سر درد سینوزیت درمان می شود؟

برای بیماران مبتلا به سینوزیت،پزشک در ابتدا با استفاده از آزمایش های مورد نیاز و عکسبرداری، سی تی اسکن و در برخی موارد آندوسکوپی سینوس اقدام به بررسی شرایط بیمار می کند تا منشا ترشحات سینوزیتی را کشف نماید.

برای بیماران مبتلا به سینوزیت، پزشک در ابتدا با استفاده از آزمایش های مورد نیاز و عکسبرداری، سی تی اسکن و در برخی موارد آندوسکوپی سینوس اقدام به بررسی شرایط بیمار می کند تا منشا ترشحات سینوزیتی را کشف نماید.
به گزرش آنلاین سلامت، افراد مبتلا به سینوزیت و سردرد های سینوزیت بیشتر این سوال را می پرسند که آیا سردرد سینوزیت درمان می شود؟ دکتر مجید نصیری در پاسخ به این سوال توضیحاتی را ارایه کرده است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:
منشا ترشحات سینوسی یا حساسیت(آلرژی) است و یا عوامل بیماری و ویروس. در صورتی که منشا ترشحات سینوسی آلرژی باشد پزشک با تجویز دارو های کنترل آلرژی مانند آنتی هیستامین و یا اسپری های ضد احتقان اقدام به کنترل آلرژی و ترشحات سینوسی ناشی از آن می نماید.
در صورتی که منشا ترشحات سینوسی ویروس باشد لازم است در ابتدا نسبت به بهبودی و ازبین بردن ویروس اقدام گردد و در گام بعد اقدامات لازم همچون جراحی آندوسکوپی سینوس، شست و شوی بینی و سینوس و استفاده از بخور از جمله مواردی است که به بهبود سینوزیت و سردرد های سینوزیتی کمک شایانی می نماید. لازم است بدانید سینوزیت درمان قطعی نداشته و صرفا درمان های کنترلی اعمال می گردد. در فاز درمانی با تخلیه ترشحات از سینوس ها عمده فشار و تورم سینوس کاهش یافته و سردرد سینوزیتی بهبود می یابد.
استفاده از کمپرس گرم موجب کاهش احتقان و در نتیجه کاهش سردرد های سینوزیتی می شود.
نکته: لازم است بدانید مصرف آنتی بیوتیک جهت درمان سینوزیت بدون تجویز پزشک مشکلات متعددی ایجاد می نماید. لازم است مصرف آنتی بیوتیک تنها با تجویز پزشک مصرف شود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار