چرخابی: دروازه‌بان‌های دربی اصفهان نقش بسیار مهمی دارند

پیش‌کسوت فوتبال اصفهان گفت: سبک بازی دو تیم از نظر فنی کاملاً متفاوت است و تیم ذوب‌آهن دوست دارد خیلی سریع به گل برسد اما سپاهان دوست دارد با پاس‌کاری زیاد و با‌ حوصله بازی کردن به گل برسد.

پیش‌کسوت فوتبال اصفهان گفت: سبک بازی دو تیم از نظر فنی کاملاً متفاوت است و تیم ذوب‌آهن دوست دارد خیلی سریع به گل برسد اما سپاهان دوست دارد با پاس‌کاری زیاد و با‌ حوصله بازی کردن به گل برسد.

به گزارش فارس، تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن روز جمعه و در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال شهرآورد اصفهان را در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌کنند.

شاگردان کرانچار در حالی از سبز‌پوشان میزبانی می‌کنند که بازی رفت این دو تیم در ورزشگاه فولادشهر را با نتیجه 2 بر صفر از آن خود کرده‌اند؛ این شصت و دومین دربی است که دو تیم برگزار می‌کنند که تاکنون سپاهان 22 بار از پس حریف سنتی‌اش پیروز شده و ذوبی‌ها هم 17 پیروزی کسب کرده‌اند و 22 دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

حسین چرخابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در این خصوص اظهار داشت: سپاهان و ذوب‌آهن در زمانی با یکدیگر بازی دارند که 3 امتیاز بازی برای هر دو تیم حساس است؛ هر دو تیم شرایطی دارند که این دیدار حکم 6 امتیاز برای آن‌ها دارد.

* سپاهان و ذوب‌آهن برای کسب سهمیه می‌جنگند

وی با اشاره به شرایط جدول رده‌بندی ادامه داد: لیگ برتر ایران به 3 بخش تقسیم شده و پرسپولیس در بالای جدول قرار دارد و اگر شرایط خاصی ایجاد نشود، قهرمان لیگ خواهد شد و 4 تیم مشکی‌پوشان، سپیدرود رشت، نفت تهران و استقلال خوزستان نیز در پایین جدول برای عدم سقوط تلاش می‌کنند؛ 11 تیم دیگر برای کسب سهمیه آسیا در حال جنگیدن هستند و از جمله این تیم‌ها ذوب‌آهن و سپاهان هستند.


پیش‌کسوت فوتبال اصفهان در مورد سبک بازی دو تیم گفت: سبک بازی دو تیم از نظر فنی کاملاً متفاوت است، تیم ذوب‌آهن دوست دارد خیلی سریع به گل برسد و به خصوص از کناره‌ها و با ارسال توپ با بازیکنان سرزن خود مانند مرتضی تبریزی و با استفاده از توپ‌های سوم دروازه حریف را باز کند؛ برعکس سبز‌پوشان، سپاهان دوست دارد با پاس‌کاری زیاد و با‌ حوصله بازی کردن و از طریق بازی روی زمین به گل برسد و به همین خاطر این شهرآورد بسیار دیدنی است.

چرخابی با اشاره به نقش کلیدی بازیکنان با‌تجربه در این دیدار تصریح کرد: در تیم ذوب‌آهن مرتضی تبریزی و قاسم حدادی‌فر اگر در شرایط ایده‌آل خود باشد می‌توانند بسیار تأثیر‌گذار باشند؛ در بین طلایی‌پوشان نیز جلال‌الدین علی‌محمدی با توجه به گلزنی‌های خوب برای سپاهان و هم‌چنین رسول نویدکیا با کار بازی‌سازی می‌توانند به کمک سپاهان بیایند.

* نقش کلیدی دروازه‌بان‌ها در نتیجه بازی

وی در مورد سهم دروازه‌بان‌های هر تیم در نتیجه بازی بیان داشت: در این دیدار دروازه‌بان‌ها نقش بسیار مهمی دارند و ابراهیم عالما در دو هفته‌ای که برای طلایی‌پوشان به میدان رفته است گل نخورده و با توجه به سبک بازی سپاهان، این دیدار امتحان بزرگی برای این دروازه‌بان است و رشید مظاهری نیز می‌تواند نقش کلیدی برای ذوب‌آهن ایفا کند.


پیش‌کسوت فوتبال اصفهان در خصوص پیش‌بینی خود از نتیجه بازی گفت: بازی این دو تیم همیشه پر از حادثه‌های مثبت بوده است و بازیکنان در عین رفاقت بازی خوبی به نمایش می‌گذارند و من در زندگی خود هیچ موقع برد و باخت فوتبال را پیش‌بینی نمی‌کنم، زیرا با چند سانتی‌متر تغییر جهت توپ ممکن است سرنوشت آن عوض شود؛ اما آرزو دارم مثل همیشه دو تیم شرافتمندانه و خوب بازی کنند و تماشاگران را راضی نگه دارند.

دیدار طلایی‌پوشان با شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی روز جمعه در نقش جهان برگزار می‌شود که در بازی‌های قبلی 125 گل به ثمر رسیده است که سپاهان و ذوب‌آهن به ترتیب 69 و 56 گل زده‌اند و مهدی رجب‌زاده از ذوب‌آهن با 5 گل زده بهترین گلزن شهر‌آورد‌های اصفهان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار