مالکی: رأی مجمع سازمان ملل به نفع قدس، شکست سنگینی برای آمریکاست

وزیر خارجه فلسطین تصویب قطعنامه مخالفت با تصمیم آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را شکست سنگینی برای این کشور دانست.

وزیر خارجه فلسطین تصویب قطعنامه مخالفت با تصمیم آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را شکست سنگینی برای این کشور دانست.
به گزارش تسنیم به نقل از القدس العربی، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه از کشورهایی اروپایی خواست که دولت فلسطین را به‌رسمیت بشناسند.
وی در نشستی خبری با "کارملو آبلا"، وزیر امور خارجه و توسعه تجارت مالت در شهر بیت لحم در کرانه باختری بر اهمیت به‌رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط اروپا به عنوان واکنشی عملی به تصمیم دونالد ترامپ تاکید کرد.
مالکی با اشاره به ضرورت حمایت پارلمان‌های اروپایی از به‌رسمیت شناختن دولت فلسطین، تاکید کرد که دولت فلسطین به راه حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل که در صلح و امنیت در کنار یکدیگر زندگی کنند، پایبند است.
وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که شهرک‌‌های صهیونیست نشین و ادامه گسترش شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطین، همیشه مانعی در راه مذاکرات و صلح است و از رسیدن به راه حل نهایی جلوگیری می‌کند.
این مقام بلندپایه فلسطینی اظهار داشت که رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه قدس، پیروزی بزرگی برای فلسطین و شکست سنگینی برای آمریکا و سیاست‌های جانبدارانه این کشور از اسرائیل به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر ادامه فعالیت‌های تشکیلات خودگردان فلسطین در سطح سازمان ملل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و دادگاه لاهه اعلام کرد که دولت فلسطین برای به دست آوردن حق عضویت کامل در سازمان ملل تلاش خواهد کرد.
وی همچنین خواستار حمایت‌های جامعه بین‌الملل از ملت فلسطین در به‌دست آوردن حق عضویت کامل در سازمان ملل شد.
وزیر خارجه مالت نیز بر مخالفت کشورش با تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر تاکید کرد و گفت: مالت قدس را پایتخت دو دولت می‌داند و سفارت خود را به این شهر منتقل نخواهد کرد.
وی بر ضرورت یافتن راه حل این درگیری که به برقراری امنیت و ثبات در کل منطقه کمک می‌کند، تاکید کرد.
ترامپ روز چهارشنبه پانزدهم آذر ماه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد و دستور فراهم کردن مقدمات برای انتقال سفارت کشورش به قدس را صادر کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنجشنبه گذشته با اکثریت آراء به قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس رأی داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار