کاهش 3 درصدی تصادفات در شهر اصفهان

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان گفت: بر اساس آمار تعداد تصادفات منجر به فوت در شهر اصفهان از 305 نفر فوت شده در 9 ماهه ابتدايي سال 95 به 299 نفر در 9 ماه سال جاري كاهش پيدا كرده است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان گفت: بر اساس آمار تعداد تصادفات منجر به فوت در شهر اصفهان از 305 نفر فوت شده در 9 ماهه ابتدايي سال 95 به 299 نفر در 9 ماه سال جاري كاهش پيدا كرده است.

به گزارش ايسنا ، سرهنگ رضا رضايي امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در ۹ ماهه سال جاری تصادفات شهری بر اساس آمار پزشکی قانونی كاهش دو درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان مي دهد. اين در حالي است كه در ۹ ماهه ابتدايي سال ۹۵ در شهر اصفهان ۳۰۵ نفر فوت كردند که این آمار در ۹ ماهه سال ۹۶ به ۲۹۹ نفر رسيده است.

وي افزود: تعداد تصادفات در شهر اصفهان با ۳ درصد کاهش از ۲۹۹ فقره تصادف در ۹ ماهه سال ۹۵ به ۲۸۸ فقره تصادف در سال جاری رسیده است. این آمار ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم در پایتخت فرهنگ و هنر از نظر ترافیکی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و‌ در بسیاری از شاخص‌ها نسبت میانگین کشوری وضع نا مطلوبی دارند، اما با این حال معتقد هستیم کارهای فرهنگی و آموزش‌های همگانی در اصفهان بی اندازه پاسخ می‌دهد.

رضايي با اشاره به اينكه متاسفانه ۵۸ درصد از فوتی‌های تصادفات شهری را راکبان موتور سیکلت شامل می‌شوند، تصريح كرد: بیش از ۸۰ درصد از فوت شدگان تصادفات شهری را عابرین پیاده و‌ موتور سیکلت سواران تشکیل می‌دهند. این در حالی است که میانگین کشوری فوتی راکبان موتور سیکلت ۳۵ درصد و فوتی‌های عابرین پیاده ۱۸ درصد است. فاصله ۳۵ درصد کشوری تا ۵۸ درصد استان اصفهان نشانه خوبی نیست و متاسفانه ۴۸ درصد از فوتی‌های حوادث رانندگی در شهر اصفهان رخ می‌دهد.

وي اظهار كرد: با نگاهی به سن فوتی‌های تصادفات درون شهری در خواهیم یافت بیش از ۹۰ درصد فوتی‌ها را سنین ۱۸ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دهند كه از اين تعداد ۵۱ درصد سنين ۱۸ تا 24 سال سن دارند. این آمار نشان می‌دهد جوانان به خاطر ویژگی‌های رفتاری بیش از دیگر افراد در خطر هستند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان اضافه كرد: ۵۰ درصد از فوتی‌های عابرین ‌پیاده ۵۵ سال به بالا سن دارند. محدودیت‌های حرکتی افراد مسن دلیل این آمار است و رانندگان باید بیشتر مراقب عابرین پیاده مسن باشند.

رضايي گفت: بیش از ۸۵ درصد افراد فوتی در تصادفات موتور سیکلت در اثر ضربه به سر فوت کرده‌اند. این آمار ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتور سیکلت است. امیدواریم با فرهنگ‌سازی این آمار کاهش پیدا کند.

گردشگران خارجي از نحوه رانندگي در اصفهان مكدرند

وي تاكيد كرد: گردشگران خارجی در سفر به ایران و به خصوص به اصفهان از شیوه رانندگی رانندگان اصفهانی مکدر هستند. میزان توسعه یافتگی در دنیا بر اساس میزان پایبندی به قوانین سنجیده می‌شود به خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی که در همه‌جای جهان به یک شکل است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان با اشاره به اینکه تنها پنج تا ۱۰ درصد رانندگان خطر آفرین ‌هستند، ادامه داد: یک تصادف ممکن است چندین هزار نفر را در یک اتوبان در ترافیک قرار داده و برنامه‌های روزشان را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین چندین خانواده را داغ‌دار کند. بنابرین یک تخلف ممکن است پهنه وسیعی را تحت تاثیر قرار دهد.

ضایی با یادآوری قانون برداشت محدودیت خدمت سربازی برای اخذ گواهینامه گفت: بعد از تصویب این قانون درخواست براي اخذ گواهينامه رشد 70 درصدي داشته است و طي چند ماه گذشته تاكنون هفت هزار نفر براي گواهينامه درخواست داده اند.

وي اظهار كرد: در حال حاضر یک خودرو‌ هوشمند درحال اعمال قانون برای تخلف توقف در محل‌های ممنوع است که دومین خودرو به زودی به شهر اصفهان خواهد آمد. برنامه پلیس این است که تا پایان سال ۹۷ همه نواحی ۱۵ گانه تحت کنترل خودروهای هوشمند باشند.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در رابطه با طرح‌های ویژه پلیس راهور برای مراکز تاریخی شهر اصفهان و به خصوص محور‌های اطراف چهارباغ عباسی پس از پیاده راه شدن، گفت: پیاده راه شدن چهارباغ عباسی با توجه به الزامات تاریخی و فرهنگی اتفاق خوبی است، اما پلیس راهور در همه جلسات تاکید کرده است که همه مسائل و جایگزین‌های مورد نیاز این طرح باید مد نظر قرار بگیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار