پیشتازی قلعه‌نویی در رقابت با کرانچار

نقل و انتقالات نیم‌فصل از 28 آذرماه آغازشده و تیم‌ها تا 28 دی‌ماه فرصت دارند تا بازیکنان موردنظر خودشان را جذب کنند.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: نقل و انتقالات نیم‌فصل از 28 آذرماه آغازشده و تیم‌ها تا 28 دی‌ماه فرصت دارند تا بازیکنان موردنظر خودشان را جذب کنند. در این میان دو تیم اصفهانی مسابقات هم براساس نیازهایشان خیلی زود وارد بازار شده‌اند و تاکنون پنج خرید انجام داده‌اند. خریدهایی که به ظاهر برای ترمیم نقاط ضعف انجام‌شده است. البته پست بازی و کیفیت بازیکنانی که سپاهان و ذوب‌آهن استخدام کرده‌اند کاملاً باهم متفاوت است. درحالی‌که طلایی پوشان به دنبال جذب بازیکن خارجی رفته‌اند ذوبی‌ها با نگاهی کاملاً داخلی به ستاره‌های مازاد سایر تیم‌ها چشم امید دوخته‌اند و تاکنون هم موفق به صید سه بازیکن شده‌اند. مروی بر کیفیت بازیکنانی که این دو تیم موفق به جذب آنها شده‌اند خالی از لطف نیست.

کرانچارخارجی پسند

سپاهانی‌ها بیشترین انرژی خودشان را در نقل و انتقالات نیم‌فصل روی جذب یک دروازه‌بان درجه‌یک صرف کردند. آنها به دنبال ستاره‌های بزرگی همچون مهدی رحمتی و یا محمدرضا اخباری هم رفتند و پیشرفت‌هایی هم‌کسب کردند اما هرکدام به دلیلی میسر نشد. به‌طور مثال سایپایی‌ها بی‌میل نبودند تا اخباری را در اختیار تیم اصفهانی قرار دهند. تنها مشکلی که سد راه مذاکرات دو باشگاه سپاهان و سایپا شد بندی بود که باشگاه کرجی بر آن اصرار ورزید. باشگاه سایپا برای صدور رضایت‌نامه اخباری درخواست یک میلیارد تومانی داشت و همین پیش‌شرط مذاکرات را به بن‌بست کشاند. در مورد مهدی رحمتی هم ابتدا صحبت از این بود که سپاهانی‌ها با باشگاه استقلال وارد مذاکره شده‌اند هرچند بعد این شایعات تکذیب شد. البته کرانچار پنهان نکرد که او تمایل زیادی داشته تا رحمتی را جذب کند. علیرضا حقیقی هم دیگر نامی بود که به میان آمد و از او به‌عنوان یکی از گزینه‌های سپاهان نام‌برده شد. این مورد هم با تکذیب حقیقی و تأکید این دروازه‌بان مبنی بر اینکه قصد بازی در داخل کشور را ندارد منتفی شد. با این شرایط نگاه سپاهانی‌ها به دروازه بان های خارجی معطوف شد و سرانجام با ابراهیم عالمه دروازه‌بان تیم ملی سوریه به توافق رسیدند. دروازه‌بان باهوشی که در مسابقات مقدماتی جام جهانی درون دروازه تیم ملی این کشور ایستاد و یکی از عوامل رسیدن این تیم به مرحله پلی آف جام جهانی بود. با این خرید خیال سپاهانی‌ها از دروازه تا حدود زیادی راحت شد. اما دیگر خرید نماینده اصفهان کاملاً ناشناخته است. ادن حسنی 25 ساله ساله فصل گذشته را در تیم شکودر پشت سر گذاشت و با رسیدن پیشنهاد سپاهان ترجیح داد تا ادامه فوتبال خود را مانند جواهیر سوکای بازیکن سابق سپاهان در ایران دنبال کند.

خریدهای کاملاً وطنی ذوب‌آهن

امیر قلعه‌نویی بعدازاینکه سه مهره اصلی‌اش را از دست داد تصمیم به ساخت ذوب‌آهن متفاوتی گرفته است. بختیار رحمانی، هافبکی که قبلاً در تراکتورسازی با قلعه‌نویی کارکرده بود، پس از سه نیم‌فصلی که در استقلال تهران، فولاد خوزستان و پیکان پشت سر گذاشت، ذوب‌آهن را برای نیمه دوم لیگ هفدهم برگزید و برای بازگشت به‌روزهای خوب، کار با پرافتخارترین مربی لیگ برتر را ترجیح داد. همچنین میلاد فخرالدینی، مدافع کناری تیم گسترش فولاد، به تیم ذوب‌آهن پیوست تا جایگزین علی حمام باشد. مدافع لبنانی که عملکرد به نسبت قابل قبولی را در مدت حضور در ذوب‌آهن داشت، موردتوجه قلعه‌نویی نیست و سرمربی ذوب‌آهن کار با مدافع سابقش در استقلال را گزینه مناسب‌تری می‌داند.اکبر ایمانی هم به تازگی با ذوب آهن قرارداد بسته تا جای خالی مهدی پور را پر کند. اما خریدهای قلعه‌نویی ظاهراً محدود به این دو بازیکن نیست. سرمربی تیم اصفهانی چند بازیکن سرشناس دیگر تیم‌ها را همچنان زیر نظر دارد تا تیمش را بیشتر تقویت کند.

از بین بازیکنانی که موردنظر او هستند می‌توان به نام چند مهاجم مطرح اشاره کرد. سجاد شهباز زاده، مهاجم موردعلاقه قلعه‌نویی که نیم‌فصل عجیب و ناموفقی را در استقلال پشت سر گذاشت، به‌شدت موردتوجه سرمربی ذوب‌آهن قرارگرفته؛ اما تاکنون رضایت استقلالی‌ها برای جدایی شماره 10 تیمشان حاصل نشده است. عیسی آل کثیر، مهاجمی که در روزهای تیره نفت طلاییه، تنها امید این تیم برای گلزنی به شمار می‌رفت، دیگر گزینه مدنظر کادرفنی ذوب‌آهن است؛ اما هنوز برای به خدمت گرفتن این مهاجم هم توفیقی نصیب ذوبی‌ها نشده است. آل کثیر در فصل جاری شش گل برای تیمش به ثمر رسانده و سرمربی ذوب‌آهن می‌خواهد با جذب این بازیکن قدرت خط حمله تیمش را دوچندان کند. اما در پست‌های دیگر می‌توان از مهدی کیانی، محمدابراهیمی، ستاره‌های باتجربه تراکتور و میثم تیموری، مدافع کناری پارس جنوبی نام برد که همگی در فهرست خرید زمستانی ذوب بودند؛ اما هرکدام به دلیلی راهی این تیم نشده و فعلاً در تیم‌های خود ماندنی اند؛ همچنین محمدرضا خلعتبری از پدیده و پوریا آریاکیا، هافبک آینده دار برق جدید شیراز در فهرست خرید بلندبالای ذوب‌آهن حضور دارند. البته با توجه به شرایط موجود حداکثر می‌توان دو خرید دیگر برای ذوبی‌ها پیش بینی کرد و احتمالا قلعه‌نویی تیمش را با چهار بازیکن تازه‌وارد برای بازی‌های پیش روی نیم‌فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا می‌بندد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار