب می‌شود

تنها امیدواری سپاهانی‌ها در نی فصل به خط حمله طلایی پوشان بازمی‌گردد. بازگشت مهدی شریفی و مسعود حسن‌زاده است. دو مهاجمی که می‌توانند خط حمله تیم اصفهانی را بسیار زهردارتر از نیم‌فصل نخست کنند. در نیم‌فصل لول بار اصلی خط حمله طلایی پوشان بر دوش ساسان انصاری بود. بازیکن اهل نورآباد سپاهان که در لیگ شانزدهم با 16 گل زده عنوان دومین گل زن لیگ برتر را به خود اختصاص داد. سپاهانی‌ها هم بر همین اساس سراغ انصاری رفتند تا به‌زعم خودشان گلزنی درجه‌یک را استخدام کرده باشند؛ اما ساسان در 15 بازی گذشته تنها دو بار برای طلایی پوشان گلزنی کرد و عملاً مهاجمی بیکاره‌ای بیش نبود. حالا با حضور شریفی و حسن‌زاده خیال کرانچار از خط آتش تیمش راحت خواهد شد البته اگر این دو بازیکن در شرایط آرمانی قرار داشته باشند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار